Dijital çağın başat bir unsuru olarak sosyal medya, gündelik yaşamın bir parçası hâline gelmiştir. Bu yaygınlık, kavramın çeşitli disiplinlere ait kavramlarla ilişkili olarak incelenmesine imkân tanımaktadır. Bu çalışmada ise sosyal medya ile ilişkileri bağlamında siyasal propaganda ve kamuoyu kavramları değerlendirilmiştir. Dijitalleşmeyle birlikte büyük değişimler geçiren bu kavramların yeni niteliklerini, sosyal medyanın yapısal niteliklerinden ayrı ele almak mümkün değildir. Siyasal propaganda, klasik medyanın vakit, nakit ve etki açısından sağlayamadığı avantajlardan faydalanarak dijital bir propaganda formuna bürünmüştür. Bu durum, elbette propagandanın odağında bulunan kamuoyunun, dijital platformlarda şekillendirilmesine imkân tanıyan bir zemin yaratmıştır. Böylelikle kamuoyu, dijitalleşmenin getirdiği yeni teknik imkânlar dahilinde manipülasyonu çok daha kolay bir yapıya indirgenmiştir. Başta sosyal medyadaki kullanıcı verilerinin analizi olmak üzere çeşitli yöntemler propaganda politikalarının üretimini ve kamuoyunun yönlendirilmesini kolaylaştırmaktadır. İşbu çalışma kavramların özgül manalarına ve birbirleri arasındaki ilişkiye temel bir imleme yapmak gayesiyle hazırlanmıştır.
Dijitalleşme İletişim Kamuoyu Siyasal Propaganda Sosyal Medya
As a pervasive feature of the digital age, social media is now integrated into our daily lives. This widespread availability allows for a comprehensive examination of the concept's connections with various disciplines. This study is an assessment of the concepts of political propaganda and public opinion in relation to their relationship with social media. It is not possible to examine the enhanced features of these notions, which have fundamentally transformed with digitalization, without considering the structural attributes of social media. Political propaganda has adopted digital methods, exploiting the advantages inaccessible to traditional media such as time, money and influence. This situation has, of course, created a platform for public opinion, which is crucial to propaganda, to be shaped on digital platforms. Thus, public opinion has become a simplified construct that is easily influenced through the expanded technical capacities offered by digitalization. Various methods, including the analysis of user data on social media, enable the creation of propaganda strategies and the manipulation of public opinion. The aim of this study is to offer a fundamental guide to the precise definitions of the concepts and their interrelations.
Communication Digitalization Political Propaganda Public Opinion Social Media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi ücretsiz bir dergidir. Makalelerin başvuru ve yayınlanma sürecinde yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Dergi internet üzerinden yayınlanmakta olan bir dergidir.
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır;
ASOS, Academia Social Science Index
DOAJ, Directory of Open Access Journals
Index Copernicus
ResearchBib
Citefactor