Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıktığı bildirilen ve “Covid-19” olarak tanımlanan salgın, dijital kitle iletişim araçlarını bilgiye ulaşmanın yanı sıra gündelik tüketim pratiklerinin sürdürülmesinde de öncelikli hale gelmiştir. Dolayısıyla salgın; bir yandan sağlıkla ilgili kaygıların küresel düzlemde artmasına neden olurken, diğer yandan iktisadi düzlemde gözlenen bir dizi değişimin de başlatıcısı olmuştur. Bu minvalde salgının ortaya çıkmasını takip eden günlerde kamu otoriteleri tarafından alınan bir dizi önleyici tedbir nedeniyle pek çok ticari firmanın sosyal paylaşım ağlarından yürütmekte oldukları pazarlama etkinliklerinde gözle görülür düzeyde artış meydana gelmiştir.
Çalışma; ülkemizde zincir şubeler halinde faaliyet gösteren iki büyük “hızlı yemek” firmasının sosyal paylaşım ağları üzerinden yürütmüş olduğu pazarlama faaliyetlerine odaklanmaktadır. Bu maksatla salgın esnasında iki firmanın Instagram hesapları üzerinden gerçekleştirmiş olduğu etkinlikler incelenmekte ve elde edilen nicel veriler yorumlanmaktadır. Böylece örneklem olarak belirlenen iki firmanın süreç içerisinde ortaya koymuş olduğu dijital pazarlama eğilimlerinde gözlenen değişimin yönü ve yoğunluğunun açıklanması amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)