Çocuklar tehlikeli durumları deneyim edinerek algılar ve
kendilerini bu tehlikelerden koruma davranışlarını gözlem, taklit, yaşayarak
öğrenirler. Aile ortamında farklı bakım ve koruma gerektiren çocuklar, bebekler
ve yenidoğanların duygusal-fiziksel gereksinimleri tam olarak karşılanmayacağı için
ruh sağlığı sorunlarının ileri yaş dönemlerinde görülmesi muhtemeldir. Bu
araştırmada çocuğun psiko-sosyal yaşamında geliştirdiği olumsuz davranışları,
kurum bakımına ihtiyacı olan çocuk açısından bakımın gerekliliği ve bakıcı
kaynaklı olumlu / olumsuz yönleri, olası iyileştirme önerileri incelenmiştir.
Araştırmanın problemi “Çocuk açısından kurum bakımının olumlu/olumsuz yönü
neler olabilir?” sorusudur. Araştırmada, bu açıklamalar önemsenerek sosyal
hizmet ile çocuk koruma ve bakım uygulamalarında çocuklarda görülebilecek
olumlu/olumsuz etkiler kurum bakımdaki çocuklarda görülebilecek ruhsal sorunlar
açılarından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma literatür tarama modeliyle
veriler elde edilen nitel bir çalışmadır. Literatür incelendiğinde araştırmanın
sonucu alan çalışmalarına faydalı metodoloji içermektedir. Araştırma sonucu:
Çocuklara kurum bakımının etkisi normal aile ortamına benzer ancak akran
etkileşimi mevcuttan dolayı fazla olduğu için birçok kaynakta bu nedenler
olumsuz etkilere sebep olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.