Bireylerin ve toplumların maddi - manevi her türlü hayat konforunu zedeleyen eylem türü şiddet olarak tanımlanabilir. Küresel bir afet haline gelen şiddet eylemleri hayatın bütün alanlarında vuku bulmaktadır. Okul iklimi de bu şiddet eylemlerinden nasibini almaktadır. Bu çalışma, nitel yöntemin durum araştırması deseninde tasarlanmış, okulda öğretmene yönelen şiddet ile ilgili alanyazındaki çalışmaların taranmasıyla oluşturulmuş bir derleme makaledir. Çalışmada şiddet konusunda yapılan tanım ve açıklamalar ile şiddet türleri ve öğretmene yönelen şiddet yorumlayıcı bir yaklaşımla ele alınmıştır. Çalışmada birçok farklı şiddet tanımı ve türü bir arada tasnif edilip genel bir perspektif sunulduktan sonra okul ortamında öğretmene yönelen şiddete değinilmiştir. Şiddet eyleminin altında yatan birçok farklı boyut söz konusudur. Bu açıdan şiddet; sosyolojik, psikolojik, siyasal, ekonomik, ontolojik ve teolojik bağlamda kategorize edilmiştir. Şiddet eylemleri bu üst kategorilere uygunluklarına göre sınıflandırılmıştır. Bu bağlamda öğretmenlerin maruz kaldığı şiddet türleri açıklanmıştır. Okul ortamında öğretmene sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve psikolojik sebeplerden ötürü şiddet yönelmektedir. Çalışma şiddetin farklı tanım ve türlerini ve okul ortamında öğretmene yönelen şiddeti bir arada tasnif ettiği, ayrıca şiddet konusunda çalışma yürüten ilgililere bilimsel veriler sunduğu için önem taşımaktadır.
Violence can be defined as the type of action that harms the material and spiritual comfort of life of individuals and societies. Acts of violence, which have become a global disaster, occur in all areas of life. The school climate also gets its share from these acts of violence. This study is a compilation article designed in the case study pattern of the qualitative method and created by scanning the literature on violence against teachers at school. In the study, definitions and explanations about violence, types of violence and violence against teachers are handled with an interpretive approach. In the study, after many different definitions and types of violence were classified together and a general perspective was presented, violence against teachers in the school environment was mentioned. There are many different dimensions underlying the act of violence. In this respect, violence; It has been categorized in sociological, psychological, political, economic, ontological and theological contexts. Violent acts are classified according to their suitability to these upper categories. In this context, the types of violence that teachers are exposed to are explained. In the school environment, violence is directed against the teacher due to social, cultural, political, economic and psychological reasons. The study is important because it categorizes different definitions and types of violence and violence against teachers in the school environment, and also presents scientific data to those who work on violence
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Orjinal Makale |
Authors | |
Early Pub Date | May 29, 2023 |
Publication Date | May 31, 2023 |
Submission Date | October 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |
Içtimaiyat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).
Instagram: @tvictimaiyat