Research Article
BibTex RIS Cite

Emotion Regulation and Anger in University Students

Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 9, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.505283

Abstract

References

  • Akdeniz, H., Demirci, D., Sekban, G. ve Yurtsever, Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin öfke düzeylerinin karşılaştırılması (Kocaeli üniversitesi örneği). Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 1(1):46-60.
  • Aslan, A. E. ve Sevinçler-Togan, S. (2009). Duygu yönetimine bir hizmet: ergen öfke değerlendirme ölçeği Türkçe versiyonu (Adolescent anger rating scale – AARS). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2):369-400.
  • Bilge, A. ve Ünal, G. (2005). Öfke, öfke kontrolü ve hemşirelik yaklaşımı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 21(1):189-96.
  • Bozkurt-Yükçü, Ş. ve Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44:442-66.
  • Çoruk, A. ve Akçay, R. C. (2012). Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları Ölçeği. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 33:81-94.
  • Dodge, K. A. ve Garber, J. (1991). Domains of emotion regulation. Ed.: J. Garberand ve K. A. Dodge, The Development of emotion regulation and dysregulation (pp. 3-14). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Duman, N. (2018). Peri masalları ve çizgi animasyon filmlerindeki zihin durumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü.
  • Duy, B. ve Yıldız, M.A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41):23-35.
  • Elkin, N. ve Karadağlı, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin öfke ifade tarzı ve ilişkili faktörler. Anadolu Kliniği, 21 (1):64-71.
  • Ercengiz, M. ve Şar, A.H. (2017). Ergenlerde internet bağımlılığının yordayıcı olarak duygu düzenlemedeki rolü. Sakarya University Journal of Education, 7(1):183-94.
  • Giles, J. W., ve Heyman, G. D. (2005). Young children’s beliefs about the relationship between gender and aggressive behavior’. Child Development, 76(1):107-21.
  • Gross, J. J. ve Muñoz, R. F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2:151-64.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kiraz, E. ve Demirkıran, F. (2017). Ergenlerde öfke ifade tarzı, atılganlık düzeyi ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, Mayıs – Haziran – Temmuz - Ağustos 2017 Sayı: 09:21-43. Doi: 10.17360/UHPPD.2017.2.1
  • McKinnie-Burney, D. (2001). AARS-Adolescent Anger Rating Scale. Professional manual.Florida: PAR Psychological Assessment Resources Inc.
  • Phillips, K.F.V. ve Power, M.J. (2007). A new self-report measure of emotion regulation in adolescents: The Regulation of Emotions Questionnaire. Clinical Psychology & Psychotherapy, 14(2):145–56. doi:10.1002/cpp.523
  • Soykan, Ç. (2003). Öfke ve öfke yönetimi. Kriz Dergisi, 11(2):19-27.
  • Telman, N. ve Ünsal, P. (2005). İnsan İlişkilerinde İletişim. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri.
  • Temel, V. ve Nas, K. (2018). Okul sporlarına katılan lise öğrencilerinin öfke düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (1):80-95.
  • Yıldız, M. A. (2016). Ergenlerde yalnızlık ile pozitiflik arasındaki ilişkide duygu düzenleme yöntemlerinin çoklu aracılığı. Eğitim ve Bilim, 41 (186):217-31.
  • Yöndem, Z. D. ve Bıçak, B. (2008). Öğretmen adaylarının öfke düzeyi ve öfke tarzları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (2):1-15.

Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke

Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 9, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.505283

Abstract

Ergenlik,
sosyal ve duygusal gelişim açısından kritik öneme sahip bir gelişim dönemidir.
Bu dönemde duyguların başarılı bir şekilde yönetilmesi sosyal ilişkilerdeki
başarıyı beraberinde getirecektir. Bireysel, sosyal ve toplumsal açıdan sorun
yaratma potansiyeline sahip öfke duygusu ergenlik döneminde sık gözlemlenen bir
duygu olarak görülmektedir. Bu nedenle araştırmada bu yaş grubunun öfke düzeyleri
ile duygudurum düzenleme yöntemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla 60 üniversite birinci sınıf öğrencisine Ergen Öfke Değerlendirme
Ölçeği (EÖDÖ) ve Ergenler için Duygu Düzenleme Ölçeği (EİDDÖ) olmak üzere iki
ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında ergenlerin öfke düzeylerinin düşük
(73,10±7,21 puan) olduğu; bu haliyle entelektüel bir faaliyet olan üniversite
eğitiminin öfke düzeyi üzerinde azaltıcı bir etkisinin olduğu görülmüştür. EİDDÖ
sonuçları incelendiğinde ise; öğrencilerin duygu düzenleme yöntemlerinden en
sık olarak içsel işlevsel duygu düzenleme yöntemlerine başvurdukları (ort.17,3)
ortaya konmuştur. İçsel işlevsel duygu düzenleme yüksek bilişsel faaliyetlerin
kullanıldığı bir yöntem olup olumlu bir metot olarak değerlendirilmektedir. İçsel
işlevsel duygu durum düzenleme metotlarının tercih edilmesinin, ergenlerin hali
hazırdaki sosyal ilişkilerine olumlu etki ettiği görülmüştür. Araştırmada
cinsiyete göre ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmemiştir. 

References

  • Akdeniz, H., Demirci, D., Sekban, G. ve Yurtsever, Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin öfke düzeylerinin karşılaştırılması (Kocaeli üniversitesi örneği). Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 1(1):46-60.
  • Aslan, A. E. ve Sevinçler-Togan, S. (2009). Duygu yönetimine bir hizmet: ergen öfke değerlendirme ölçeği Türkçe versiyonu (Adolescent anger rating scale – AARS). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2):369-400.
  • Bilge, A. ve Ünal, G. (2005). Öfke, öfke kontrolü ve hemşirelik yaklaşımı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 21(1):189-96.
  • Bozkurt-Yükçü, Ş. ve Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44:442-66.
  • Çoruk, A. ve Akçay, R. C. (2012). Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları Ölçeği. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 33:81-94.
  • Dodge, K. A. ve Garber, J. (1991). Domains of emotion regulation. Ed.: J. Garberand ve K. A. Dodge, The Development of emotion regulation and dysregulation (pp. 3-14). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Duman, N. (2018). Peri masalları ve çizgi animasyon filmlerindeki zihin durumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü.
  • Duy, B. ve Yıldız, M.A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41):23-35.
  • Elkin, N. ve Karadağlı, F. (2016). Üniversite öğrencilerinin öfke ifade tarzı ve ilişkili faktörler. Anadolu Kliniği, 21 (1):64-71.
  • Ercengiz, M. ve Şar, A.H. (2017). Ergenlerde internet bağımlılığının yordayıcı olarak duygu düzenlemedeki rolü. Sakarya University Journal of Education, 7(1):183-94.
  • Giles, J. W., ve Heyman, G. D. (2005). Young children’s beliefs about the relationship between gender and aggressive behavior’. Child Development, 76(1):107-21.
  • Gross, J. J. ve Muñoz, R. F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2:151-64.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kiraz, E. ve Demirkıran, F. (2017). Ergenlerde öfke ifade tarzı, atılganlık düzeyi ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, Mayıs – Haziran – Temmuz - Ağustos 2017 Sayı: 09:21-43. Doi: 10.17360/UHPPD.2017.2.1
  • McKinnie-Burney, D. (2001). AARS-Adolescent Anger Rating Scale. Professional manual.Florida: PAR Psychological Assessment Resources Inc.
  • Phillips, K.F.V. ve Power, M.J. (2007). A new self-report measure of emotion regulation in adolescents: The Regulation of Emotions Questionnaire. Clinical Psychology & Psychotherapy, 14(2):145–56. doi:10.1002/cpp.523
  • Soykan, Ç. (2003). Öfke ve öfke yönetimi. Kriz Dergisi, 11(2):19-27.
  • Telman, N. ve Ünsal, P. (2005). İnsan İlişkilerinde İletişim. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri.
  • Temel, V. ve Nas, K. (2018). Okul sporlarına katılan lise öğrencilerinin öfke düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (1):80-95.
  • Yıldız, M. A. (2016). Ergenlerde yalnızlık ile pozitiflik arasındaki ilişkide duygu düzenleme yöntemlerinin çoklu aracılığı. Eğitim ve Bilim, 41 (186):217-31.
  • Yöndem, Z. D. ve Bıçak, B. (2008). Öğretmen adaylarının öfke düzeyi ve öfke tarzları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (2):1-15.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nesrin Duman 0000-0002-2751-8315

Sena Aleyna Yılmaz 0000-0002-4960-9808

Şuheda Umunç 0000-0001-6484-5895

Yıldız İmre 0000-0001-5598-5220

Publication Date March 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Duman, N., Yılmaz, S. A., Umunç, Ş., İmre, Y. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(1), 1-9. https://doi.org/10.21733/ibad.505283
AMA Duman N, Yılmaz SA, Umunç Ş, İmre Y. Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke. IBAD. March 2019;4(1):1-9. doi:10.21733/ibad.505283
Chicago Duman, Nesrin, Sena Aleyna Yılmaz, Şuheda Umunç, and Yıldız İmre. “Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme Ve Öfke”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, no. 1 (March 2019): 1-9. https://doi.org/10.21733/ibad.505283.
EndNote Duman N, Yılmaz SA, Umunç Ş, İmre Y (March 1, 2019) Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 1 1–9.
IEEE N. Duman, S. A. Yılmaz, Ş. Umunç, and Y. İmre, “Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke”, IBAD, vol. 4, no. 1, pp. 1–9, 2019, doi: 10.21733/ibad.505283.
ISNAD Duman, Nesrin et al. “Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme Ve Öfke”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/1 (March 2019), 1-9. https://doi.org/10.21733/ibad.505283.
JAMA Duman N, Yılmaz SA, Umunç Ş, İmre Y. Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke. IBAD. 2019;4:1–9.
MLA Duman, Nesrin et al. “Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme Ve Öfke”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 4, no. 1, 2019, pp. 1-9, doi:10.21733/ibad.505283.
Vancouver Duman N, Yılmaz SA, Umunç Ş, İmre Y. Üniversite Öğrencilerinde Duygudurum Düzenleme ve Öfke. IBAD. 2019;4(1):1-9.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter