Contrary to popular belief,
social media has influenced not only the way of communication among people but
also many different avenues. One of them has been entrepreneurship. By means of
this medium, a new way of doing business has emerged; in view of that, any
individual has the opportunity to do business from where he/she is, without the
need for any structure, any high investment, or any high risk. In this study,
it is aimed to examine this new entrepreneurial phenomenon named as social media entrepreneurship. Thus, how
the social media entrepreneurship differs from some other types of
entrepreneurship has been elaborated, and the problematic of why those
individuals involved in such entrepreneurial activity should be called the
social media entrepreneurs have been accentuated. It is also aimed to present a
model proposal for social entrepreneurs as well as introducing an academic
perspective for this new type of entrepreneurship.
Sosyal
medya genel kanının aksine yalnızca insanlar arası iletişimin şeklini değil,
bununla birlikte birçok mecrayı da etkilemiştir. Bunlardan bir tanesi de
girişimcilik olmuştur. Bu mecra sayesinde iş yapmanın yeni bir yolu ortaya
çıkmıştır, buna göre herhangi bir yapıya, yüksek yatırımlara, çok yüksek riske
gerek duymadan herhangi bir birey oturduğu yerden iş yapabilme fırsatına
kavuşmuştur. Bu çalışmada sosyal medya
girişimciliği adı verilen bu yeni girişimcilik fenomeninin irdelenmesi
hedeflenmiştir. Böylelikle sosyal medya girişimciliğinin diğer bazı
girişimcilik türlerinden farklarının ortaya konulması ve bu tür bir
girişimcilik faaliyetinde bulunan bireylere neden sosyal medya girişimcisi
olarak adlandırılması gerektiği sorunsalı üzerinde durulmuştur. Ayrıca bu yeni
girişimcilik türü için akademik bir bakış açısı getirebilmenin yanı sıra sosyal
medya girişimcileri için bir model önerisinin sunulması da amaçlanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Orjinal Makale |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Submission Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |