Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Social Media Usage Features and Attitudes of Vocational School of Health Services Students

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 157 - 166, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.528372

Öz

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal webde pazarlama stratejileri. Efil Yayınevi.
  • Akçay, H., (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, s.137-161.
  • Akyazı, E., & Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı, Global Media Journal Turkish Edition, Sayı 6, Cilt 3 sf 1-24.
  • Atalay, R. (2014). Lise Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumları İle Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Barutçu, S., & Tomaş, M. (2013). Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması etkinliğinin ölçümü. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, (1): 5-24.
  • Bedir A. (2016). Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Tumuçin, H. K., Küçük, E., & Albayrak, D. (2012). Sosyal medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü. Akademik Bilişim, 1-3.Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler.KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si. 16 (Özel Sayı I): 197-205.
  • Fuchs, C. (2017). Social media: A critical introduction. Sage.
  • Gönenli, G., & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal medya: bir alan çalışması olarak Facebook kullanımı. Sosyal Medya/Akademi içinde, 213-242.
  • Hazar, M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 32(1): 151-76.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1): 59-68.
  • İnce, M., & Koçak, M. C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 736-749.
  • Lin, L. Y., Sidani, J. E., Shensa, A., Radovic, A., Miller, E., Colditz, J. B. & Primack, B. A. (2016). Association between social media use and depression among US young adults. Depression and anxiety, 33(4), 323-331.
  • Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(1): 101-120.Pangrazio, L., & Selwyn, N. (2018). “It’s Not Like It’s Life or Death or Whatever”: Young People’s Understandings of Social Media Data. Social Media+ Society, 4(3):1-9.
  • Papathanassopoulos, S. (2015). Privacy 2.0. Social Media & Society, 1–2.
  • Shade, L. R., & Singh, R. (2016). “Honestly, we’re not spying on kinds”: School surveillance of young people’s social media. Social Media & Society, 2(4): 1–12.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanimi Üzerine Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4): 23-32.
  • Tektaş, N. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”, Tarih Okulu Dergisi. Cilt:2014 Sayı XVII.
  • Patel D. (2017). Social media marketing:Social Media Marketing Fundamentals, VDS Developers.
  • Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20):3348-3382.
  • Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya. Selçuk üniversitesi iletişim fakültesi akademik dergisi, 7(1): 5-15.
  • Yegen, C. (2013). Demokratik ve yeni bir kamusal alan olarak sosyal medya. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2):119-135.
  • Yıldız, A. K. (2012). Sosyal paylaşım sitelerinin dijital yerlilerin bilgi edinme ve mahremiyet anlayışına etkisi. Bilgi Dünyası, 13(2): 529-542.
  • Yıldız, A., ve Demir, F.M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(37 Girişimcilik Özel Sayısı), 18-36.

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 157 - 166, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.528372

