Book Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 5 Issue: 9, 215 - 220, 30.01.2020

Abstract

References

  • Onuora-Oguno, A.C. Development and the Right to Education in Africa, Palgrave Macmillan;2019, 250 sayfa. ISBN 978-3-319-90334-7

A.C. Development and the Right to Education in Africa

Year 2020, Volume: 5 Issue: 9, 215 - 220, 30.01.2020

Abstract

A.C. Onuora-Oguno LL.B. (Ilorin), NLS (Nijerya), LL.M. (Pretoria), LL.D. (Pretoria), Ilorin Üniversitesi'nde Hukuk ve Uluslararası Hukuk Bölümünün öğretim görevlisidir. Aynı zamanda 2015 yılında doktora derecesini aldığı Pretoria Üniversitesi İnsan Hakları Merkezi'nde de araştırmacı olarak görev yapmaktadır. Azubike, sosyo-ekonomik haklara, azınlık haklarına ve engellilik çalışmalarıyla öne çıkan uluslararası insan hakları hukuku uzmanıdır. Azubike, Nijerya Yüksek Mahkemesi'nin ve Uluslararası Ceza Mahkemesi Ofisi’nin de eski bir çalışanıdır (xv). Kitap, on bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölüm genel bir girişi ve eserin kavramsal çerçevesini ortaya koymaktadır. İlerleyen bölümlerde ise eğitim hakkı ve temel eğitime dair ulusal ve uluslararası mevzuata dayalı olarak Afrika’daki eğitimin mevcut durumu ve sorunları ortaya konularak çeşitli örneklerle gözler önüne serilmektedir. 

References

  • Onuora-Oguno, A.C. Development and the Right to Education in Africa, Palgrave Macmillan;2019, 250 sayfa. ISBN 978-3-319-90334-7
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Harun Biçakcı 0000-0002-9222-6124

Publication Date January 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA Biçakcı, H. (2020). A.C. Development and the Right to Education in Africa. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 5(9), 215-220.

Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually.Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian ResearchAll rights reserved.