PDF EndNote BibTex RIS Cite

OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 47 - 60, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışma ile Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) sürecinin yardımıyla otomotiv sektöründeki “müşteri özel şartları” nın İleri Ürün Kalite Planlaması (Advanced Product Quality Planning-APQP) sürecindeki adımlarla ilişkilendirilmesi sağlanacaktır. Bu şekilde, kurulan ilişki vasıtasıyla APQP sürecinin hangi adımlarının “müşteri özel şartları” nı karşılamada kritik öneme sahip olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanı sıra “müşteri özel şartları” nın içinden hangi şartların ortak olduğu ve bu şartların APQP sürecindeki hangi adımla daha çok ilişkili olduğu belirlenecektir. Böylelikle, otomotiv sektöründeki bir kuruluşun, birden fazla müşterisi olması durumunda, bu müşterilerin üzerinde en fazla memnuniyeti sağlamak için hangi APQP elemanlarını daha çok dikkate alması gerektiği ortaya koyulacaktır.

References

  • Advanced Product Quality Planning and Control Plan (APQP). (1995). Chrysler Corporation, Ford Motor Company, General Motors Corporation, AIAG.
  • Akao, Y. & Mazur, G.H.(2003).The Leading Edge in QFD: Past, Present, And Future. International Journal of Quality and Reliability Management, 20(1): 20-35.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment How to Make QFD Work for You. Addison Wesley Longman.
  • Customer Specific Requirements. (2007) Scania.
  • Day, R (1997). Kalite Fonksiyon Yayılımı Bir Şirketin Müşterileri ile Bütünleşmesi. Marshall Boya ve Vernik Sanayi A.Ş.
  • Ford Motor Company Customer Specific Requirement for Use with ISO/TS 16949:2002. (2008). Ford Motor Company.
  • Hauser, J. R. & Clausing, D.(1988). The House of Quality. Harvard Business Review, May June 1988: 63-73.
  • ISO/TS 16949:2002. (2002). Automotive Industry Action Group.
  • İlk Numune Kapsamında İmalatçıdan İstekler. (2005). Daimler Chrysler.
  • Mazur, G.H. (2005). QFD in North America: 2005 Update, Twenty-One Years of Practical Application. Proceedings of the International Symposium on Quality Function Deployment: 27-33.
  • Mazur, G.H. (2003). Voice of the Customer (Define): QFD to Define Value. Proceedings of the 57th American Quality Congress. Kansas City: 1-7.
  • Mazur, G.H. (1996). The Application of Quality Function Deployment (QFD) to Design a Course in Total Quality Management (TQM) at The University of Michigan College of Engineering. The Proceedings of International Conference on Quality: 1-8, Yokohama, JUSE.
  • Mazur G.H. (1993). QFD for Service Industries from Voice of Customer to task Deployment. The Proceedings of the 5. Symposium on Quality Function Deployment: 1-19.
  • Müşteri Özel İstekleri (2006).Temsa.
  • Production Part Approval Process (PPAP) (2006). Daimler Chrysler Corporation, Ford Motor Company, General Motors Corporation, AIAG.
  • QFD Abstracts by Year (2008) Yıl Bazlı Sempozyum Bildiri Özetleri. Amerika Birleşik Devletleri; İndirilme Tarihi: 25 Şubat 2008, WWW: Web: http://www.qfdi.org/books/qfd_abstracts_by_year
  • Yoji, A. & Mazur G.H. (1998). Using QFD to Assure QS-9000 Compliance, Proceedings of the International Symposium on Quality Function Deployment.

OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 47 - 60, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışma ile Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) sürecinin yardımıyla otomotiv sektöründeki “müşteri özel şartları”nın İleri Ürün Kalite Planlaması (Advanced Product Quality Planning-APQP) sürecindeki adımlarla ilişkilendirilmesi sağlanacaktır. Bu şekilde, kurulan ilişki vasıtasıyla APQP sürecinin hangi adımlarının “müşteri özel şartları”nı karşılamada kritik öneme sahip olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanı sıra “müşteri özel şartları”nın içinden hangi şartların ortak olduğu ve bu şartların APQP sürecindeki hangi adımla daha çok ilişkili olduğu belirlenecektir. Böylelikle, otomotiv sektöründeki bir kuruluşun, birden fazla müşterisi olması durumunda, bu müşterilerin üzerinde en fazla memnuniyeti sağlamak için hangi APQP elemanlarını daha çok dikkate alması gerektiği ortaya koyulacaktır.

