Araştırma metotları dersinin bir amacı da dersi alan her öğrenciyi birer bilgi okuryazarı yapmaktır.
Bu nedenle bu çalışmanın amacı, öğrencilerin araştırma metotları dersini aldıktan sonra bilgi
okuryazarlığı becerilerinin gelişip gelişmediğini incelemektir. Bu çalışmada öğrencilere araştırma
metotları dersini almadan önce bir anket uygulanmış ve bu anketten bir takım veriler elde
edilmiştir. Daha sonra, araştırma metotları dersini alan aynı öğrencilere aynı anket soruları dönem
sonunda tekrar sorulmuş ve yine bir takım veriler elde edilmiştir. Ardından öğrencilerin vermiş
oldukları her iki anket cevapları karşılaştırılmış ve öğrencilerin bu dersi almadan önce ve aldıktan
sonraki bilgi okuryazarlığı konusundaki gelişimleri analiz edilmiştir. 47 öğrenciye uygulanan anket
daha sonra SPSS istatistik programında değerlendirilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.