Research Article
BibTex RIS Cite

TIFFANY'DE KAHVALTI FİLMİNİN SİNEMATOGRAFİK ANALİZİ VE LÜKS TÜKETİM BAĞLAMINDA HOLLY GOLIGHTLY KARAKTERİ İNCELEMESİ

Year 2021, Volume: 1 Issue: 2, 97 - 108, 01.09.2021

Abstract

1960’lar sinemasının unutulmaz yapımlarından biri olan “Tiffany’de Kahvaltı - Breakfas at Tiffany’s” filmi, Amerikalı yazar Truman Capote’nın 1958 yılında çıkardığı ve orijinal adı “Breakfast at Tiffany’s” olan ölümsüz eserinden, George Axelrod tarafından sinemaya uyarlanmıştır. Filmin yönetmen koltuğunda ise Blake Edwards oturmaktadır. 1961’de çekilen yapımın başrolünde ise Audrey Hepburn bulunmaktadır. George Peppard, Patricia Neal, Buddy Ebsen, Martin Balsam ve Mickey Rooney ise filmin diğer oyuncularıdır. “Amerikan Rüyası”nın dünyaca ünlü yıldız Audrey Hepburn’ün canlandırdığı ‘Holly Golightly’ karakteri üzerinden oldukça başarılı bir şekilde aktarıldığı yapımda “lüks ve tüketim düşkünlüğü; bireyin yalnızlığı ve bağ kurma ihtiyacı” kavramları üzerinden ince ince işlenmekte olup; zaman zaman eğlenceli bir dille ‘dramatik romantik komedi’ tarzında izleyiciye aktarılmaktadır. Aradan geçen 60 yıla rağmen günümüzde de güncelliğini koruyan bir tartışma konusu olan ‘lüks, tüketim ve ulaşılamaza ulaşmak” arzusunun irdelendiği bu unutulmaz filmi, anlatıda Frankfurt Okulu’nun eleştirileri yaklaşımı bağlamında ele alarak, ait olduğu dönemin sinematografik ögeleri ve ana karakteri Holly Golightly üzerinden saptamalar gerçekleştireceğiz.

References

  • Baudrillard, Jean. Tüketim Toplumu: Söylenceleri/Yapıları.Çev., Hazal Deliçaylı Ferda Keskin.
  • Bauman, Zygmunt. Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. Çev., Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berner, H. (2013). Pedagojide güncel akımlar, (Çev: Z. Uludağ, Ç. Uğursal ve N. Bakır) Ankara: Nobel.
  • Baudrillard, Jean. (2012). “Tüketim Toplumu”. Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Capote, T. (2006). Tiffany’de Kahvaltı. Çev:Meral Alakuş. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2006.
  • Choi, S. (2003). ―The effects of the perceived product characteristics and conspicuous consumption on the fashion luxury involvement‖, Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, Cilt. 27, Sayı. 2, ss. 209-218.
  • Danziger, Pamela N. (2005). Let Them Eat Cake: Marketing Luxury to the Masses – As well as the Classes. Dearborn Trading Publishing, New York, USA.
  • Kapferer, Jean Noel, Cindy Klippert ve Lara Leproux (2014). ―Does luxury have a minimum price? An exploratory study into consumers‘psychology of luxury prices”, Journal of Revenue and Pricing Management, Cilt: 13, Sayı: 1, ss. 2-11.
  • Kavurgacı, Ş. Selvitopuz, A (2019). “Frankfurt Okulu Bağlamında Eleştirel Teori ve Eğitim”. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, Sayfalar: 99-108. Aralık, 2019.
  • Kınay, Ö. “Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fight Club Filminin İncelenmesi”. İstanbul Kültür University, Turkey
  • McKechnie ve Celine Chhuon (2010). Co-creating value for luxury brands‘, Journal of Business Research, Cilt: 63, ss. 1156–1163.
  • Therborn, G. (2015). Frankfurt Okulu, Frankfurt Okulu (iç.), Çeviren: H. Emre Bağce, Editör: H. Emre Bağce, s.19-54, Ankara: Doğu Batı.
  • Tynan, Caroline, Sally McKechnie ve Celine Chhuon (2010). ‗Co-creating Value for Luxury Brands‘, Journal of Business Research, Cilt: 63, Sayı: 11, ss. 1156–63. TYNAN, Caroline, Sally
  • Ulutür, A. Asan (2016), “Lüks Tüketimde Satın Alma Davranışının Neden Esaslı Modellenmesi”. Selçuk Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergis. ISSN: 2148 – 3043 / Ekim 2016 / Yıl: 16 / Sayı: 32
  • Wiedmann, Klaus-Peter, Nadine Hennigs ve Astrid Siebels (2009). ―Value-based Segmentation of Luxury Consumption Behavior‖, Psychology & Marketing, Cilt: 26, Sayı: 7, ss. 625-51.
  • Yengin, D. (2012). “Dijital Oyunlarda Şiddet”, Beta Yayınları, İstanbul.
  • ELEKTRONİK KAYNAKLAR URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/Tiffany%27de_Kahvalt%C4%B1 (Erişim Tarihi: 28.03.2021) URL-2 http://www.imdb.com/title/tt0054698 (Erişim Tarihi: 28.03.2021) URL_3: https://brandirectory.com/rankings/luxury-and-premium/table (20.04.2021) URL-4 http://www.beyazperde.com/filmler/film-2736/ (Erişim Tarihi: 29.03.2021) URL-5 https://www.imdb.com/title/tt0054698/ (Eişim Tarihi: 30.03.2021)
Year 2021, Volume: 1 Issue: 2, 97 - 108, 01.09.2021

