With the improving technology,
businesses carry their business more and more to the internet and carry out
their marketing efforts on the internet. Industry is becoming more and more
digital. To this end, getting the top rankings for businesses in the search
engines within the desired keywords has become a strategy which creates a
competitive advantage. The study consists of three headings, which are search
engines, search engine optimization (SEO) and the stages of the search engine
optimization. In this study, the concept
of SEO, an important digital marketing strategy, is examined in detail; the
stages of it are evaluated, suggestions are developed and the relationship
between SEO and marketing are identified. In the conclusion, the importance of
SEO in the digital industry today and in the near future is evaluated and its contribution
with marketing is explained. It is demonstrated by examples that SEO studies
contribute to brand image and are directly linked to content marketing. This
study fills the gap regarding SEO in Turkish marketing literature, provides
results that point to new fields of inquiry for marketing academicians and help
marketing managers to make informed decisions.
Gelişen
teknoloji ile birlikte işletmeler, işlerini her geçen gün daha fazla internet
ortamına taşımaktadır ve internet ortamında pazarlama çabaları
gerçekleştirmektedirler. Endüstri her geçen gün dijitalleşmektedir. Buradan
hareketle işletmeler için arama motorlarında istedikleri anahtar kelimelerde en
üst sıralarda çıkmak, rekabet avantajı yaratan bir strateji haline gelmiştir.
Çalışma, arama motorları, arama motoru optimizasyonu (SEO, Search engine
optimization), arama motoru optimizasyonu aşamaları olmak üzere üç başlıktan
oluşmaktadır. Çalışmada, önemli bir dijital pazarlama stratejisi olan SEO
kavramı detaylıca incelenerek öz bir şekilde tanımlanmış, SEO aşamaları değerlendirilmiş
ve öneriler geliştirilmiş, SEO ile pazarlama arasındaki ilişki tespit
edilmiştir. Araştırmanın sonuç kısmında dijital endüstride SEO’nun günümüzdeki
ve yakın gelecekteki kazanacağı önem değerlendirilmiş ve pazarlamaya katkıları açıklanmıştır.
SEO çalışmalarının marka imajına katkıda bulunduğu ve içerik pazarlaması ile
doğrudan ilişkili olduğu örnekler verilerek ortaya koyulmuştur. Yapılan
çalışma, Türkçe pazarlama literatüründeki SEO konusunda boşluğu doldurmakta,
pazarlama akademisyenleri için yeni çalışma alanlarına işaret edecek sonuçlar
bulundurmakta ve pazarlama yöneticilerinin bilinçli pazarlama kararları vermelerine
yardımcı olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yazılım Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.