Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 21. yüzyıl beceri düzeylerinin belirlenmesi ve bu becerilerin bazı değişkenlere göre değişiminin incelenmesidir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örnekleminde Hatay ilinde görev yapan farklı branşlardan 207 öğretmen yer almaktadır. Çalışmanın verileri Orhan-Göksün (2016) tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız gruplar t-testi, ANOVA Testi ve Scheffe kullanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Hizmet içi eğitim kurslarına katılan öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin hizmet içi eğitim kurslarına katılmayanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. İlkokulda görev yapan öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bunların yanı sıra öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin cinsiyet, hizmet yılı ve çalışılan ortam memnuniyeti açısından değişim göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitim kurslarının niteliği artırılarak öğretmenlerin hizmet içi eğitim kurslarına katılımı teşvik edilmelidir şeklinde öneri getirilmiştir.
21. yüzyıl becerileri Öğretmen 21. yüzyıl öğretmen becerileri
This study aims to determine the 21st century skill levels of teachers and to examine the changes of these skills according to some variables. Of the quantitative research methods, survey was used in the study. The sample of the study includes 207 different field teachers who were working in the province of Hatay. The data of the study was obtained by using “21st Century Teaching Skills Scale” developed by Orhan-Göksün (2016). Independent groups t-test, ANOVA Test and Scheffe were used in the study along with descriptive statistics. In the study, the teachers' 21st century skill levels were found high. It was determined that the 21st century skills of teachers who attended in-service training courses were higher than those who did not attend in-service training courses. It was also revealed that the 21st century skill levels of primary school teachers were higher than secondary and high school teachers. In addition, it was concluded that 21st century skills of teachers did not change in terms of gender, service period and satisfaction in the working environment. It was recommended that teachers' participation in in-service training courses should be encouraged by increasing the quality of in-service training courses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Kış |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences