Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin RGM Tasarımlarının İncelenmesi: Çılgın Makineler Yarışıyor

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 31 - 51, 30.06.2022

Abstract

Yaşadığımız çağdaki teknolojik koşullar göz önüne alındığında eğitimde STEM eğitimi yaklaşımı önemli bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte STEM eğitiminin doğru bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir çünkü yanlış uygulamalar, öğrencilerde bu alanlara karşı önyargılar oluşturabilir. Bu nedenle Rube Goldberg Machine uygulamaları faydalı bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmada da ortaokul seviyesinde yer alan öğrencilerin RGM tasarlama süreçlerini nasıl gerçekleştirdikleri araştırılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu 28 farklı ortaokuldan 4-6 kişilik gruplar halinde 5., 6. ve 7. sınıf seviyesinde öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma verileri gözlem yoluyla toplanmış ayrıca sunumlar video kaydına da alınmıştır. Toplanan verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda “İçerik ve Kavramlar; RGM Senaryosu; Sorumluluk Paylaşımı; Malzeme Kullanımı; RGM Adımları; Alanın Kullanımı” temalarına ulaşılmıştır.

References

  • Acharya, S. ve Sirinterlikci, A. (2010). Introducing engineering design through an intelligent Rube Goldberg implementation. Journal of Technology Studies, 36(2), 63-72. doi: 10.21061/jots.v36i2.a.7
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A. ve Doğanay, K. (2019).STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu bilim kampı. Journal of Steam Education, 2(1), 39-51.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. Arlington: National Science Teachers Association.
  • Deveci, I. (2019). Reflections of Rube Goldberg Machines on the prospective science teachers’ STEM awareness. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 19(2). Erişim adresi https://www.citejournal.org/volume-19/issue-2- 19/science/reflections-of-rube-goldberg-machines-on-the-prospective-scienceteachers-stem-awareness
  • Dolenc, N. ve Cohen, J. (2018). Approaches to teaching Rube Goldberg. The Science Teacher, 86(4), 32–39. https://www.jstor.org/stable/26611993
  • Feitosa, J. ve Salas, E. (2021). Today's virtual teams: Adapting lessons learned to the pandemic context. Organizational Dynamics, 50(1), 1-4.
  • Karahan, E. ve Bozkurt, G. (2017). STEM eğitiminde matematik odaklı gerçek dünya problemleri ve matematiksel modelleme. Salih Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (s. 347-366). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kim, Y. ve Park, N. (2012). The effect of STEAM education on elementary school student’s creativity improvement. In T. Kim, A. Stoica, W. Fang, T. Vasilakos, J. G. Villalba, K. P.
  • Arnett, M. K. Khan ve B. Kang (Eds.) Computer applications for security, control and system engineering (pp. 115-121). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Larson, R. W. (2007). From ‘‘I’’ to ‘‘We’’: Development of the capacity for teamwork in youth programs. In R. Silbereisen ve R. M. Lerner (Eds.), Approaches to positive youth development (pp. 277–292). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Marklin, B. (2018, February). How STEM inspired Rube Goldberg. Learning Liftoff. Retrieved from https://www.learningliftoff.com/how-stem-inspired-rube-goldberg/
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Stohlmann, M., Moore, T. J. ve Roehrig, G. H. (2012). Considerations for Teaching Integrated STEM Education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), Article 4.https://doi.org/10.5703/1288284314653
  • Tozluyurt, E. (2008). Sayılar öğrenme alanı ile ilgili matematik tarihinden seçilen etkinliklerle yapılan dersler hakkında lise son sınıf öğrencilerinin görüşleri (Yayın No. 218672) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Voogt, J. ve Roblin, N. P. (2010). 21st century skills discussion paper. Erişim adresi https://www.bvekennis.nl/wp-content/uploads/documents/10-0405-White-Paper-21stCS-Final-ENG-def2-1.pdf
  • Walser, N. (2008). Teaching 21st century skills. Harvard Education Letter, 24(5), 1-3.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Zaza, S., Abston, K., Arik, M., Geho, P., & Sanchez, V. (2020). What CEOs have to say: Insights on the STEM workforce. American Business Review, 23(1), 136-155. https://doi.org/10.37625/abr.2
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 31 - 51, 30.06.2022

