Bu araştırmada, yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen Ürdünlü öğrencilerin A2 düzeyi yazılı anlatımlarında yaptıkları ses
bilgisi yanlışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ürdün’ün başkentindeki Amman
Yunus Emre Türk Kültür Merkezinde Türkçe öğrenen 48 öğrencinin yazılı
anlatımları incelenmiştir. İncelenen
yazılardaki tespit edilen veriler yanlış çözümlemesi ile başlıklara ayrılarak
sınıflandırılmıştır. Böylelikle Ses Bilgisi dört alt başlık olarak kategorilere
ayrılmıştır. Bunlar; “Ünlü Uyumu, Ünlü Harflerin Karıştırılması, Kelimedeki
Yazım Yanlışları ve Ses Olayları”dır. Belirtilen kategorilere göre çalışmanın
sonucunda öğrenciler tarafından yazılı anlatımlarında 888 yanlış yapıldığı
saptanmıştır. Ünlü uyumunda % 46,4
(412), ünlü harflerin karıştırılması % 28,72
(255), kelimedeki yazımında % 22,75 (202) ve ses olaylarında % 2,13 (19)
yanlış tespit edilmiştir. Ürdünlü
öğrencilerin hedef dil ile ana dillerini zaman zaman karşılaştırdığı ve
karıştırdığı da görülmüştür. Böylelikle Arapça konuşulan bir coğrafyada Türkçe
öğrenenlerin ses bilgisinde karşılaştıkları güçlükler, zorlandıkları veya
yanlış yaptıkları noktalar belirlenmeye çalışılmıştır.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Hedef Dilde Ses Bilgisi Yazma Becerisi Ürdün’de Türkçe Öğretimi Temel Düzey
The aim of this work is to study the phonetic mistakes in the written expressions
of Jordanian students who learn Turkish at the A2 level. The investigation
included 48 students studying at the Yunus Emre Turkish Cultural Centre in
Amman, the capital of Jordon. The detected writing mistakes in essays are
classified. Consequently, the sound information is divided into four
sub-headings. These are; Vowel Harmony, Mixing of Vowels, Spelling Mistakes in
the Word and Sound Events. As a result of the study according to the specified
categories, the students made 888 mistakes in written statements. In
particular, vowel harmony constituted the 46.4% (412) of identified mistakes;
mixing of vowels 28.72% (255); the mistakes in the word 22.75% (202) and sound
events 2.13% (19). Thus, the study identified the difficulties faced by the learners of Turkish
language in an Arabic-speaking geography and observed that Jordanian
students occasionally compare and mix their target language to their mother
tongue.
Teaching Turkish as a Foreign Language Phonology in Target Language Writing Skills Teaching Turkish in Jordan Basic Level
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 5 |
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr