BibTex RIS Cite

Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması

Year 2016, Issue: 8, 29 - 61, 01.10.2016

Abstract

Ruhsal sahaya çıkanlar, meleklere katılır ve seçilmişlerden olur, ilk doğanlar topluluğu aynı zamanda ruhani cemaattir. Mükemmel oldukları anda ruhlara katılan bedenseller, önceden demiurgik ruhu bedeninde taşımış olmalarına rağmen şimdi İsa sayesinde tanrısal ruh haline dönüşmüşlerdir. Tanrısal ruha sahip olmanın bu hali, gerçekten de yeniden dirilişin gizemidir, ölümden yaşama geçme gizeminden başka bir şey değildir; demiurgik ruhlu bedensellerin ya da ölülerin dirilmesi ve seçilmiş olarak İsa ile birleşmeleri demektir ki, onların tamamı İsa’yla birlikte ruhani sahaya gireceklerdir. Çünkü Tanrı ya da Baba ruhtur, seçilmişler de Tanrıya ruhta ve gerçekte tapmaktadır. Pavlus, Babaya ruhsal olarak tapmak, tıpkı çarmıhta acı içinde ölen İsa gibi canlı bir kurban olarak bedenin sunulmasını gerektirir; bu çağın akıllısı Tanrı huzurunda ahmak olur; ruhsallar ise İsa’da akıllı, güçlü ve şanlıdır. Pavlus, şanlı bilgi hazinesini veya ışığını, bedensellerin iyiliği uğuruna, dünyevi bir tas olarak gördüğü kendi insan teninde saklı tutmaya razı olduğunu söylemiştir.

The Gnostic Apology of Paul in Distinction between Knowledge and Faith

Year 2016, Issue: 8, 29 - 61, 01.10.2016

Abstract

They join the spirits of the just who have been perfected, those formerly psychics who have now become spirit through Jesus. This, indeed, is nothing less than a mystery that is life from the deads and the mystery of the resurrection; that the psychics or the dead shall be raised and united with Jesus as the elect, that all shall enter in to the spiritual area together. Because God or the father is spirit and elects who worship in spirit and in truth. Paul says that spiritual worship to father involves the offering of his body as a living sacrifice such as Jesus on cross; the wise in this age is a fool before God; the pneumatics are wise, strong and glorious in Christ. Paul said, for the psychic sake, he consents to hide the treasure or enlightenment of the gnosis of glory in the earthern vessels of his human flesh.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45BV95VE
Journal Section Research Article
Authors

Kürşat Haldun Akalın This is me

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 8

Cite

APA Akalın, K. H. (2016). Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(8), 29-61.
AMA Akalın KH. Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması. ifder. October 2016;(8):29-61.
Chicago Akalın, Kürşat Haldun. “Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 8 (October 2016): 29-61.
EndNote Akalın KH (October 1, 2016) Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 29–61.
IEEE K. H. Akalın, “Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması”, ifder, no. 8, pp. 29–61, October 2016.
ISNAD Akalın, Kürşat Haldun. “Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 (October 2016), 29-61.
JAMA Akalın KH. Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması. ifder. 2016;:29–61.
MLA Akalın, Kürşat Haldun. “Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 8, 2016, pp. 29-61.
Vancouver Akalın KH. Bilgi-İman Ayrılığında Pavlus’un Gnostik Savunması. ifder. 2016(8):29-61.