Öz

Hız, erişim ve kullanım
kolaylığının vermiş olduğu kolaylıklar nedeniyle sosyal medyanın eğitim
açısından iletişim, sorgulama, araştırma, aktif katılım, işbirliği sağlayıcı  ortam, doküman, bilgi ve deneyimlerin
paylaşımı gibi çok önemli olanaklar sağladığı bilinmektedir. Bu bağlamada sosyal
medya, etkili kullanıldığında eğitimde avantajlı bir konuma sahiptir. Bu
nedenle öğrencilerin sosyal medyayı nasıl kullandıkları ve sosyal medyaya
yönelik tutumlarını belirlemek önem kazanmaktadır. Betimsel tasarımın
kullanıldığı bu çalışmada veriler, çalışmaya katılmaya istekli 342 katılımcıdan
yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmanın verileri literatürden
yararlanarak oluşturulan ve toplam iki bölümden oluşan soru formu ve Sosyal
Medya Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışma sonunda, öğrencilerin
zamanlarının büyük bir kısmını sosyal medyada geçirdikleri ve sosyal medya
kullanımının gençlerin günlük yaşam aktivitelerinin  önemli bir bölümü haline geldiği
belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin sosyal medyayı en çok sosyal paylaşım
amaçlı aktiviteler (fotoğraf-video paylaşımı, sohbet etme)için kullandıkları,
çok az öğrencinin eğitimlerine katkı amacıyla bu ağlardan yararlandıkları   ve 
sosyal medyaya karşı olumlu tutum içinde oldukları ortaya çıkmıştır.
Çalışmada öğrencilerin zamanlarının büyük bir kısmını geçirdikleri sosyal
medyayı eğitimleri için etkili, yeterli ve bilinçli bir şekilde
kullanamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal webde pazarlama stratejileri. Efil Yayınevi.
  • Akçay, H., (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 33, s.137-161.
  • Akyazı, E., & Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı, Global Media Journal Turkish Edition, Sayı 6, Cilt 3 sf 1-24.
  • Atalay, R. (2014). Lise Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumları İle Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Barutçu, S., & Tomaş, M. (2013). Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması etkinliğinin ölçümü. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, (1): 5-24.
  • Bedir A. (2016). Sosyal medya kullanımının üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Çildan, C., Ertemiz, M., Tumuçin, H. K., Küçük, E., & Albayrak, D. (2012). Sosyal medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü. Akademik Bilişim, 1-3.Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler.KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si. 16 (Özel Sayı I): 197-205.
  • Fuchs, C. (2017). Social media: A critical introduction. Sage.
  • Gönenli, G., & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal medya: bir alan çalışması olarak Facebook kullanımı. Sosyal Medya/Akademi içinde, 213-242.
  • Hazar, M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 32(1): 151-76.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1): 59-68.
  • İnce, M., & Koçak, M. C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 736-749.
  • Lin, L. Y., Sidani, J. E., Shensa, A., Radovic, A., Miller, E., Colditz, J. B. & Primack, B. A. (2016). Association between social media use and depression among US young adults. Depression and anxiety, 33(4), 323-331.
  • Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(1): 101-120.Pangrazio, L., & Selwyn, N. (2018). “It’s Not Like It’s Life or Death or Whatever”: Young People’s Understandings of Social Media Data. Social Media+ Society, 4(3):1-9.
  • Papathanassopoulos, S. (2015). Privacy 2.0. Social Media & Society, 1–2.
  • Shade, L. R., & Singh, R. (2016). “Honestly, we’re not spying on kinds”: School surveillance of young people’s social media. Social Media & Society, 2(4): 1–12.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanimi Üzerine Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4): 23-32.
  • Tektaş, N. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”, Tarih Okulu Dergisi. Cilt:2014 Sayı XVII.
  • Patel D. (2017). Social media marketing:Social Media Marketing Fundamentals, VDS Developers.
  • Vural, Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20):3348-3382.
  • Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya. Selçuk üniversitesi iletişim fakültesi akademik dergisi, 7(1): 5-15.
  • Yegen, C. (2013). Demokratik ve yeni bir kamusal alan olarak sosyal medya. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2):119-135.
  • Yıldız, A. K. (2012). Sosyal paylaşım sitelerinin dijital yerlilerin bilgi edinme ve mahremiyet anlayışına etkisi. Bilgi Dünyası, 13(2): 529-542.
  • Yıldız, A., ve Demir, F.M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(37 Girişimcilik Özel Sayısı), 18-36.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mukadder Mollaoğlu 0000-0002-9264-3059

Fatma Hastaoğlu 0000-0001-8929-2860

Esra Başer 0000-0003-3618-3622

Songül Mollaoğlu Bu kişi benim 0000-0002-3519-8702

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mollaoğlu, M., Hastaoğlu, F., Başer, E., Mollaoğlu, S. (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 157-166. https://doi.org/10.21733/ibad.528372
AMA Mollaoğlu M, Hastaoğlu F, Başer E, Mollaoğlu S. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi. IBAD. Ağustos 2019;4(2):157-166. doi:10.21733/ibad.528372
Chicago Mollaoğlu, Mukadder, Fatma Hastaoğlu, Esra Başer, ve Songül Mollaoğlu. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri Ve Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 157-66. https://doi.org/10.21733/ibad.528372.
EndNote Mollaoğlu M, Hastaoğlu F, Başer E, Mollaoğlu S (01 Ağustos 2019) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 157–166.
IEEE M. Mollaoğlu, F. Hastaoğlu, E. Başer, ve S. Mollaoğlu, “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 157–166, 2019, doi: 10.21733/ibad.528372.
ISNAD Mollaoğlu, Mukadder vd. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri Ve Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 157-166. https://doi.org/10.21733/ibad.528372.
JAMA Mollaoğlu M, Hastaoğlu F, Başer E, Mollaoğlu S. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi. IBAD. 2019;4:157–166.
MLA Mollaoğlu, Mukadder vd. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri Ve Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 157-66, doi:10.21733/ibad.528372.
Vancouver Mollaoğlu M, Hastaoğlu F, Başer E, Mollaoğlu S. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Özellikleri ve Tutumlarının İncelenmesi. IBAD. 2019;4(2):157-66.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter