Tüm insanların ortak olarak paylaştığı özelliklerden ikisi doğma ve sonunda da herkesin öleceği gerçeğidir. Doğum ile ilgili tartışmalar ilgi çekici görünse de ölüme karşı her zaman bir isteksizlik ve korku var olagelmiştir. Dünyadaki her kültürde yaşam meselelerini anlamak kadar ölüm meselelerini ve karmaşıklığını da anlamak önemlidir. Batıda özellikle insanların doğru bir şekilde yaşamaları ve erdemli bir hayat sürdükten sonra din referansları ile iyi bir insan olarak ölüme ulaşmak önemli görülmüştür. Yaşamın belirsizlikleri ve sahip olunan zenginliklerin geçici olması nedeniyle, insanlar ölümle başa çıkmak için birtakım stratejiler geliştirmek zorunda kalmışlardır. Batı Resim Sanatında, bu konu ile ilişkili olarak, Memento Mori geleneği paralelinde ölüm ve ölümlülüğe dair simge ve sembollerin kullanımı, 1300’lü yıllardan itibaren kullanılmaya başlamış zaman içerisinde kendi dönemlerinin anlayışlarına uygun olarak değişimlere uğrayarak günümüze kadar gelmiştir.
Bu kapsamda Batı Resim Sanatında ölüm ve ölümlülüğün hatırlatıcısı olarak kullanılan görsel temsillerin amaçlarının neler olduğu, hangi konuları içerdiği, hangi simge ve sembollerin kullanıldığı ele alınmış çeşitli yönleriyle araştırılarak irdelenmiştir. Araştırma da Batı Resim Sanatında ölüm ve ölümlüğe dair kullanılan simge ve sembollerin kendi dönemlerini etkileyen salgın, savaş, kıtlık gibi nedenlerle ortaya çıktığı, süreç içerisinde sanatçıların konu üzerinde yoğun olarak üretimlerde bulundukları görülmüş; farklı isimler adı altında bu simge ve sembollerin sosyal, ekonomik ve din gibi etkilerle değişime uğradığı sonucuna varılmıştır.
Two of the traits that all humans share in common are the fact that they are born and eventually all die. Although discussions about birth may seem interesting, there has always been a reluctance and fear of death. It is as important to understand the issues and complexity of death as it is to understand the issues of life in every culture around the world. In the West, it has been considered important to reach death as a good person with religious references, especially after people live a righteous life and lead a virtuous life. Due to the uncertainties of life and the temporary nature of wealth, people have had to develop some strategies to cope with death. In Western Painting, the use of signs and symbols related to death and mortality in parallel with the Memento Mori tradition has started to be used since the 1300s, and has survived to the present day by undergoing changes in accordance with the understanding of their own periods.
In this context, the purposes of the visual representations used as a reminder of death and mortality in Western Painting Art, what subjects they contain, which signs and symbols are used are discussed and examined in various aspects. In the research, it was seen that the signs and symbols used in Western Painting Art about death and mortality emerged due to reasons such as epidemics, wars and famines that affected their own periods, and that the artists produced intensively on the subject in the process; It has been concluded that these signs and symbols under different names have changed with social, economic and religious influences.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca