Translation
BibTex RIS Cite

Eğitim Sistemlerini Tarihsel ve Uluslararası Boyutta Karşılaştırma

Year 2019, , 151 - 169, 25.11.2019
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.485784

Abstract

Eğitimin verilişi nasıl organize edilir? Farklı eğitim sistemleri
sınıflandırmaları nasıl yapılıyor? Bilginin aktarılmasında eğitim sistemlerinin
nasıl bir rolü vardır, genellikle çocukların ve gençlerin sosyalleşmesi
açısından hangi eğitim hedefleri takip edilir, toplumdaki sosyal eşitsizlik için
hangi rolü üstleniyor?



Bir toplumun eğitim sistemi bu şekilde normal gözükür, çünkü o
öyledir, olduğu gibidir ve pratik olarak toplumun bütün bireyleri çocukluk ve
gençlik dönemlerinde sistemin içerisinden geçer, Almanya’da da yasal bir
zorunluluktur. Ama hangi kurallarla eğitim sistemi kurumsal hale getirilir?
Derslerde ne işlenir? Eğitimi sisteminde kim ne kadar süre ile kalır, hangi
koşullar sınıf atlamak veya sınıfta kalmak için geçerlidir. Kuralları kim
belirler, sınıflandırmayı kim yapar, kimin kalıp kimin geçeceğine kim karar
verir? Verilen bu kararlar öğrencilerin daha sonraki hayatlarını nasıl etkiler?
Bütün bu sorulara eğitim sisteminin tarihi ve uluslararası karşılaştırma
çerçevesinde değinilir.  

References

  • Becker, R. (2011). Lehrbuch der Bildungssoziologie, 2. auflage, vs verlag, Wiesbaden.
Year 2019, , 151 - 169, 25.11.2019
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.485784

Abstract

References

  • Becker, R. (2011). Lehrbuch der Bildungssoziologie, 2. auflage, vs verlag, Wiesbaden.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Çeviri
Authors

Şükrü Bilici 0000-0002-2124-4341

Publication Date November 25, 2019
Submission Date November 20, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Bilici, Ş. (2019). Eğitim Sistemlerini Tarihsel ve Uluslararası Boyutta Karşılaştırma. İçtimaiyat, 3(2), 151-169. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.485784
3176931770

Instagram: @tvictimaiyat