Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 154 - 169, 01.12.2016
https://doi.org/10.21733/ibad.52

Abstract

Araştırma metotları dersinin bir amacı da dersi alan her öğrenciyi birer bilgi okuryazarı yapmaktır.

Bu nedenle bu çalışmanın amacı, öğrencilerin araştırma metotları dersini aldıktan sonra bilgi

okuryazarlığı becerilerinin gelişip gelişmediğini incelemektir. Bu çalışmada öğrencilere araştırma

metotları dersini almadan önce bir anket uygulanmış ve bu anketten bir takım veriler elde

edilmiştir. Daha sonra, araştırma metotları dersini alan aynı öğrencilere aynı anket soruları dönem

sonunda tekrar sorulmuş ve yine bir takım veriler elde edilmiştir. Ardından öğrencilerin vermiş

oldukları her iki anket cevapları karşılaştırılmış ve öğrencilerin bu dersi almadan önce ve aldıktan

sonraki bilgi okuryazarlığı konusundaki gelişimleri analiz edilmiştir. 47 öğrenciye uygulanan anket

daha sonra SPSS istatistik programında değerlendirilmiştir.

References

  • AASL/AECT (American Association of School Libraries & Association for Educational Communications and Technology) (1998). Information literacy standards for student learning. Chicago: American Library Association.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 154 - 169, 01.12.2016
https://doi.org/10.21733/ibad.52

Abstract

References

  • AASL/AECT (American Association of School Libraries & Association for Educational Communications and Technology) (1998). Information literacy standards for student learning. Chicago: American Library Association.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Asiye Kakırman Yıldız

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kakırman Yıldız, A. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1(2), 154-169. https://doi.org/10.21733/ibad.52
AMA Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). December 2016;1(2):154-169. doi:10.21733/ibad.52
Chicago Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1, no. 2 (December 2016): 154-69. https://doi.org/10.21733/ibad.52.
EndNote Kakırman Yıldız A (December 1, 2016) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1 2 154–169.
IEEE A. Kakırman Yıldız, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 1, no. 2, pp. 154–169, 2016, doi: 10.21733/ibad.52.
ISNAD Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 1/2 (December 2016), 154-169. https://doi.org/10.21733/ibad.52.
JAMA Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). 2016;1:154–169.
MLA Kakırman Yıldız, Asiye. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 1, no. 2, 2016, pp. 154-69, doi:10.21733/ibad.52.
Vancouver Kakırman Yıldız A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİNDE ARAŞTIRMA METOTLARI DERSİNİN ROLÜ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). 2016;1(2):154-69.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter