Bu çalışmanın amacı alternatif okul olarak nitelendirilen
düşünsel yapının Türkiye’deki uygulamalarını incelemektir. Alternatif eğitim,
çocuğun mutluluğunu temel prensip olarak görme ve tüm sayıtlılarını bu prensip
üzerine kurma gibi iddialarla karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada alternatif
okulları cazip kılan nedenler ve Türkiye’deki alternatif eğitim uygulamalarının
aslına benzerlik ve farklılıkları incelmiştir. Araştırma nitel bir
araştırmadır. Araştırma, İstanbul ilindeki Montessori, Reggio Emilia ve Waldorf
yaklaşımını uygulayan eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen ve idareciler
ile yapılan görüşmeler şeklinde yapılmıştır. Bu amaca en uygun, yarı-
yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmacının yaptığı
gözlemlerde veri olarak kullanılmıştır. Araştırmada alternatif okullarda;
okulun genel bilgilerine, öğretmenin görevlerine, sınıf yönetimine, uygulanan
eğitim programına, çocuk gelişimine, veli-okul ilişkisine, okul yönetimine ve
eğitim modeline ilişkin bulgulardan faydalanılmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda alternatif okulda okuyan çocukların iletişim
becerilerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |