Objective-oriented language teaching focuses on
one of the dynamics of language teaching and aims to achieve a single element
oriented teaching. Virtual reality technology on the other hand, although
completely isolates the human from real world elements and, creates an
artificial world experience with virtual environments out of reach and safe
from the danger of real life, nevertheless enriches the learning process. Foreign
language teaching entails many elements and covers different skill areas. Thus,
virtual reality technology can be used to teach these elements and to develop a
person's own skills since it provides an experience that is close to first-hand
reality utilising many sensory organs. This study, endeavours to draw attention
to the use of virtual reality in teaching Turkish as a foreign language and offer
alternative teaching methods. Research
followed the descriptive method and revealed the many benefits in teaching Turkish as a foreign
language. The evaluation of the available data supported the view that virtual
reality is a useful and supportive learning tool in teaching Turkish as a
foreign language.
Teaching Turkish as a foreign language(TSL) virtual reality purpose-oriented language teaching technology
İnsana yapay dünya
tecrübesi sunan ve insanın erişemeyeceği ortamları tecrübe etmesini sağlayan
sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanımı, günümüz modern eğitim sisteminde
giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araştırma, sanal gerçekliğin yabancı dil olarak
Türkçe öğretimindeki etkisine dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilmiş olup,
betimsel çalışma şeklinde tasarlanmıştır. Sanal gerçeklik eğitim-öğretim
ortamında motivasyonu artıran, yarattığı sanal ortam ile etkileşimi ve aktif
katılımı gerekli kılarak öğrenci merkezli bir süreç yaratan bir teknolojidir.
Ayrıca, uzun mesafelerden gözlem yapma olanağı tanımasının yanında daha önce
gözlem ortamına katılma imkânı bulamamış öğrencilerin bu ortamı tecrübe
etmelerine olanak tanır. Yabancı dil öğretiminin başta beceri alanları olmak
üzere birçok ögesi bulunmaktadır. Bu ögeleri kişiye kazandırmak ve kişinin
sahip olduğu bu ögeleri amaçlı bir şekilde geliştirmek adına; zaman ve mekândan
bağımsız olarak öğrencilerin kendi öğrenme hızlarına göre şekil verebildikleri,
yaratıcılık ve özgüven becerilerini artıracak sanal ortamlar sunan sanal
gerçeklik teknolojisi kullanılabilir. Betimsel çalışma ile elde edilen veriler
genel olarak değerlendirildiğinde, sanal gerçekliğin eğitim-öğretim ortamında
zaman, motivasyon, verimlilik vb. gibi birçok açıdan fayda sağlayan bir araç
olarak kullanıldığı görülmektedir. Buradan hareketle yabancı dil olarak Türkçe
öğretiminde de yararlı ve destekleyici bir öğrenme-öğretme aracı olacağı
düşünülmektedir.
yabancı dil olarak türkçe öğretimi yabancılara türkçe öğretimi sanal gerçeklik amaç odaklı dil öğretimi yeni nesil teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr