Türk Silahlı Kuvvetleri mali denetimini iç ve dış denetim olarak ikiye ayırmak mümkündür. Finansal iç denetim, Milli Savunma Bakanlığı bünyesinde bulunan Teftiş Daire Başkanlığı hesap müfettişleri tarafından, yürürlükte bulunan mevzuata uygun olarak yapılan denetimdir. Dış finansal denetim ise, uluslararası standartlar çerçevesinde Sayıştay tarafından yapılan dış denetim oluşturmaktadır. İç mali denetim ve dış finansal denetim süreçlerinin birbirleri ile uyumlu, tamamlayıcı ve işbirliği içinde olması önemlidir. Kurumların iç ve dış denetim süreçlerinin uyumlu olarak birbirlerini destekleyen bir anlayış içinde sürdürmeleri evrensel kabuldür. Kurumlar bu evrensel anlayışı ve kabulü benimsemekle birlikte, uygulamada eksiklikleri bulunmaktadır. Yapılan çalışma ile Türk Silahlı Kuvvetleri’nin iç ve dış finansal denetimi incelenerek arasında oluşan farklılıklar ve benzerlikler literatür çalışmasıyla ortaya konularak uygulamada var olan eksikliklere çözüm önerileri getirebilecek model önermektedir.
It is possible to separate Turkish Armed Forces financial audit into two; internal and external. Internal audit is carried by account inspectors from the Audit Department, affiliated to the Ministry of National Defense, with following the viable rules. External financial audit is carried by the Court of Accounts, in compliance with universal standards.It is important to make internal and external audit processes coherent and complementary, as it is universally accepted. Although institutions agree to this idea, they have defects in practice. With this study, Turkish Armed Forces external and internal financial audit systems are elaborated, in terms of noting similarities and differences, with a literature survey. Additionally, a model is proposed to solve existing practical defects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 6 |