Technological developments in the era we live have changed the technique of art as well as changing human life and have transformed the work of art. And photography was used as the production material of many works of art in the framework of this effect, and led to the differentiation of the resulting works In addition, the fact that art works can be easily reproducible through photography attributes new contexts to the work in terms of history and semantic. The existence of the traces of an art form in another art form and the concept of inter-semiotics that emerged as a result of the trading between these artistic forms defines the interaction in the fields of cinema, music and photography, especially in the postmodern period. As a matter of fact, considering that the works of art were reproduced in the sense of postmodern art, many works in art history were reproduced by different artists. The works that contemporary artists see as a point of reference in the art history can be evaluated in the context of postmodern aesthetics. Within the scope of the study, especially after the emphasis on the intersemiotic trading methods produced in the field of photography, photographs by American photographer Joel-Peter Witkin will be evaluated. Witkin is one of the leading photographers in terms of being an individual school or individuality. The artist’s work was built by fiction through the use of photography as an artistic form of expression and was based on transforming and disrupting the structure. The subjects such as religion, death and sexuality that have different effects on the artist's life are presented to the audience with different figures. Among the works produced by the artist take part art history, mythological stories, and squares of daily life. Within this study, the reproduction of the works of Paul Rubens, Grant Wood, Diego Velazquez, Théodore Géricault, Sandro Botticelli, and Leonardo Da Vinci by Witkin will be emphasized.
Photograph Picture Post-modernism Reproduction Intersemiotic Joel-Peter Witkin
Yaşadığımız çağda gerçekleşen teknolojik gelişmeler, insan yaşamını değiştirdiği gibi sanatın tekniğini de değiştirmiş ve sanat eseri üzerinde dönüşümler meydana getirmiştir. Fotoğraf ise bu etki çerçevesinde birçok sanat eserinin üretim malzemesi olarak kullanılmış ve ortaya çıkan yapıtların farklılaşmasına yol açmıştır. Ayrıca fotoğraf aracılığı ile sanat yapıtlarının kolaylıkla yeniden üretilebilir hale gelmesi, esere tarihsel ve anlamsal açıdan yeni bağlamlar yüklemektedir. Bir sanat formuna ait izlerin başka bir sanat formunun içerisinde var olması ve bu sanatsal biçimler arasındaki alışveriş sonucunda ortaya çıkan göstergelerarasılık kavramı, postmodern dönem içerisinde özellikle başta resim olmak üzere, sinema, müzik, fotoğraf alanlarındaki karşılıklı etkileşimi tanımlamaktadır. Nitekim Postmodern sanat anlayışı içerisinde sanat eserlerinin yeniden üretildiği düşünüldüğünde, sanat tarihi içerisindeki birçok eser farklı sanatçılar tarafından yeniden üretilmiştir. Günümüz sanatçılarının sanat tarihi içerisindeki eserleri referans noktası olarak gördüğü çalışmalar postmodern estetik bağlamında değerlendirilebilmektedir. Özellikle fotoğraf alanında üretimi gerçekleştirilen göstergelerarası alışveriş yöntemleri üzerinde durulduktan Amerikalı fotoğrafçı Joel-Peter Witkin’in yeniden üretim kapsamında gerçekleştirdiği fotoğrafları değerlendirilecektir. Witkin, tek başına bir ekol olma ya da bireysellik konusunda önde gelen fotoğraf sanatçılarından birisidir. Sanatçının çalışmaları fotoğrafın sanatsal bir ifade biçimi olarak kullanıldığı yerde kurgu aracılığıyla inşa edilerek yapıyı dönüşüme uğratma ve bozma üzerine temellenmiştir. Sanatçının yaşamı üzerinde farklı etkileri olan din, ölüm, cinsellik gibi konular farklı figürlerle birlikte izleyiciye sunulmaktadır. Sanatçının ürettiği çalışmalar arasında sanat tarihi içerisinde yer alan yaptılar, mitolojik hikâyeler, günlük hayattan kareler yer almaktadır. Bu çalışma kapsamında Paul Rubens, Grant Wood, Diego Velazquez, Théodore Géricault, Sandro Botticelli, Leonardo Da Vinci’ye ait eserlerin Witkin tarafından yeniden üretimi üzerine durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca