Bu çalışmanın amacı özel okulda öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Akdeniz Bölgesi’nde bir özel okulda öğrenim gören 16 8. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucu elde edilen bilgilere göre; öğrencilerin sosyal bilgiler dersi hakkında hem olumlu hem de olumsuz algıya sahip oldukları, sosyal bilgiler derslerinde genellikle tarih ve coğrafya konularıyla ilgili kavramları hatırladıkları, sosyal bilgiler derslerinden elde ettikleri bilgileri günlük hayatta sınırlı şekilde kullanabildikleri ve bir sosyal bilgiler öğretmeninin demokratik özelliklere sahip olması gerektiği konularında görüş bildirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175