The smartphone industry has become the focal point of the world economy with increasing competition every day and its constantly renewed product range. In this market where giant firms compete, the strategic action of firms is of great importance. The study aims to analyze the competition between the top three brands of the smartphone market, Samsung, iPhone and Huawei as a strategy. In this regard, in the study where the game theory of zero-sum and non-zero-sum game methods was used, it was determined that iPhone was better against its rivals in terms of technique, and Samsung and Huawei in terms of appearance feature strategy. On the other hand, the server with the most advantageous brand in terms of price and campaign strategy is Huawei and the weakest brand is the iPhone.
Akıllı telefon endüstrisi, her geçen gün kıyasıya rekabetin artığı ve sürekli yenilenen ürün çeşidiyle dünya ekonomisinin odak noktası olmuştur. Dev firmaların yarıştığı bu piyasada, firmaların stratejik hareket etmesi büyük önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı, akıllı telefon piyasasının ilk üç markası olan Samsung, Iphone ve Huawei arasındaki rekabeti strateji olarak analiz etmektir. Bu doğrultuda oyun teorisinin sıfır toplamlı ve sıfır toplamlı olmayan oyun yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, Iphone’nun teknik, Samsung ve Huawei’in ise dış görünüş özellikleri stratejisi bakımından rakiplerine karşı daha iyi olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan fiyat ve kampanyalar stratejisi bakımından en avantajlı markanın Huawei, en zayıf markanın ise Iphone olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 24 |