İnsan hayatının büyük bir kısmı iç mekanlarda geçmektedir. İç mekan alanlarında konfor koşulları ya da estetik kavramı doğru sağlanmadığı takdirde kullanıcının yaşam kalitesi olumsuz yönde etkilenmektedir. Bu kavramlar estetik ve antropometrik değerleri sağlayan renk, uyum ve materyaller ile sağlanabilmektedir.
Renkler ayrıca psikolojik davranışlarımızı da etkiler. Fast-food restoranlarının neden duvarlarında turuncu ve kırmızı gibi parlak renkler kullandığını hiç düşündünüz? Kırmızı rengin nabzımızı artırabileceği ve dolayısıyla iştahı artırabileceği kanıtlanmıştır. İnsanların restoranda turuncu veya kırmızı renk gördüklerinde yemek yeme arzusu artacaktır. Restoranların bu kadar parlak ve sıcak renkler kullanmasının temel nedeni budur. Artık iç tasarımda renk şemasının önemini biliyorsunuz. Renk, belirli bir alan için sağlamak istediğiniz ruh hali, atmosfer ve duygu esas alınarak seçilmelidir.
Bu çalışmada, iç mekanda kullanılan renk tercihinin mekan içinde oluşturduğu algı etkisi ortaya konulmuştur. Amacın daha iyi anlaşılabilmesi için başta mekan ve mekan algısına dair alt başlıklar irdelendi. Bu kavramların ardından renk ve oluşturdukları algı konuları irdelendi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Most of human life is spent in interior areas. If the comfort conditions or aesthetics concept is not provided correctly in the interior areas, the life quality of the user is negatively affected.
Colors shape our psychological behavior. Have you ever thought about why Fast food restaurants use bright colors like orange and red? It has been proven that red can increase our pulse and therefore increase appetite. Seeing orange or red in the restaurant will increase people's desire to eat. That's why restaurants prefer such bright and warm colors. Now you know the importance of color in interior design. Color should be preferred according to the mood, atmosphere and emotion you want for that region.
In this study, the effect of color preference on the perception created in the space was revealed. In order to better understand the purpose, sub-headings about the perception of space and space were discussed. After these concepts, color, material and perception issues were examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Submission Date | March 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 2 |