“Learning outcomes” define capacities and trends that must be produced from learning process. These outcomes can be measured through a variety tools during the near or long period of time. İts formulation, implementation and measuring are main criteria for quality assurance and accreditation processes, which effects have appeared significantly in higher education institutions in the twenty-first century. Hence this study aims to clarify the learning outcomes formulating steps for for BA Islamic sciences programs. In order to achieve this objective study addresses: components of learning outcomes formula, their relationship to learning levels, methods of measuring learning outcomes, Matrix of learning outcomes for programs and lessons by applied models on Islamic sciences pgograms.
“Öğrenme çıktıları” öğrenme sürecinden üretilmiş kapasite ve trendleri tanımlamaktadır. Bu çıktılar yakın zamanda ya da uzun süreli döneminde çeşitli araçlar yoluyla ölçülebilir. "öğrenme çıktıları" yazılması ve uygulama süreçleri programlarının akreditasyonu ve kalite güvencesine ulaşabilmek için bir ana kriter olup, Yirmi Birinci Yüzyılda yüksek öğrenim kurumlarında etkilerini önemli ölçüde ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, lisans seviyesindeki İslami bilimler programları için öğrenme çıktılarının yazma kuralları belirtilmektedir. Bu amacı gerçekleşmek için, öğrenme çıktılarının ifade elemanları, öğrenme alanları ve düzeyleri, çıktıların değerlendirme araçları ve İslami bilimler programları ve derslerinin öğrenme çıktılarını gösterilen matris hazırlanması konuları ele alınmaktadır.
Other ID | JA64TB52NR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 1 |