Pre-service Teachers’ Attitudes Toward the Effect of Mobile Learning
Yıl 2015,
Cilt: 1 Sayı: 1, 113 - 129, 21.04.2015
Tarik Kışla
,
Bülent Çavaş
,
Muhittin Şahin
Öz
Bu çalışmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenliği (bilgisayar öğretmenliği) adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumlarını cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma, mobil öğrenme hakkında bilgisi, mobil öğrenme uygulamalarını kullanma ve mobil öğrenme uygulamalarını kullanma istekliliği gibi bazı bağımsız değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2011 güz döneminde bilgisayar ve öğretim teknolojileri lisans programında öğrenim gören 219 bilişim teknolojileri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılardan veri toplamak amacı ile “üniversite eğitiminde mobil öğrenmenin etkileri” başlıklı tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının tutumları cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma ve mobil öğrenme hakkında bilgiye sahip olma gibi değişkenlere göre anlamlı bir fark göstermektedir.
Kaynakça
- [1] Alvarez, C., Alarcon, R. and Nussbaum, M. (2011). Implementing
Collaborative Learning Activities in The Classroom Supported by
one-to-one Mobile Computing: A Design-based Process. The Journal
of Systems and Software 84, 1961– 1976.
[2] Ateş, V.(2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının
İncelenmesi ve Sayısal Tasarım Dersine Yönelik m-Öğrenme
Uygulaması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/
Bilişim Enstitüsü. Ankara.
[3] Avenoğlu, B. (2005). Using Mobile Communication Tools in Web
Based Instruction.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu
Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
[4] Borcea C., and Iamnitchi. A. (2008). P2P Systems Meet Mobile
Computing: A Community-Oriented Software Infrastructure for
Mobile Social Applications, SelfMan 2008, Proceedings of the
Workshop on Decentralized Self Management for Grids, P2P, and
User Communities, Isola di San Servolo (Venice), Italy.
[5] Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme
ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
2 (40), 01-09.
[6] Corlett, D.,Sharples, M., Bull, S., Chan, T. (2005). Evaluation of A
Mobile Learning Organizer for University Students. Journal of
Computer Assisted Learning. 21(3), pp 162-170.
[7] Dearnley, C.,Haigh, J., Fairhall, J. (2007).Using Mobile Technologies
For Assessment and Learning in Practice Settings: A Case Study.
Nurse Education in Practice, 8(3), 197–204.
[8] Echeverría, A., Nussbaum, M., Felipe, Calderón, J. P., Bravo, C.,
Infante, C., Vásquez, A. (2012). Face-to-face Collaborative Learning
Supported by Mobile Phones. Interactive Learning Environments
19 (4), 351-363.
[9] Hoskyns-Long, G. E. (2009). Trends in Mobile Learning: A Study of
The Adoption of Podcasting as A Learning Tool ATA Community
College. Doctorate Thesis. Capella University. UMI
Number: 3359056
[10] Keskin, N. (2010). Mobil Öğrenme Teknolojileri ve Araçları.
Akademik Bilişim 2010. Muğla.
[11] Keskin, N. (2011). Akademisyenler İçin Bir Mobil Öğrenme
Sisteminin Geliştirilmesi ve Sınanması. (Yayımlanmamış doktora
tezi). Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
[12] Kıcı, D. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmenin
Üniversite Eğitimindeki Etkisi Konusundaki Beklentileri Üzerine
Bir Araştırma. International Conference on New Trends in Educationa
nd Their Implications, 11-13 November. Antalya.
[13] Kışla, T., Bayburt, E., Sarsar, F., Arıkan, D. (2009). Mobil Öğrenme
Ortamlarının Öğrenci Başarılarına Etkisi. International Computer
and Instructional Technology Symposium. Trabzon.
[14] Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin
Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.(Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
[15] Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin
Mobil Öğrenmeye Yönelik Algı Düzeylerinin Belirlenmesi.
(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen
Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
[16] Leung, C.,Chan, Y. (2003). Mobile Learning: A New Paradigm in
Electronic Learning. The 3rd IEEE International Conference on
Advanced Learning Technologies (ICALT’03) 0-7695-1967-9/03
2003 IEEE. 9-11 July, Athens, Greece
[17] Motiwalla, F. (2007). Mobile learning: A framework and evaluation.
Computers & Education, 49 (3), 581–596.
[18] Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları (PDA) İçin Bir Mobil Öğrenme
Ortamı Tasarım ve Uygulaması.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans
Tezi). Muğla Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Muğla.
[19] Peng, H., Su, Y-J, Chou, C., Tsai, C-C (2009). Ubiquitous Knowledge
Construction: Mobile Learning Re-defined and a Conceptual
Framework. Innovations in Education and Teaching International.
46(2), 171–183.
[20] Sanagustı´n, M. P., Gonzalez, G.R., Leo, D. H., Organero, M. M.,
Santos, P., Blat, J., Kloos, C. D. (2012). Discovering The Campus
Together: A Mobile and Computer-based Learning Experience.
Journal of Network and Computer Applications 35 (2012) 176–188.
[21] Seppälä, P.,and Alamäki, H. (2003). Mobile Learning in Teacher
Training. Journal of Computer Assisted Learning, 19 (3), 330-335.
[22] Seppälä, P.,Sariola, J. And Kynäslahti, H. (2002). Mobile Learning
in Personnel Training of University Teachers. The IEEE International
Workshop on Wireless and Mobile Technologies in Education
(WMTE’02) 0-7695-1706-4/02, IEEE. August 29-30. Växjö,
Sweden.
[23] Sharples, M., Corlett, D. and Westmancott, O. (2002).The Design
and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and
Ubiquitous Computing, 6 (3), 220–234.
[24] Tanrıverdi, M. (2011). E-Öğrenmeye Destek Amaçlı Mobil Öğrenme
Uygulaması Geliştirme ve Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Bilişim Enstitüsü. Ankara.
[25] Trifonova, A. (2003). Mobile Learning-Review Of The Literature.
Technical Report # DIT-03-009. Department of Information and
Communication Technology, University of Trento. Retrieved
February 2012 from http://eprints.biblio.unitn.it/
archive/00000359/01/009.pdf
[26] Uzunboylu, H.,Cavus, N. and Ercag, E. (2009). Using Mobile
Learning to Increase Environmental Awareness. Computers &
Education. 52 (2009) 381–389.
[27] Yeniad, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanmak Üzere WEB Tabanlı
Bir Portal Geliştirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
[28] Yılmaz, Y. (2011). Mobil Öğrenmeye Yönelik Lisansüstü
Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Farkındalık Düzeylerinin
Araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül
Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
Yıl 2015,
Cilt: 1 Sayı: 1, 113 - 129, 21.04.2015
Tarik Kışla
,
Bülent Çavaş
,
Muhittin Şahin
Kaynakça
- [1] Alvarez, C., Alarcon, R. and Nussbaum, M. (2011). Implementing
Collaborative Learning Activities in The Classroom Supported by
one-to-one Mobile Computing: A Design-based Process. The Journal
of Systems and Software 84, 1961– 1976.
[2] Ateş, V.(2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının
İncelenmesi ve Sayısal Tasarım Dersine Yönelik m-Öğrenme
Uygulaması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/
Bilişim Enstitüsü. Ankara.
[3] Avenoğlu, B. (2005). Using Mobile Communication Tools in Web
Based Instruction.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu
Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
[4] Borcea C., and Iamnitchi. A. (2008). P2P Systems Meet Mobile
Computing: A Community-Oriented Software Infrastructure for
Mobile Social Applications, SelfMan 2008, Proceedings of the
Workshop on Decentralized Self Management for Grids, P2P, and
User Communities, Isola di San Servolo (Venice), Italy.
[5] Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme
ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
2 (40), 01-09.
[6] Corlett, D.,Sharples, M., Bull, S., Chan, T. (2005). Evaluation of A
Mobile Learning Organizer for University Students. Journal of
Computer Assisted Learning. 21(3), pp 162-170.
[7] Dearnley, C.,Haigh, J., Fairhall, J. (2007).Using Mobile Technologies
For Assessment and Learning in Practice Settings: A Case Study.
Nurse Education in Practice, 8(3), 197–204.
