Research Article
BibTex RIS Cite

RESİMDEN FOTOĞRAFA MİRAS: BOTTİCELLİ, CARAVAGGİO VE REMBRANDT’IN FOTOĞRAF SANATINA KATKILARI

Year 2025, Volume: 5 Issue: 2, 144 - 160, 01.05.2025

Abstract

Rönesans Çağı, XIV. yüzyılın sonlarında İtalya’da başlayarak Avrupa’nın entelektüel, sanatsal ve bilimsel anlamda büyük bir dönüşüm geçirmesine öncülük etmiş; insan merkezli bir dünya görüşünü ve doğaya yönelik analitik bir yaklaşımı sanatın temel ilkeleri haline getirmiştir. Bu dönemin en önemli ressamlarından biri olan Sandro Botticelli, klasik estetik anlayışı ve idealize edilmiş formlarıyla, eserlerinde göze çarpan çizgisel kompozisyon, perspektif ve figüratif anlatım teknikleri, Rönesans’ın temel sanatsal değerlerini yansıtırken, aynı zamanda görsel sanatların geleceğine yön veren bir temel oluşturmuştur. Öte yandan, XVII. yüzyıl itibarıyla Rönesans’ın dengeli ve armonik sanat anlayışına bir tepki olarak doğan Barok sanatı, dramatik anlatım dili, yoğun ışık-gölge kullanımı (chiaroscuro), hareketlilik ve duygusal derinlik gibi unsurların ön plana çıktığı yeni bir görselliği beraberinde getirmiştir. Bu dönemin en etkili sanatçılarından biri olan Caravaggio, resimlerinde ışığın yönlendirilmiş kullanımı ve dramatik anlatımıyla Barok sanatının temel estetik prensiplerini belirlemiş; onun ardından gelen Rembrandt ise hem ışık-gölge oyunları hem de psikolojik derinliğiyle portre sanatına devrim niteliğinde katkılarda bulunmuştur. Bu makale, Rönesans’ın Botticelli ile temsil edilen klasik sanatsal anlayışı ile Barok dönemin Caravaggio ve Rembrandt gibi yenilikçi sanatçılarının teknik ve estetik yaklaşımlarını temel alarak, resim sanatının evrimini ve bu dönüşümün fotoğraf sanatına olan etkilerini incelemektedir. Işık-gölge kullanımı, derinlik, hacim, perspektif ve oran gibi görsel unsurlar açısından karşılaştırmalı bir değerlendirme yapılarak, resim sanatının fotoğraf sanatı üzerindeki estetik ve teknik mirası ele alınmıştır. Böylece, Rönesans’tan Barok’a uzanan sanatsal dönüşüm sürecinin, fotoğraf sanatının gelişimindeki rolü ortaya konulmakta ve bu sanatların birbirleriyle olan ilişkisi disiplinlerarası bir perspektifle incelenmektedir.

References

  • Aksoy, N. (2004). Rönesans İngiltere'sinde Türkler. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Antmen, A. (2008). Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Bazin, A. (2011). Sinema Nedir (çev. İbrahim Şener). İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Bell, J. C. (1993). Some Seventeenth-Century Appraisals of Caravaggio's Coloring. Artibus et Historiae, 14(27), 103-129.
  • Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden-Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (Çev. Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Boubat, E. (1984). Fotoğraf Sanatı. İstanbul: İnkilap ve Aka Basımevi.
  • Burckhardt, J. (2019). The Civilisation of the Period of the Renaissance in Italy. Vienna: The Phaidon Press.
  • Cartwright, J. (1904). The Life and Art of Sandro Botticelli. London: Duckworth And Co.
  • Davies, P. J., Denny, W. B., Hofrichter, F. F., Jacobs, J., Roberts, A. M., & Simon, D. L. (2016). Janson's History of Art: The Western tradition. Pearson.
  • Deleuze, G. (2006). Kıvrım Leibniz ve Barok (çev. Hakan Yücefer). Ankara: Bağlam Yayıncılık.
  • Faure, E. (1979). Rönesans Sanatı. İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Fiorentini, E. (2006). “Camera Obscura vs. Camera Lucida–Distinguishing Early Nineteenth Century Modes of Seeing”. https://www.mpiwg-berlin.mpg.de/sites/default/files/Preprints/P307.pdf, Max Planck Institute for the History of Science.
  • Gombrich, E. H., (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gök, C. (2016). Resim ve Fotoğraf Sanatında Portre Geleneğinden Selfie'ye. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(1).
  • Gök, K. (2016). “Fotoğrafın Bulunuşu ve Sonrasında Oluşan Teknik Gelişmeler”. Yıldız Journal of Art and Design, 3(1), 43-66.
  • Gökova, Hamdi. (2018). “Ön-Rönesans Dönemi Resim Sanatının Özellikleri ve Temsile Dönük Çağdaş Resim Sanatı Üzerindeki Etkileri.” Yedi (20), 97-109.
  • Hubert, D. (1994). The Origin of Perspective. Paris: Massachusetts Institute of Technology.
  • Işık, M. (2023). Fotoğrafın İcadından Beri Resim Sanatı ile Etkileşimi. SSSJournal (Social Sciences Studies Journal), 9(117).
  • Mollett, J. W. (1879). Rembrandt. London: S. Low, Marston, Searle, & Rivington.
  • Mor, S. (2018). “Perspektif: Bilim ve Güzel Sanatların Kesişiminde Bir Biçim Tartışması.” Academic Journal of Philosophy/Felsefi Düşün (10), 235.
  • Munro, T. (1956). Art Education: Its Philosophy and Psychology. New York: The Bobbs-Merrill Company, İnc.
  • Önen, F. (2016). Osmanlı Devleti'nde Fotoğrafçılığın Gelişimi ve Fotoğrafın Tarihsel Kaynak Değeri, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Özsözgün, İ. (2022). 1850'den Günümüze Amerikan Resim Sanatında Fotoğraf Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • Öztaşkın, P. (2011). İtalya’da Rönesans Resim Sanatı (Bottıcellı), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri 2011, s. 24.
  • Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları: Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar (çev. Orhan Düz). İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • Parks, T. (2021). Medici Ailesi: Rönesans Çağı’nda Bankacılık, Siyaset ve Sanat. İstanbul: Kronik Kitap.
  • Ramstedt, N. (2013). “Gustave Le Gray'in Deniz Manzaraları Albümü”. Fotoğraf Tarihi, 4 (2), 121–137. https://doi.org/10.1080/03087298.1980.10441161
  • Sharp, E. A. (1904). Rembrandt. London: Methuen & Co.
  • Semiz, G. (1997). Resim Sanatında Fotoğrafın Yeri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi. Sevil, T. (2008). Rönesans ve Barok Resim Sanatında İnsan Anatomisinin Üsluplara Göre Yorumlanması, Yüksek Lisans Tezi, İzmir 2008, s. 67.
  • Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora.
  • Talbot, W. H. F. (2016). The Pencil of Nature. http://www.gutenberg.org.
  • Turani, A. (1979). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Uçar, M. (2014). Caravaggio’nun Eserlerinde Vahşetin Görselliği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Işık Üniversitesi, 2014, s.3.
  • Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Bağlantı 1: Online Etymology Dictionary. https://www.etymonline.com/word/renascence#etymonline_v_10420 . www.etymonline.com, (Erişim Tarihi: 24.06.2021)
  • Bağlantı 2: Cartwright, M. (2020, Kasım 23). Rönesans Dönemi Mimarisi [Renaissance Architecture]. (B. Yildiz, Çevirmen). World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/trans/tr/1-19059/ronesans-donemi-mimarisi/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 3: Botticelli, S. (2020, Ağustos 28). Primavera by Botticelli. World History Encyclopedia. Retrieved from https://www.worldhistory.org/image/12631/primavera-by-botticelli/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 4: Botticelli, S. (2012, Haziran 24). The Birth of Venus by Botticelli. World History Encyclopedia. Retrieved from https://www.worldhistory.org/image/711/the-birth-of-venus-by-botticelli/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 5: https://www.etimolojiturkce.com/kelime/barok, www.etimolojiturkçe.com, (Erişim Tarihi: 24.06.2021)
  • Bağlantı 6: Michelangelo Merisi da Caravaggio. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/746567. https://www.metmuseum.org/ , (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 7: Michelangelo Merisi da Caravaggio. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/435844. https://www.metmuseum.org/ , (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 8: Rembrandt Harmenszoon van Rijn. https://artsandculture.google.com/asset/the-night-watch-rijn-rembrandt-van/eQEojRwTdypUKA?hl=en. artsandculture.google.com, Rijksmuseum, Amsterdam (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 9: Rembrandt Harmenszoon van Rijn, https://artsandculture.google.com/asset/christ-in-the-storm-on-the-sea-of-galilee-rembrandt-van-rijn/HAFJC4JVXYbUBg?hl=en. artsandculture.google.com, Isabella Stewart Gardner Museum, Boston (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 10: Britannica, T. Encyclopaedia Editörleri (2025, 3 Ocak). Camera Obscura. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/technology/camera-obscura-photography , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 11: Sussex PhotoHistory, The Daguerreotype Process, https://www.photohistory-sussex.co.uk.com, https://www.photohistory-sussex.co.uk/dagprocess.htm , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 12: The Niépce Heliograph, Harry Ransom Center, www.hrc.utexas.edu.com, https://www.hrc.utexas.edu/niepce-heliograph// , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 13: George Eastman, https://www.kodak.com/en/company/page/george-eastman-history/ , www.kodak.com, (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 14: Szarkowski, J. (2025, 1 Ocak). Edward Weston. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/biography/Edward-Weston-American-photographer, (Erişim Tarihi: 02.02.2025)
  • Bağlantı 15: Britannica, T. Encyclopaedia Ed. (2018, 30 Mayıs). Grup f.64. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/art/Group-f64 , (Erişim Tarihi: 02.02.2025)
  • Bağlantı 16: Bellinetti, C., (2019). "From Today Painting is Dead": Photography's Revolutionary Effect. www.artandobject.com , https:///news/today-painting-dead-photographys-revolutionary-effect#:~:text=Upon%20seeing%20the%20first%20daguerreotype,see%2C%20understand%2C%20and%20explore., (Erişim Tarihi: 03.02.2025).
  • Bağlantı 17: Hu, A., (2019). “The Four Canonical Painting Modes and Techniques of the Renaissance”, www. artium.co. https://artium.co/en/node/126 . (Erişim Tarihi: 04.02.2025)

HERITAGE FROM PAINTING TO PHOTOGRAPHY: CONTRIBUTIONS OF BOTTICELLI, CARAVAGGIO AND REMBRANDT TO THE ART OF PHOTOGRAPHY

Year 2025, Volume: 5 Issue: 2, 144 - 160, 01.05.2025

Abstract

The Renaissance, which began in Italy in the late 14th century, initiated a profound intellectual, artistic, and scientific transformation across Europe, establishing a human-centered worldview and an analytical approach to nature as fundamental principles of art. One of the leading artists of this period, Botticelli, reflected the classical aesthetic with idealized forms, linear composition, perspective, and figurative expression, thus laying a foundational framework for the future of visual arts. By the 17th century, Baroque art emerged as a reaction against the balanced and ordered structure of the Renaissance, bringing forward a new visual language that emphasized dramatic expression, intense chiaroscuro (light-shadow), movement, and emotional depth. Caravaggio, with his directed use of light and dramatic storytelling, defined the core aesthetic principles of Baroque, while Rembrandt revolutionized portraiture with his mastery of light-shadow interplay and psychological depth. This paper examines the evolution of painting, from Botticelli’s classical approach to the innovative techniques of Caravaggio and Rembrandt, and explores the impact of this transformation on photography. A comparative evaluation of visual elements such as light-shadow use, depth, volume, perspective, and proportion provides an interdisciplinary perspective on the aesthetic and technical legacy of painting in photography, illustrating the role of the artistic shift from the Renaissance to the Baroque period in shaping the development of photographic art.

