PDF EndNote BibTex RIS Cite

İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 107 - 123, 01.03.2008

Abstract

Toplam Kalite Yönetimi (TQM), mudaların sıfır olması ve yapılan işlemin maksimum oranda amaca hizmet etmesi felsefesi ile oluştuğundan dolayı üretim ve pazarlama, hatta tasarıma destek olma konusunda insanlığa destek sağlamaktadır. Üretilen malın tüketici tarafından çekilmesi, amaca hizmet eden tasarımlar yaratılması ve atıl mamul olmaması için Toplam Kalitenin bir parçası olan QFD tekniği üretim ve pazarlama konusunda hizmete hazır bir sistemdir. Bu çalışmada, Kalite Geliştirme Teknikleri’ nden müşteri beklentileri ve buna bağlı olarak da müşteri memnuniyetini esas alan Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) - QFD tekniğinin; sağlık sektörünün en önemli parçası olan ilaç sektöründe, uygulanabilirliği değerlendirilmiştir.

References

  • Akao, Y. (1988). Practical Applications of QFD for New Product Development, Japan Standards Association, Tokyo:12.
  • Akao, Y. (1990). Quality Function Deployment Integrating Customer Requirements Massachusetts: 5. Product Design, Productivity Press,
  • Day, R. (1998). Kalite Fonksiyon Yayılımı: Bir Şirketin Müşteri ile Bütünleştirilmesi, Marshall Kültür Yayınları, İstanbul: 8. Tercüme Hizmetleri),
  • Hauser, J. & Clausing, D. (1988). QFD, Gaining Competetive Advantage by Listening to The Voice of The Customer, Boston Soldier Field Division of Research, Harvard University Business Review: 14.
  • İDEA İnceleme Eğitim ve Araştırma A.Ş. (1998). QFD Eğitim Notları, İstanbul: 11.
  • Khoo, L.P. (1996). Framework of a Fuzzy QFD System, Introduction Journal of Production Research, 2: 299.
  • Moran J.W. & Nakul, V.S. (1991). Facilitating and Training in QFD, Amacom Books, Methuen: 5.
  • QFD Institute (2005). How does QFD differ from other quality initiatives? http,//www.qfdi.org/what is qfd/faqs about qfd.htm Tarihi:10 Mayıs 2005, WWW:web:
  • QFD Institute (2005). What is QFD?, İndirilme Tarihi:20 Kasım 2005, WWW:web: http//www.qfdi.org/what_is_qfd/what_is_qfd.htm
  • Şen, A. & Yenginol, F. (1998). İzmir Makine Mühendisleri Odası Kalite Danışma Merkezi Kalite Fonksiyon Göçerimi Seminer Notları, İzmir: 1-3.
  • Vavra, T.G. (1999). Müşteri Tatmini Ölçüm Programlar Oluşturma, Ugulama, İnceleme ve Raporlama Rehberi, (Çev.Günhan Günay), Kalder Yayınları, İstanbul: 442.

İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI

Year 2008, Volume 9, Issue 1, 107 - 123, 01.03.2008

Abstract

Toplam Kalite Yönetimi (TQM), mudaların sıfır olması ve yapılan işlemin maksimum oranda amaca hizmet etmesi felsefesi ile oluştuğundan dolayı üretim ve pazarlama, hatta tasarıma destek olma konusunda insanlığa destek sağlamaktadır. Üretilen malın tüketici tarafından çekilmesi, amaca hizmet eden tasarımlar yaratılması ve atıl mamul olmaması için Toplam Kalitenin bir parçası olan QFD tekniği üretim ve pazarlama konusunda hizmete hazır bir sistemdir. Bu çalışmada, Kalite Geliştirme Teknikleri’ nden müşteri beklentileri ve buna bağlı olarak da müşteri memnuniyetini esas alan Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) - QFD tekniğinin; sağlık sektörünün en önemli parçası olan ilaç sektöründe, uygulanabilirliği değerlendirilmiştir.

References

  • Akao, Y. (1988). Practical Applications of QFD for New Product Development, Japan Standards Association, Tokyo:12.
  • Akao, Y. (1990). Quality Function Deployment Integrating Customer Requirements Massachusetts: 5. Product Design, Productivity Press,
  • Day, R. (1998). Kalite Fonksiyon Yayılımı: Bir Şirketin Müşteri ile Bütünleştirilmesi, Marshall Kültür Yayınları, İstanbul: 8. Tercüme Hizmetleri),
  • Hauser, J. & Clausing, D. (1988). QFD, Gaining Competetive Advantage by Listening to The Voice of The Customer, Boston Soldier Field Division of Research, Harvard University Business Review: 14.
  • İDEA İnceleme Eğitim ve Araştırma A.Ş. (1998). QFD Eğitim Notları, İstanbul: 11.
  • Khoo, L.P. (1996). Framework of a Fuzzy QFD System, Introduction Journal of Production Research, 2: 299.
  • Moran J.W. & Nakul, V.S. (1991). Facilitating and Training in QFD, Amacom Books, Methuen: 5.
  • QFD Institute (2005). How does QFD differ from other quality initiatives? http,//www.qfdi.org/what is qfd/faqs about qfd.htm Tarihi:10 Mayıs 2005, WWW:web:
  • QFD Institute (2005). What is QFD?, İndirilme Tarihi:20 Kasım 2005, WWW:web: http//www.qfdi.org/what_is_qfd/what_is_qfd.htm
  • Şen, A. & Yenginol, F. (1998). İzmir Makine Mühendisleri Odası Kalite Danışma Merkezi Kalite Fonksiyon Göçerimi Seminer Notları, İzmir: 1-3.
  • Vavra, T.G. (1999). Müşteri Tatmini Ölçüm Programlar Oluşturma, Ugulama, İnceleme ve Raporlama Rehberi, (Çev.Günhan Günay), Kalder Yayınları, İstanbul: 442.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özlem İpekgil DOĞAN This is me


Rabia İşık ARICAN This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008, Volume 9, Issue 1

Cite

Bibtex @ { ifede62854, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi}, issn = {1303-0027}, address = {}, publisher = {Dokuz Eylul University}, year = {2008}, volume = {9}, number = {1}, pages = {107 - 123}, title = {İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI}, key = {cite}, author = {Doğan, Özlem İpekgil and Arıcan, Rabia İşık} }
APA Doğan, Ö. İ. & Arıcan, R. İ. (2008). İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 107-123 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62854
MLA Doğan, Ö. İ. , Arıcan, R. İ. "İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI" . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 107-123 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ifede/issue/4598/62854>
Chicago Doğan, Ö. İ. , Arıcan, R. İ. "İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 (2008 ): 107-123
RIS TY - JOUR T1 - İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI AU - Özlem İpekgilDoğan, Rabia İşıkArıcan Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 107 EP - 123 VL - 9 IS - 1 SN - 1303-0027- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI %A Özlem İpekgil Doğan , Rabia İşık Arıcan %T İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI %D 2008 %J Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi %P 1303-0027- %V 9 %N 1 %R %U
ISNAD Doğan, Özlem İpekgil , Arıcan, Rabia İşık . "İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 9 / 1 (March 2008): 107-123 .
AMA Doğan Ö. İ. , Arıcan R. İ. İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 107-123.
Vancouver Doğan Ö. İ. , Arıcan R. İ. İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2008; 9(1): 107-123.
IEEE Ö. İ. Doğan and R. İ. Arıcan , "İLAÇ SEKTÖRÜNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ (KFG) MATRİSİNİN OLUŞTURULMASI", Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 107-123, Mar. 2008