References

  • Advanced Product Quality Planning and Control Plan (APQP). (1995). Chrysler Corporation, Ford Motor Company, General Motors Corporation, AIAG.
  • Akao, Y. & Mazur, G.H.(2003).The Leading Edge in QFD: Past, Present, And Future. International Journal of Quality and Reliability Management, 20(1): 20-35.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment How to Make QFD Work for You. Addison Wesley Longman.
  • Customer Specific Requirements. (2007) Scania.
  • Day, R (1997). Kalite Fonksiyon Yayılımı Bir Şirketin Müşterileri ile Bütünleşmesi. Marshall Boya ve Vernik Sanayi A.Ş.
  • Ford Motor Company Customer Specific Requirement for Use with ISO/TS 16949:2002. (2008). Ford Motor Company.
  • Hauser, J. R. & Clausing, D.(1988). The House of Quality. Harvard Business Review, May June 1988: 63-73.
  • ISO/TS 16949:2002. (2002). Automotive Industry Action Group.
  • İlk Numune Kapsamında İmalatçıdan İstekler. (2005). Daimler Chrysler.
  • Mazur, G.H. (2005). QFD in North America: 2005 Update, Twenty-One Years of Practical Application. Proceedings of the International Symposium on Quality Function Deployment: 27-33.
  • Mazur, G.H. (2003). Voice of the Customer (Define): QFD to Define Value. Proceedings of the 57th American Quality Congress. Kansas City: 1-7.
  • Mazur, G.H. (1996). The Application of Quality Function Deployment (QFD) to Design a Course in Total Quality Management (TQM) at The University of Michigan College of Engineering. The Proceedings of International Conference on Quality: 1-8, Yokohama, JUSE.
  • Mazur G.H. (1993). QFD for Service Industries from Voice of Customer to task Deployment. The Proceedings of the 5. Symposium on Quality Function Deployment: 1-19.
  • Müşteri Özel İstekleri (2006).Temsa.
  • Production Part Approval Process (PPAP) (2006). Daimler Chrysler Corporation, Ford Motor Company, General Motors Corporation, AIAG.
  • QFD Abstracts by Year (2008) Yıl Bazlı Sempozyum Bildiri Özetleri. Amerika Birleşik Devletleri; İndirilme Tarihi: 25 Şubat 2008, WWW: Web: http://www.qfdi.org/books/qfd_abstracts_by_year
  • Yoji, A. & Mazur G.H. (1998). Using QFD to Assure QS-9000 Compliance, Proceedings of the International Symposium on Quality Function Deployment.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hasan Erdem İKİZ This is me


Eralp DOĞU This is me


Ahmet Özhan KESKİN This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008, Volume 9, Issue 1

Cite

Bibtex @ { ifede62850, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi}, issn = {1303-0027}, address = {}, publisher = {Dokuz Eylul University}, year = {2008}, volume = {9}, number = {1}, pages = {47 - 60}, title = {OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA}, key = {cite}, author = {İkiz, Hasan Erdem and Doğu, Eralp and Keskin, Ahmet Özhan} }
APA İkiz, H. E. , Doğu, E. & Keskin, A. Ö. (2008). OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 47-60 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62850
MLA İkiz, H. E. , Doğu, E. , Keskin, A. Ö. "OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA" . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 47-60 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62850>
Chicago İkiz, H. E. , Doğu, E. , Keskin, A. Ö. "OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 47-60
RIS TY - JOUR T1 - OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AU - Hasan Erdemİkiz, EralpDoğu, Ahmet ÖzhanKeskin Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 47 EP - 60 VL - 9 IS - 1 SN - 1303-0027- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA %A Hasan Erdem İkiz , Eralp Doğu , Ahmet Özhan Keskin %T OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA %D 2008 %J Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi %P 1303-0027- %V 9 %N 1 %R %U
ISNAD İkiz, Hasan Erdem , Doğu, Eralp , Keskin, Ahmet Özhan . "OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 / 1 (March 2008): 47-60 .
AMA İkiz H. E. , Doğu E. , Keskin A. Ö. OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 47-60.
Vancouver İkiz H. E. , Doğu E. , Keskin A. Ö. OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 47-60.
IEEE H. E. İkiz , E. Doğu and A. Ö. Keskin , "OTOMOTİV SEKTÖRÜ MÜŞTERİ ÖZEL ŞARTLARININ APQP SÜRECİ ADIMLARINA GÖÇERİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA", Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 47-60, Mar. 2008