References

  • Aksoy, N. (2004). Rönesans İngiltere'sinde Türkler. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Antmen, A. (2008). Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Bazin, A. (2011). Sinema Nedir (çev. İbrahim Şener). İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Bell, J. C. (1993). Some Seventeenth-Century Appraisals of Caravaggio's Coloring. Artibus et Historiae, 14(27), 103-129.
  • Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden-Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (Çev. Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Boubat, E. (1984). Fotoğraf Sanatı. İstanbul: İnkilap ve Aka Basımevi.
  • Burckhardt, J. (2019). The Civilisation of the Period of the Renaissance in Italy. Vienna: The Phaidon Press.
  • Cartwright, J. (1904). The Life and Art of Sandro Botticelli. London: Duckworth And Co.
  • Davies, P. J., Denny, W. B., Hofrichter, F. F., Jacobs, J., Roberts, A. M., & Simon, D. L. (2016). Janson's History of Art: The Western tradition. Pearson.
  • Deleuze, G. (2006). Kıvrım Leibniz ve Barok (çev. Hakan Yücefer). Ankara: Bağlam Yayıncılık.
  • Faure, E. (1979). Rönesans Sanatı. İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Fiorentini, E. (2006). “Camera Obscura vs. Camera Lucida–Distinguishing Early Nineteenth Century Modes of Seeing”. https://www.mpiwg-berlin.mpg.de/sites/default/files/Preprints/P307.pdf, Max Planck Institute for the History of Science.
  • Gombrich, E. H., (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gök, C. (2016). Resim ve Fotoğraf Sanatında Portre Geleneğinden Selfie'ye. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(1).
  • Gök, K. (2016). “Fotoğrafın Bulunuşu ve Sonrasında Oluşan Teknik Gelişmeler”. Yıldız Journal of Art and Design, 3(1), 43-66.
  • Gökova, Hamdi. (2018). “Ön-Rönesans Dönemi Resim Sanatının Özellikleri ve Temsile Dönük Çağdaş Resim Sanatı Üzerindeki Etkileri.” Yedi (20), 97-109.
  • Hubert, D. (1994). The Origin of Perspective. Paris: Massachusetts Institute of Technology.
  • Işık, M. (2023). Fotoğrafın İcadından Beri Resim Sanatı ile Etkileşimi. SSSJournal (Social Sciences Studies Journal), 9(117).
  • Mollett, J. W. (1879). Rembrandt. London: S. Low, Marston, Searle, & Rivington.
  • Mor, S. (2018). “Perspektif: Bilim ve Güzel Sanatların Kesişiminde Bir Biçim Tartışması.” Academic Journal of Philosophy/Felsefi Düşün (10), 235.
  • Munro, T. (1956). Art Education: Its Philosophy and Psychology. New York: The Bobbs-Merrill Company, İnc.
  • Önen, F. (2016). Osmanlı Devleti'nde Fotoğrafçılığın Gelişimi ve Fotoğrafın Tarihsel Kaynak Değeri, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Özsözgün, İ. (2022). 1850'den Günümüze Amerikan Resim Sanatında Fotoğraf Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • Öztaşkın, P. (2011). İtalya’da Rönesans Resim Sanatı (Bottıcellı), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri 2011, s. 24.
  • Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları: Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar (çev. Orhan Düz). İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • Parks, T. (2021). Medici Ailesi: Rönesans Çağı’nda Bankacılık, Siyaset ve Sanat. İstanbul: Kronik Kitap.
  • Ramstedt, N. (2013). “Gustave Le Gray'in Deniz Manzaraları Albümü”. Fotoğraf Tarihi, 4 (2), 121–137. https://doi.org/10.1080/03087298.1980.10441161
  • Sharp, E. A. (1904). Rembrandt. London: Methuen & Co.
  • Semiz, G. (1997). Resim Sanatında Fotoğrafın Yeri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi. Sevil, T. (2008). Rönesans ve Barok Resim Sanatında İnsan Anatomisinin Üsluplara Göre Yorumlanması, Yüksek Lisans Tezi, İzmir 2008, s. 67.
  • Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora.
  • Talbot, W. H. F. (2016). The Pencil of Nature. http://www.gutenberg.org.
  • Turani, A. (1979). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Uçar, M. (2014). Caravaggio’nun Eserlerinde Vahşetin Görselliği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Işık Üniversitesi, 2014, s.3.
  • Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Bağlantı 1: Online Etymology Dictionary. https://www.etymonline.com/word/renascence#etymonline_v_10420 . www.etymonline.com, (Erişim Tarihi: 24.06.2021)
  • Bağlantı 2: Cartwright, M. (2020, Kasım 23). Rönesans Dönemi Mimarisi [Renaissance Architecture]. (B. Yildiz, Çevirmen). World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/trans/tr/1-19059/ronesans-donemi-mimarisi/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 3: Botticelli, S. (2020, Ağustos 28). Primavera by Botticelli. World History Encyclopedia. Retrieved from https://www.worldhistory.org/image/12631/primavera-by-botticelli/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 4: Botticelli, S. (2012, Haziran 24). The Birth of Venus by Botticelli. World History Encyclopedia. Retrieved from https://www.worldhistory.org/image/711/the-birth-of-venus-by-botticelli/, (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 5: https://www.etimolojiturkce.com/kelime/barok, www.etimolojiturkçe.com, (Erişim Tarihi: 24.06.2021)
  • Bağlantı 6: Michelangelo Merisi da Caravaggio. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/746567. https://www.metmuseum.org/ , (Erişim Tarihi: 31.01.2025)
  • Bağlantı 7: Michelangelo Merisi da Caravaggio. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/435844. https://www.metmuseum.org/ , (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 8: Rembrandt Harmenszoon van Rijn. https://artsandculture.google.com/asset/the-night-watch-rijn-rembrandt-van/eQEojRwTdypUKA?hl=en. artsandculture.google.com, Rijksmuseum, Amsterdam (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 9: Rembrandt Harmenszoon van Rijn, https://artsandculture.google.com/asset/christ-in-the-storm-on-the-sea-of-galilee-rembrandt-van-rijn/HAFJC4JVXYbUBg?hl=en. artsandculture.google.com, Isabella Stewart Gardner Museum, Boston (Erişim Tarihi: 01.02.2025)
  • Bağlantı 10: Britannica, T. Encyclopaedia Editörleri (2025, 3 Ocak). Camera Obscura. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/technology/camera-obscura-photography , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 11: Sussex PhotoHistory, The Daguerreotype Process, https://www.photohistory-sussex.co.uk.com, https://www.photohistory-sussex.co.uk/dagprocess.htm , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 12: The Niépce Heliograph, Harry Ransom Center, www.hrc.utexas.edu.com, https://www.hrc.utexas.edu/niepce-heliograph// , (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 13: George Eastman, https://www.kodak.com/en/company/page/george-eastman-history/ , www.kodak.com, (Erişim Tarihi: 03.02.2025)
  • Bağlantı 14: Szarkowski, J. (2025, 1 Ocak). Edward Weston. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/biography/Edward-Weston-American-photographer, (Erişim Tarihi: 02.02.2025)
  • Bağlantı 15: Britannica, T. Encyclopaedia Ed. (2018, 30 Mayıs). Grup f.64. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/art/Group-f64 , (Erişim Tarihi: 02.02.2025)
  • Bağlantı 16: Bellinetti, C., (2019). "From Today Painting is Dead": Photography's Revolutionary Effect. www.artandobject.com , https:///news/today-painting-dead-photographys-revolutionary-effect#:~:text=Upon%20seeing%20the%20first%20daguerreotype,see%2C%20understand%2C%20and%20explore., (Erişim Tarihi: 03.02.2025).
  • Bağlantı 17: Hu, A., (2019). “The Four Canonical Painting Modes and Techniques of the Renaissance”, www. artium.co. https://artium.co/en/node/126 . (Erişim Tarihi: 04.02.2025)
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Photography
Journal Section Research Articles
Authors

Onur Sayın 0000-0002-2048-9304

Early Pub Date April 13, 2025
Publication Date May 1, 2025
Submission Date February 6, 2025
Acceptance Date March 16, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Sayın, O. (2025). RESİMDEN FOTOĞRAFA MİRAS: BOTTİCELLİ, CARAVAGGİO VE REMBRANDT’IN FOTOĞRAF SANATINA KATKILARI. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 5(2), 144-160.

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license (CC BY-NC-ND 4.0)