Hız, erişim ve kullanım
kolaylığının vermiş olduğu kolaylıklar nedeniyle sosyal medyanın eğitim
açısından iletişim, sorgulama, araştırma, aktif katılım, işbirliği sağlayıcı ortam, doküman, bilgi ve deneyimlerin
paylaşımı gibi çok önemli olanaklar sağladığı bilinmektedir. Bu bağlamada sosyal
medya, etkili kullanıldığında eğitimde avantajlı bir konuma sahiptir. Bu
nedenle öğrencilerin sosyal medyayı nasıl kullandıkları ve sosyal medyaya
yönelik tutumlarını belirlemek önem kazanmaktadır. Betimsel tasarımın
kullanıldığı bu çalışmada veriler, çalışmaya katılmaya istekli 342 katılımcıdan
yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmanın verileri literatürden
yararlanarak oluşturulan ve toplam iki bölümden oluşan soru formu ve Sosyal
Medya Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışma sonunda, öğrencilerin
zamanlarının büyük bir kısmını sosyal medyada geçirdikleri ve sosyal medya
kullanımının gençlerin günlük yaşam aktivitelerinin önemli bir bölümü haline geldiği
belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin sosyal medyayı en çok sosyal paylaşım
amaçlı aktiviteler (fotoğraf-video paylaşımı, sohbet etme)için kullandıkları,
çok az öğrencinin eğitimlerine katkı amacıyla bu ağlardan yararlandıkları ve
sosyal medyaya karşı olumlu tutum içinde oldukları ortaya çıkmıştır.
Çalışmada öğrencilerin zamanlarının büyük bir kısmını geçirdikleri sosyal
medyayı eğitimleri için etkili, yeterli ve bilinçli bir şekilde
kullanamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.