PDF EndNote BibTex RIS Cite

NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 7 - 15, 01.03.2008

Abstract

Kalite Fonksiyon Göçerimi yönteminin adının Japoncası "Hinshitsu KiNo TenKai" kelimelerinden oluşur. İngilizce'ye "Quality Function Deployment"(QFD) olarak tercüme edilmiş ve yerleşmiştir. Türkçe'de ise "Kalite İşlev Konumlandırılması", "Kalite Fonksiyon Açınımı", "Kalite Fonksiyon Yayılımı" ve "Kalite Fonksiyon Göçerimi" şeklinde farklı kullanımları vardır. Ancak tercümede "TenKai" karşılığı olarak "göçerim" kelimesinin kullanılması; yöntemde taşıdığı iki yönlü anlam düşünüldüğünde daha uygundur. Bu nedenle yöntemin adının Türkçe terminolojiye "Kalite Fonksiyon Göçerimi" olarak yerleşmesi gerekmektedir.

References

  • Akao, Y. (1988). Quality Function Deployment QFD, Integrating Customer Requirements into Product Design, Productivity Press, Portland, Oregon.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment, How to Make QFD Work For You, Addison Wesley, Reading, MA.
  • Guinta, L. R. & Praizler, N. C. (1993). The QFD Book, The Team Approach to Solving Problems and Satisfying Customers Through Quality Function Deployment, Amacom,New York, NY.
  • Hauser, J. R. & Clausing, D. (1988). "The House of Quality", Harvard Business Review, May-June: 63-73.
  • Kogure, M. & Akao, Y. (1983). "Quality Function Deployment and CWQC in Japan", Quality Progress, 16(10): 25-29.
  • Mizuno, S. & Akao, Y. (1994). QFD: The Customer-Driven Approach to Quality Planning and Deployment, Asian Productivity Organization, Tokyo, Japan.
  • Revelle, J. B., Moran, J. W. & Cox, C. A. (1998). The QFD Handbook, John Wiley and Sons, New York, NY.
  • Shillito, M. L. (1994). Advanced QFD, Linking Technology to Market and Company Needs, Wiley Inter-Science, New York, NY.
  • Tuğlacı, P. (1971). Okyanus Türkçe Sözlük, Pars Yayınları, İstanbul.
  • Yenginol,F.(2000). Yeni Ürün Geliştirmede Müşteri İstek ve İhtiyaçlarını Teknik Karakteristiklere Dönüştürmeyi Sağlayan Bir Yöntem: Kalite Fonksiyon Göçerimi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • Yenginol, F. (2002). "QFD ve Güncel Uygulama Alanları", Mükemmeli Arayış Sempozyumu, 22-23 Mart, İzmir.
  • Zultner, R. E. (1993). "TQM for Technical Teams", CACM 10 (October): 79- 91.
  • WWW:Web: http://www.mazur.net
  • WWW:Web: http://www.yenginol.com

NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 7 - 15, 01.03.2008

Abstract

Kalite Fonksiyon Göçerimi yönteminin adının Japoncası "Hinshitsu KiNo TenKai" kelimelerinden oluşur. İngilizce'ye "Quality Function Deployment"(QFD) olarak tercüme edilmiş ve yerleşmiştir. Türkçe'de ise "Kalite İşlev Konumlandırılması", "Kalite Fonksiyon Açınımı", "Kalite Fonksiyon Yayılımı" ve "Kalite Fonksiyon Göçerimi" şeklinde farklı kullanımları vardır. Ancak tercümede "TenKai" karşılığı olarak "göçerim" kelimesinin kullanılması; yöntemde taşıdığı iki yönlü anlam düşünüldüğünde daha uygundur. Bu nedenle yöntemin adının Türkçe terminolojiye "Kalite Fonksiyon Göçerimi" olarak yerleşmesi gerekmektedir.

References

  • Akao, Y. (1988). Quality Function Deployment QFD, Integrating Customer Requirements into Product Design, Productivity Press, Portland, Oregon.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment, How to Make QFD Work For You, Addison Wesley, Reading, MA.
  • Guinta, L. R. & Praizler, N. C. (1993). The QFD Book, The Team Approach to Solving Problems and Satisfying Customers Through Quality Function Deployment, Amacom,New York, NY.
  • Hauser, J. R. & Clausing, D. (1988). "The House of Quality", Harvard Business Review, May-June: 63-73.
  • Kogure, M. & Akao, Y. (1983). "Quality Function Deployment and CWQC in Japan", Quality Progress, 16(10): 25-29.
  • Mizuno, S. & Akao, Y. (1994). QFD: The Customer-Driven Approach to Quality Planning and Deployment, Asian Productivity Organization, Tokyo, Japan.
  • Revelle, J. B., Moran, J. W. & Cox, C. A. (1998). The QFD Handbook, John Wiley and Sons, New York, NY.
  • Shillito, M. L. (1994). Advanced QFD, Linking Technology to Market and Company Needs, Wiley Inter-Science, New York, NY.
  • Tuğlacı, P. (1971). Okyanus Türkçe Sözlük, Pars Yayınları, İstanbul.
  • Yenginol,F.(2000). Yeni Ürün Geliştirmede Müşteri İstek ve İhtiyaçlarını Teknik Karakteristiklere Dönüştürmeyi Sağlayan Bir Yöntem: Kalite Fonksiyon Göçerimi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • Yenginol, F. (2002). "QFD ve Güncel Uygulama Alanları", Mükemmeli Arayış Sempozyumu, 22-23 Mart, İzmir.
  • Zultner, R. E. (1993). "TQM for Technical Teams", CACM 10 (October): 79- 91.
  • WWW:Web: http://www.mazur.net
  • WWW:Web: http://www.yenginol.com

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih YENGİNOL This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008, Volume 9, Issue 1

Cite

Bibtex @ { ifede62847, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi}, issn = {1303-0027}, address = {}, publisher = {Dokuz Eylul University}, year = {2008}, volume = {9}, number = {1}, pages = {7 - 15}, title = {NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?}, key = {cite}, author = {Yenginol, Fatih} }
APA Yenginol, F. (2008). NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ? . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 7-15 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62847
MLA Yenginol, F. "NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?" . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 7-15 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62847>
Chicago Yenginol, F. "NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 7-15
RIS TY - JOUR T1 - NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ? AU - FatihYenginol Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 7 EP - 15 VL - 9 IS - 1 SN - 1303-0027- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ? %A Fatih Yenginol %T NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ? %D 2008 %J Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi %P 1303-0027- %V 9 %N 1 %R %U
ISNAD Yenginol, Fatih . "NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 / 1 (March 2008): 7-15 .
AMA Yenginol F. NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 7-15.
Vancouver Yenginol F. NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 7-15.
IEEE F. Yenginol , "NEDEN KALİTE FONKSİYON "GÖÇERİMİ" ?", Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 7-15, Mar. 2008