Günümüzde; küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve bilgi çağının
etkisiyle, bireylerin dijital okuma ve yazma becerilerini geliştirmeleri
temeldir. Bu çalışmanın amacı, görüşme, gözlem ve verilecek ödevler
aracılığıyla, öğretmen adaylarının dijital okuma ve yazma beceri düzeylerini
belirlemek ve bu alana ilişkin oluşturulabilecek katkılar konusunda öneriler
geliştirmektir. Bu araştırmada nitel analiz yöntemlerinden betimsel
analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Bu çalışmada nitel
yöntemlerden görüşme ve gözlem tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu araştırmaya 6
sınıf öğretmenliği ve 6 okul öncesi bölümünden toplam 12 öğretmen adayı katılmıştır.
Çalışmada açık uçlu soruların bulunduğu görüşme formunun yanı sıra derste
yapılan gözlemler ve verilen sunum ödevleri değerlendirilmiştir. Bu
araştırmanın sonucunda öğrencilerin dijital okuma ve yazma alanında okuduklarını
yorumlamada, ifade etmede, okuduklarına ilişkin örnekler vermede ve kendi
fikirlerini ifade etmekte yaşadıkları zorluklara ilişkin veriler toplanmıştır.
Elde edilen bu verilerin değerlendirilmesi ile öğretmen adaylarına çeşitli
konularda dijital okuma ve yazma ödevlerinin verilmesi, onların dijital okuma-yazmaya
yönlendirilmeleri ve motive edilmeleri, bu becerilerin geliştirmesi amacıyla önerilmiştir.
öğretmen adayları sınıf ve okul öncesi öğretmenliği nitel analiz yöntemi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.