Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 10 Issue: 1, 16 - 31, 01.01.2020

Abstract

References

  • Akın, G. (2006). Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 29-43.
  • Aksan, Z. (2011). İlköğretim öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki algıları ve görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Aktaş, E., & Kurnaz, M. A. (2018). A thematic review of students’ alternative ideas studies on greenhouse effect. Online Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 33-40.
  • Al, S. (2015). Pre-service science teachers’ perceptions of socioscientific ıssues: Global warming as a case. Master Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Arsal, Z. (2012). İlköğretim programlarında küresel ısınma kazanımları ve hedef niteliklerine göre değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(4), 119-130.
  • Ateş, M., & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 221-241.
  • Aydın, F. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Journal of Education (TURJE), 3(4), 15-27.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Bozdoğan, A. E., & Yanar, O. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınmanın gelecek yüzyıldaki etkilerine ilişkin görüşleri. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 1(2), 48-60.
  • Bozdoğan, A. E. (2011). “Küresel ısınma” sorunu hakkında eğitim alanında yapılan çalışmalardan bir derleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1609-1624.
  • Çalık, M., Ayas, A., & Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14, 29-50.
  • Emli, Z. (2014). Yedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki zihinsel modelleri. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Erdoğan-Sağlam, N., Düzgüneş, E., & Balık, İ. (2008). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Dergisi, 25(1), 89-94.
  • Erdoğan, A., & Cerrah-Özsevgeç, L. (2012). Kavram karikatürlerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi: Sera etkisi ve küresel ısınma örneği. Turkish Journal of Education, 1(2), 1-13.
  • Eroğlu, B., & Aydoğdu, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 345-374.
  • Ersoy, A. F., & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Ezberci-Çevik, E., & Kurnaz, M. A. (2016). Türkiye’de yıldızlarla ilgili yapılan bazı çalışmaların tematik incelenmesi. İlköğretim Online, 15(2), 421-442.
  • Gedik, S. (2018). Sosyal bilgiler dersinde (sosyobilimsel bir konu olarak) küresel ısınma hakkında öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Kaya, M. F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “küresel ısınma” kavramına yönelik metafor algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 117-134.
  • Kurnaz, M.A., & Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.
  • Kurnaz, M. A., & Sağlam-Arslan, A. (2011). A thematic review of some studies investigating students’ alternative conceptions about energy. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(1), 51-74.
  • Kurnaz, M. A., Bozdemir, H., Altunoğlu, B. D., & Ezberci-Çevik, E. (2016). Fen eğitiminde astronomi konu alanında yayınlanan ulusal makalelerin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1398-1417.
  • Muşmul, G., & Yaman, K. (2018). Çevre ve ekonomi ilişkisi üzerine genel bir değerlendirme. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi, 2(1), 66-86.
  • Öncül, H. (2010). Kırsal bölge ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişiklikleriyle ilgili algıları. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Özdemir, C. (2010). Biyoloji ve fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sadık, F., Çakan, H., & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo-ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080.
  • Sah, J. K., & Bellad, A. A. (2015). Awareness and knowledge about global warming among the school students of south India. Al Ameen Journal of Medical Sciences, 8(3), 230-234.
  • Seçgin, F., Yalvaç, G., & Çetin, T. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin karikatürler aracılığıyla çevre sorunlarına ilişkin algıları. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), 11-13 November, Antalya-Türkiye.
  • Sever, D. (2013). Türkiye ve İngiltere’deki fen bilimleri alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel ısınmaya yönelik düşünceleri. İlköğretim Online, 12(4), 1212-1221.
  • Tanrıverdi, H. (2012). Lise öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Terzi, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Ulutaş, K. (2013). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Ünlü, İ., Sever, R., & Akpınar, E. (2011). Türkiye’de çevre eğitimi alanında yapılmış küresel ısınma ve sera etkisi konulu akademik araştırmaların sonuçlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 39-54.
  • Yalçın, F. (2010). İlköğretim öğrencilerinin küresel ısınma ve sera etkisi konularındaki bilgi düzeylerinin ve yanlış kavramalarının belirlenmesi üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yardımcı, E., & Bağcı-Kılıç, G. (2010). Çocukların gözünden çevre ve çevre sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136.
  • Yazdanparast, T., Salehpour, S., Masjedi, M. R., Seyedmehdil, S. M., Boyes, E., Stanisstreet, M., & Attarchi, M. (2013). Global warming: Knowledge and views of iranian students. Acta Medica Iranica, 51(3), 178-184.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey

Year 2020, Volume: 10 Issue: 1, 16 - 31, 01.01.2020

Abstract

The aim of this study is to analyze some
studies conducted in Turkey on global warming, and to present these studies in
an integrity. Document analysis method was used in the study. 20 scientific
studies conducted between the years 2010-2018 have been thematically analyzed
in terms of five elements (publication type of studies and distribution by
years, objectives, methods, results, suggestions).
The findings showed that the most publications were conducted in 2010 and
2013, the studies focused on secondary school students and teacher candidates.
It was determined that scanning and special case study were the most preferred
research methods, the data were mostly collected through semi-structured
interview or survey, frequency/percentage/content analysis was mostly used as
data analysis. In addition, it was determined that the students/teacher
candidates acquired information about the subject from the media and did not
have enough knowledge about global warming. In the studies, it has been
suggested that information should be given mostly through the media, and that
global warming should be given more place in the curriculum and textbooks.
Based on the findings, some suggestions were made for future research on global
warming.

References

  • Akın, G. (2006). Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 29-43.
  • Aksan, Z. (2011). İlköğretim öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki algıları ve görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Aktaş, E., & Kurnaz, M. A. (2018). A thematic review of students’ alternative ideas studies on greenhouse effect. Online Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 33-40.
  • Al, S. (2015). Pre-service science teachers’ perceptions of socioscientific ıssues: Global warming as a case. Master Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Arsal, Z. (2012). İlköğretim programlarında küresel ısınma kazanımları ve hedef niteliklerine göre değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(4), 119-130.
  • Ateş, M., & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 221-241.
  • Aydın, F. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Journal of Education (TURJE), 3(4), 15-27.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Bozdoğan, A. E., & Yanar, O. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınmanın gelecek yüzyıldaki etkilerine ilişkin görüşleri. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 1(2), 48-60.
  • Bozdoğan, A. E. (2011). “Küresel ısınma” sorunu hakkında eğitim alanında yapılan çalışmalardan bir derleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1609-1624.
  • Çalık, M., Ayas, A., & Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14, 29-50.
  • Emli, Z. (2014). Yedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki zihinsel modelleri. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Erdoğan-Sağlam, N., Düzgüneş, E., & Balık, İ. (2008). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Dergisi, 25(1), 89-94.
  • Erdoğan, A., & Cerrah-Özsevgeç, L. (2012). Kavram karikatürlerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi: Sera etkisi ve küresel ısınma örneği. Turkish Journal of Education, 1(2), 1-13.
  • Eroğlu, B., & Aydoğdu, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 345-374.
  • Ersoy, A. F., & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Ezberci-Çevik, E., & Kurnaz, M. A. (2016). Türkiye’de yıldızlarla ilgili yapılan bazı çalışmaların tematik incelenmesi. İlköğretim Online, 15(2), 421-442.
  • Gedik, S. (2018). Sosyal bilgiler dersinde (sosyobilimsel bir konu olarak) küresel ısınma hakkında öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Kaya, M. F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “küresel ısınma” kavramına yönelik metafor algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 117-134.
  • Kurnaz, M.A., & Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.
  • Kurnaz, M. A., & Sağlam-Arslan, A. (2011). A thematic review of some studies investigating students’ alternative conceptions about energy. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(1), 51-74.
  • Kurnaz, M. A., Bozdemir, H., Altunoğlu, B. D., & Ezberci-Çevik, E. (2016). Fen eğitiminde astronomi konu alanında yayınlanan ulusal makalelerin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1398-1417.
  • Muşmul, G., & Yaman, K. (2018). Çevre ve ekonomi ilişkisi üzerine genel bir değerlendirme. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi, 2(1), 66-86.
  • Öncül, H. (2010). Kırsal bölge ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişiklikleriyle ilgili algıları. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Özdemir, C. (2010). Biyoloji ve fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sadık, F., Çakan, H., & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo-ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080.
  • Sah, J. K., & Bellad, A. A. (2015). Awareness and knowledge about global warming among the school students of south India. Al Ameen Journal of Medical Sciences, 8(3), 230-234.
  • Seçgin, F., Yalvaç, G., & Çetin, T. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin karikatürler aracılığıyla çevre sorunlarına ilişkin algıları. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), 11-13 November, Antalya-Türkiye.
  • Sever, D. (2013). Türkiye ve İngiltere’deki fen bilimleri alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının küresel ısınmaya yönelik düşünceleri. İlköğretim Online, 12(4), 1212-1221.
  • Tanrıverdi, H. (2012). Lise öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Terzi, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Ulutaş, K. (2013). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Ünlü, İ., Sever, R., & Akpınar, E. (2011). Türkiye’de çevre eğitimi alanında yapılmış küresel ısınma ve sera etkisi konulu akademik araştırmaların sonuçlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 39-54.
  • Yalçın, F. (2010). İlköğretim öğrencilerinin küresel ısınma ve sera etkisi konularındaki bilgi düzeylerinin ve yanlış kavramalarının belirlenmesi üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yardımcı, E., & Bağcı-Kılıç, G. (2010). Çocukların gözünden çevre ve çevre sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136.
  • Yazdanparast, T., Salehpour, S., Masjedi, M. R., Seyedmehdil, S. M., Boyes, E., Stanisstreet, M., & Attarchi, M. (2013). Global warming: Knowledge and views of iranian students. Acta Medica Iranica, 51(3), 178-184.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Papers
Authors

Belkız Caymaz 0000-0002-3689-040X

Publication Date January 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Caymaz, B. (2020). Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey. International Electronic Journal of Environmental Education, 10(1), 16-31.
AMA Caymaz B. Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey. IEJEE-Green. January 2020;10(1):16-31.
Chicago Caymaz, Belkız. “Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey”. International Electronic Journal of Environmental Education 10, no. 1 (January 2020): 16-31.
EndNote Caymaz B (January 1, 2020) Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey. International Electronic Journal of Environmental Education 10 1 16–31.
IEEE B. Caymaz, “Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey”, IEJEE-Green, vol. 10, no. 1, pp. 16–31, 2020.
ISNAD Caymaz, Belkız. “Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey”. International Electronic Journal of Environmental Education 10/1 (January 2020), 16-31.
JAMA Caymaz B. Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey. IEJEE-Green. 2020;10:16–31.
MLA Caymaz, Belkız. “Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey”. International Electronic Journal of Environmental Education, vol. 10, no. 1, 2020, pp. 16-31.
Vancouver Caymaz B. Thematic Review of Some Studies About the Global Warming in Turkey. IEJEE-Green. 2020;10(1):16-31.