BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 15, 26.02.2015

Öz

This study, It is performed to examine significance and necessity of Individual voice training lessons society's most important cultural assets that language, to be able to use the correct and effective

Kaynakça

  • AKBULUT, Y. (2002).“Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri İçin Koro Ders Kitabı Hazırlık Sınıfı ” Ankara :Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • ÇEVİK, S. (1999). ”Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri” Ankara: Yurt renkleri Yayınevi.
  • GÜRZAP C. (2003). “Konuşan İnsan” İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2008) “Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı” Ankara:Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖMÜR, M. (2004). “Sesin Peşinde” İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • SABAR, G.( 2008). “Sesimiz Eğitimi ve Korunması” İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Temizyürek, F, Erdem, İ. ve Temizkan, M. (2012). Konuşma Eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • TÖREYİN, A,M. (2008). “Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler” Ankara: Sözkesen Matbaacılık.

GÜZEL SANATLAR LİSELERİ MÜZİK BÖLÜMLERİNDE BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİNİN DOĞRU GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 15, 26.02.2015

Öz

 

Bu çalışma, toplumun en önemli kültür varlığı olan dili, doğru güzel ve etkili biçimiyle kullanmaya yönelik, müzik eğitimi veren güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi dersi ile kavratılma derecesini ve gerekliliğini incelemek için yapılmıştır.

Bireysel Ses Eğitimi dersinde doğru etkili ve güzel konuşma becerisinin, öğrenciye ne derecede ve hangi yöntemlerle kavratıldığı, karşılaşılan sorunları araştırmak ve çözüm önerileri sunmak için durum tespiti yapılmış her bölgeden seçilen güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi dersine giren öğretmenlere anket uygulanmıştır.

Yapılan araştırmada; bireysel ses eğitimi dersi ile öğrenciye doğru güzel ve etkili konuşma becerisinin kavratılabileceği, fakat ders saatinin yetersizliğinden dolayı çalışmaların tam anlamı ile gerçekleşemediği, doğru güzel ve etkili beceriyi kavratmada öğretmenin iyi rol-model olması gerekliliği sonucu ortaya çıkmıştır.

 

Anahtar Sözcükler:  Ses Eğitimi, Nefes, Fonetik, Doğru güzel ve etkili konuşma.


Kaynakça

  • AKBULUT, Y. (2002).“Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri İçin Koro Ders Kitabı Hazırlık Sınıfı ” Ankara :Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • ÇEVİK, S. (1999). ”Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri” Ankara: Yurt renkleri Yayınevi.
  • GÜRZAP C. (2003). “Konuşan İnsan” İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2008) “Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı” Ankara:Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖMÜR, M. (2004). “Sesin Peşinde” İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • SABAR, G.( 2008). “Sesimiz Eğitimi ve Korunması” İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Temizyürek, F, Erdem, İ. ve Temizkan, M. (2012). Konuşma Eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • TÖREYİN, A,M. (2008). “Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler” Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bariş Toptaş

Ayfer Sönmez

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toptaş, B., & Sönmez, A. (2015). GÜZEL SANATLAR LİSELERİ MÜZİK BÖLÜMLERİNDE BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİNİN DOĞRU GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA BECERİSİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 1(1), 1-15. https://doi.org/10.22252/ijca.105017

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca