Türk eğitim sistemi, farklı kültürel geçmişlere sahip bireylere kapsayıcı bir yaklaşım benimsemesine rağmen, Suriyeli çocuklar dil, ekonomik zorluklar, sosyal uyum ve kültürel farklılıklar gibi çeşitli engellerle karşılaşmaktadır. Özellikle Arapça konuşan çocuklar için dil engeli, Türk eğitim sistemine uyumu zorlaştırırken, ekonomik sıkıntılar çocukların okula devamını kısıtlamakta ve sosyal uyum ile kültürel farkındalık eksiklikleri çocukların okullarda kabulünü zorlaştırmaktadır. Bu makale, Türkiye’de geçici koruma altındaki Suriyeli çocukların eğitime erişim sorunlarını ele almakta; Türk eğitim sisteminin genel gelişimi ve Suriyeli çocukların eğitim sürecinde karşılaştıkları zorlukları kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Suriyeli öğrencilerin uyum sorunlarının giderilmesine yönelik olarak dil eğitimi programlarının güçlendirilmesi, yasal düzenlemelerin iyileştirilmesi, eğitim maliyetlerinin azaltılması ve sosyal uyum ile kültürel duyarlılığın artırılması önerilmektedir. Bu doğrultuda, Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunu desteklemek amacıyla kapsamlı ve sürdürülebilir politikalara ihtiyaç duyulduğu vurgulanmaktadır. Önerilen Birlikte Öğrenme ve Uyum Programı’nın (LEAP), geçici koruma altındaki Suriyelilerin eğitime erişimini hızlandıracağı ve toplumsal uyuma katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Bu programın, Suriyeli çocukların Türkiye’de eğitim hayatına katılımını teşvik ederek sosyal uyumu güçlendirmesi hedeflenmektedir.
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
The Turkish education system adopts an inclusive approach for individuals from diverse cultural backgrounds; however, Syrian children face various barriers such as language, economic challenges, social cohesion, and cultural differences. Language barriers, particularly for Arabic-speaking children, complicate their adaptation to the Turkish educational environment, while economic challenges restrict their attendance, and issues of social cohesion and cultural awareness hinder their acceptance in schools. This article addresses the educational access challenges faced by Syrian children under temporary protection in Türkiye and examines the overall development of the Turkish education system, outlining the difficulties these children encounter in their educational journey. Suggested solutions include strengthening language education programs, improving legal frameworks, reducing educational costs, and promoting social cohesion and cultural sensitivity. In this context, the necessity for comprehensive and sustainable policies to support Syrian children’s integration into the Turkish education system is emphasized. The proposed Learning and Adaptation Together Program (LEAP) is expected to accelerate educational access for Syrians under temporary protection and contribute to social cohesion. This program aims to facilitate the participation of Syrian children in Turkey’s educational system and enhance social cohesion, thus fostering a more inclusive educational environment.
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Orjinal Makale |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | July 10, 2024 |
Acceptance Date | October 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |