Halkla ilişkiler, yakın tarih meslekleri arasında yer alan ve günümüzde kavramsal tanımında henüz fikir birliği sağlanamamış bir alandır. Halkla ilişkilerin bilim mi, disiplin mi ya da sıradan bir sektör mü olduğu tartışmaları, literatürdeki yerini halen korumaktadır. Sanayi devrimiyle birlikte ekonomik gelişmenin hızlanması, yeni üretim tesislerinin kurulması ve ürün-hizmet çeşitliliği rekabeti doğurmuştur. Bu rekabette ürün ve hizmet sağlayıcıları, tüketicilerin güvenini kazanmak, onlara ürün satmak veya hizmet sağlamak için onlarla iletişim kurmayı ve sürdürmeyi keşfetmişlerdir. Tüketiciler de ürün ve hizmet seçimlerini bilgi sahibi olduğu ürün ve hizmetlere göre yapmaktadır. Dolayısıyla halkla ilişkiler, üreticiler ve tüketiciler arasında köprü görevi üstlenen ve bilgi sağlayan bir alan olarak 1900’lerin başında gelişmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, profesyonel olarak yaklaşık 100 yıllık bir geçmişe sahip olan halkla ilişkiler kavramının tanımlamaları üzerine bir değerlendirme yapmaktır. Değerlendirmenin hedefi, Türkiye’de halkla ilişkilerin sektör profesyonelleri gözünden nasıl görüldüğünü ortaya koyarak, alınan yanıtları literatürdeki tanımlarla karşılaştırıp kavrama ilişkin algıyı ortaya koymaktır. Araştırma bulgularında, sektör profesyonellerinin halkla ilişkileri, kendi iş yapış biçimlerine göre tanımladıkları tespit edilmiştir. Yapılan tanımların birbirinden çok farklı olması, aynı zamanda literatür ile uyuşmaması dikkat çekmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)