Abstract

References

  • Acharya, S. ve Sirinterlikci, A. (2010). Introducing engineering design through an intelligent Rube Goldberg implementation. Journal of Technology Studies, 36(2), 63-72. doi: 10.21061/jots.v36i2.a.7
  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A. ve Doğanay, K. (2019).STEM eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları: Kastamonu bilim kampı. Journal of Steam Education, 2(1), 39-51.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. Arlington: National Science Teachers Association.
  • Deveci, I. (2019). Reflections of Rube Goldberg Machines on the prospective science teachers’ STEM awareness. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 19(2). Erişim adresi https://www.citejournal.org/volume-19/issue-2- 19/science/reflections-of-rube-goldberg-machines-on-the-prospective-scienceteachers-stem-awareness
  • Dolenc, N. ve Cohen, J. (2018). Approaches to teaching Rube Goldberg. The Science Teacher, 86(4), 32–39. https://www.jstor.org/stable/26611993
  • Feitosa, J. ve Salas, E. (2021). Today's virtual teams: Adapting lessons learned to the pandemic context. Organizational Dynamics, 50(1), 1-4.
  • Karahan, E. ve Bozkurt, G. (2017). STEM eğitiminde matematik odaklı gerçek dünya problemleri ve matematiksel modelleme. Salih Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi (s. 347-366). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kim, Y. ve Park, N. (2012). The effect of STEAM education on elementary school student’s creativity improvement. In T. Kim, A. Stoica, W. Fang, T. Vasilakos, J. G. Villalba, K. P.
  • Arnett, M. K. Khan ve B. Kang (Eds.) Computer applications for security, control and system engineering (pp. 115-121). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Larson, R. W. (2007). From ‘‘I’’ to ‘‘We’’: Development of the capacity for teamwork in youth programs. In R. Silbereisen ve R. M. Lerner (Eds.), Approaches to positive youth development (pp. 277–292). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Marklin, B. (2018, February). How STEM inspired Rube Goldberg. Learning Liftoff. Retrieved from https://www.learningliftoff.com/how-stem-inspired-rube-goldberg/
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Stohlmann, M., Moore, T. J. ve Roehrig, G. H. (2012). Considerations for Teaching Integrated STEM Education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), Article 4.https://doi.org/10.5703/1288284314653
  • Tozluyurt, E. (2008). Sayılar öğrenme alanı ile ilgili matematik tarihinden seçilen etkinliklerle yapılan dersler hakkında lise son sınıf öğrencilerinin görüşleri (Yayın No. 218672) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi].
  • Voogt, J. ve Roblin, N. P. (2010). 21st century skills discussion paper. Erişim adresi https://www.bvekennis.nl/wp-content/uploads/documents/10-0405-White-Paper-21stCS-Final-ENG-def2-1.pdf
  • Walser, N. (2008). Teaching 21st century skills. Harvard Education Letter, 24(5), 1-3.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Zaza, S., Abston, K., Arik, M., Geho, P., & Sanchez, V. (2020). What CEOs have to say: Insights on the STEM workforce. American Business Review, 23(1), 136-155. https://doi.org/10.37625/abr.2
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Engin Karahan 0000-0003-4530-211X

Ahmet Oğuz Akçay 0000-0003-2109-976X

Mehmet Arif Bozan 0000-0003-3554-4828

Ömer Garan This is me 0000-0002-8750-9357

Şenay Doğaner This is me 0000-0002-8475-5405

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Karahan, E., Akçay, A. O., Bozan, M. A., Garan, Ö., et al. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin RGM Tasarımlarının İncelenmesi: Çılgın Makineler Yarışıyor. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 31-51.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)