Abstract

References

  • Baudrillard, Jean. Tüketim Toplumu: Söylenceleri/Yapıları.Çev., Hazal Deliçaylı Ferda Keskin.
  • Bauman, Zygmunt. Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. Çev., Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berner, H. (2013). Pedagojide güncel akımlar, (Çev: Z. Uludağ, Ç. Uğursal ve N. Bakır) Ankara: Nobel.
  • Baudrillard, Jean. (2012). “Tüketim Toplumu”. Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Capote, T. (2006). Tiffany’de Kahvaltı. Çev:Meral Alakuş. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2006.
  • Choi, S. (2003). ―The effects of the perceived product characteristics and conspicuous consumption on the fashion luxury involvement‖, Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, Cilt. 27, Sayı. 2, ss. 209-218.
  • Danziger, Pamela N. (2005). Let Them Eat Cake: Marketing Luxury to the Masses – As well as the Classes. Dearborn Trading Publishing, New York, USA.
  • Kapferer, Jean Noel, Cindy Klippert ve Lara Leproux (2014). ―Does luxury have a minimum price? An exploratory study into consumers‘psychology of luxury prices”, Journal of Revenue and Pricing Management, Cilt: 13, Sayı: 1, ss. 2-11.
  • Kavurgacı, Ş. Selvitopuz, A (2019). “Frankfurt Okulu Bağlamında Eleştirel Teori ve Eğitim”. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, Sayfalar: 99-108. Aralık, 2019.
  • Kınay, Ö. “Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fight Club Filminin İncelenmesi”. İstanbul Kültür University, Turkey
  • McKechnie ve Celine Chhuon (2010). Co-creating value for luxury brands‘, Journal of Business Research, Cilt: 63, ss. 1156–1163.
  • Therborn, G. (2015). Frankfurt Okulu, Frankfurt Okulu (iç.), Çeviren: H. Emre Bağce, Editör: H. Emre Bağce, s.19-54, Ankara: Doğu Batı.
  • Tynan, Caroline, Sally McKechnie ve Celine Chhuon (2010). ‗Co-creating Value for Luxury Brands‘, Journal of Business Research, Cilt: 63, Sayı: 11, ss. 1156–63. TYNAN, Caroline, Sally
  • Ulutür, A. Asan (2016), “Lüks Tüketimde Satın Alma Davranışının Neden Esaslı Modellenmesi”. Selçuk Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergis. ISSN: 2148 – 3043 / Ekim 2016 / Yıl: 16 / Sayı: 32
  • Wiedmann, Klaus-Peter, Nadine Hennigs ve Astrid Siebels (2009). ―Value-based Segmentation of Luxury Consumption Behavior‖, Psychology & Marketing, Cilt: 26, Sayı: 7, ss. 625-51.
  • Yengin, D. (2012). “Dijital Oyunlarda Şiddet”, Beta Yayınları, İstanbul.
  • ELEKTRONİK KAYNAKLAR URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/Tiffany%27de_Kahvalt%C4%B1 (Erişim Tarihi: 28.03.2021) URL-2 http://www.imdb.com/title/tt0054698 (Erişim Tarihi: 28.03.2021) URL_3: https://brandirectory.com/rankings/luxury-and-premium/table (20.04.2021) URL-4 http://www.beyazperde.com/filmler/film-2736/ (Erişim Tarihi: 29.03.2021) URL-5 https://www.imdb.com/title/tt0054698/ (Eişim Tarihi: 30.03.2021)
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Başar Babataş 0000-0001-5038-4952

Publication Date September 1, 2021
Submission Date June 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Babataş, B. (2021). TIFFANY’DE KAHVALTI FİLMİNİN SİNEMATOGRAFİK ANALİZİ VE LÜKS TÜKETİM BAĞLAMINDA HOLLY GOLIGHTLY KARAKTERİ İNCELEMESİ. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 97-108.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)