[8] Echeverría, A., Nussbaum, M., Felipe, Calderón, J. P., Bravo, C.,
Infante, C., Vásquez, A. (2012). Face-to-face Collaborative Learning
Supported by Mobile Phones. Interactive Learning Environments
19 (4), 351-363.
[9] Hoskyns-Long, G. E. (2009). Trends in Mobile Learning: A Study of
The Adoption of Podcasting as A Learning Tool ATA Community
College. Doctorate Thesis. Capella University. UMI
Number: 3359056
[10] Keskin, N. (2010). Mobil Öğrenme Teknolojileri ve Araçları.
Akademik Bilişim 2010. Muğla.
[11] Keskin, N. (2011). Akademisyenler İçin Bir Mobil Öğrenme
Sisteminin Geliştirilmesi ve Sınanması. (Yayımlanmamış doktora
tezi). Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
[12] Kıcı, D. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmenin
Üniversite Eğitimindeki Etkisi Konusundaki Beklentileri Üzerine
Bir Araştırma. International Conference on New Trends in Educationa
nd Their Implications, 11-13 November. Antalya.
[13] Kışla, T., Bayburt, E., Sarsar, F., Arıkan, D. (2009). Mobil Öğrenme
Ortamlarının Öğrenci Başarılarına Etkisi. International Computer
and Instructional Technology Symposium. Trabzon.
[14] Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin
Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.(Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
[15] Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin
Mobil Öğrenmeye Yönelik Algı Düzeylerinin Belirlenmesi.
(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen
Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
[16] Leung, C.,Chan, Y. (2003). Mobile Learning: A New Paradigm in
Electronic Learning. The 3rd IEEE International Conference on
Advanced Learning Technologies (ICALT’03) 0-7695-1967-9/03
2003 IEEE. 9-11 July, Athens, Greece
[17] Motiwalla, F. (2007). Mobile learning: A framework and evaluation.
Computers & Education, 49 (3), 581–596.
[18] Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları (PDA) İçin Bir Mobil Öğrenme
Ortamı Tasarım ve Uygulaması.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans
Tezi). Muğla Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Muğla.
[19] Peng, H., Su, Y-J, Chou, C., Tsai, C-C (2009). Ubiquitous Knowledge
Construction: Mobile Learning Re-defined and a Conceptual
Framework. Innovations in Education and Teaching International.
46(2), 171–183.
[20] Sanagustı´n, M. P., Gonzalez, G.R., Leo, D. H., Organero, M. M.,
Santos, P., Blat, J., Kloos, C. D. (2012). Discovering The Campus
Together: A Mobile and Computer-based Learning Experience.
Journal of Network and Computer Applications 35 (2012) 176–188.
[21] Seppälä, P.,and Alamäki, H. (2003). Mobile Learning in Teacher
Training. Journal of Computer Assisted Learning, 19 (3), 330-335.
[22] Seppälä, P.,Sariola, J. And Kynäslahti, H. (2002). Mobile Learning
in Personnel Training of University Teachers. The IEEE International
Workshop on Wireless and Mobile Technologies in Education
(WMTE’02) 0-7695-1706-4/02, IEEE. August 29-30. Växjö,
Sweden.
[23] Sharples, M., Corlett, D. and Westmancott, O. (2002).The Design
and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and
Ubiquitous Computing, 6 (3), 220–234.
[24] Tanrıverdi, M. (2011). E-Öğrenmeye Destek Amaçlı Mobil Öğrenme
Uygulaması Geliştirme ve Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Bilişim Enstitüsü. Ankara.
[25] Trifonova, A. (2003). Mobile Learning-Review Of The Literature.
Technical Report # DIT-03-009. Department of Information and
Communication Technology, University of Trento. Retrieved
February 2012 from http://eprints.biblio.unitn.it/
archive/00000359/01/009.pdf
[26] Uzunboylu, H.,Cavus, N. and Ercag, E. (2009). Using Mobile
Learning to Increase Environmental Awareness. Computers &
Education. 52 (2009) 381–389.
[27] Yeniad, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanmak Üzere WEB Tabanlı
Bir Portal Geliştirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana
[28] Yılmaz, Y. (2011). Mobil Öğrenmeye Yönelik Lisansüstü
Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Farkındalık Düzeylerinin
Araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül
Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir