Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF TEACHING WITH SONG METHOD ON SECONDARY SCHOOL SCIENCE LESSON

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 199 - 205
https://doi.org/10.22252/ijca.1596851

Öz

This research is an experimental study on "teaching with rap" in the 5th grade Science lesson "vitamins". The research was conducted with 5th grade students of Hun Secondary School in Keçiören district of Ankara province. The study group consisted of 45 students in the experimental group and 49 students in the control group, totaling 94 students. An experimental design with pretest-posttest control group was used in the study. The topic of Vitamins was applied to the students in the experimental group through rap instruction, while it was applied to the students in the control group through traditional teaching. SPSS statistical package program was used to analyze the data. In the study, descriptive statistics were used for the pretest and posttest measurements taken from the experimental and control groups and t-test was used to test the significance of the difference between the scores of the experimental and control groups. In the measurements made at the end of the study, it was seen that although the starting levels of the 5th grade students were the same, the achievement of the experimental group students was higher than the students in the control group.

Kaynakça

  • instruction on student's achievement. Egitim ve Bilim, 33(147), 26. https://www.proquest.com/openview/1cd1f715c4995fc2f421489ca7582cb2/1?pq- origsite=gscholar&cbl=1056401
  • Arıcan, T. (2021). Türkçe rapin dönüşüm evrelerinde geçişkenlikler: direniş, marjinalleşme ve tarz. Eurasian Journal of Music and Dance (18), 53-69. https://doi.org/10.31722/ejmd.956687
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi Yayınları.
  • Bilen, S. & Ün Açıkgöz, K. (2019). İşbirlikli öğrenmenin şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 803-817. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.142
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2021). Deneysel desenler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demir, N. & Kabadayı, A. (2008). Erken yaşta renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1), 1-18. https://www.j- humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/issue/archive
  • Ertekin, B. (2023). Geleneksel öğretim yöntemleri ile işbirlikili öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretimi üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Gökşenli, E. Y. (2011). Yabancı dil olarak İspanyolca öğretiminde müziğin öğretim aracı olarak kullanımı. Mediterráneo/Mediterraneo 6, 13-43. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuispanyol/issue/1021/11477
  • Günay, E. (2023). Geleneksel öğretim yöntemleri ile işbirlikli öğrenmenin öğrenci başarısı ve hatırda tutma üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Gürbüz, F., Çeker, E. & Töman, U. (2017). Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612. https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/33599/349832
  • Kahraman, H. (2019). Şarkı ve müziğin yabancı dil öğretiminde yeri ve önemi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Katılmış, T. (2002). İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin sosyal bilgiler dersi tarih konularındaki başarı ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Koç, M. & Dikici, H. (2003). Eğitimde dramanın bir yöntem olarak kullanılması. İlköğretim Online, 2(1). https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8613/107280
  • MEB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (4 ve 5. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Özata, C. & Kalyoncu, N. (2024). Başlangıç düzeyi bağlama eğitiminde programlı öğrenme yaklaşımının çalma performansına etkisi: bir halk eğitim merkezi örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 75-108. https://doi.org/10.30561/sinopusd.1402401
  • Say, A. (2007). Müzik Yazıları, Pan Yayıncılık.
  • Sökezlioğlu, D. (2010). Ritim, hareket ve şarkı öğretimi temelli müzik eğitiminin 7- 11 yaş grubu çocuk yuvası öğrencilerinin sosyal gelişimleri üzerine etkisi (Afyonkarahisar ili örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tan, N. (2016). İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Tanel, Z. (2006). Manyetizma konularının lisans düzeyindeki öğretiminde geleneksel öğretim yöntemi ile işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin karşılaştırılması [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar- ilkeler- yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ural, A.& Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Üstün, H. (2023). Yabancı öğrencilere Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının etkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (32), 1-14. https://doi.org/10.29000/rumelide.1252757

ŞARKI İLE ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 199 - 205
https://doi.org/10.22252/ijca.1596851

Öz

Bu çalışma, beşinci sınıf Fen Bilimleri dersinde yürütülen “vitaminler” adlı konunun “rap ile öğretim” ine yönelik deneysel bir araştırmadır. Çalışma Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Keçiören Hun Ortaokulu beşinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, deney grubunda 45, kontrol grubunda 49 toplam 94 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Vitaminler konusu, kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel öğretim yoluyla, deney grubundaki öğrencilere ise rap ile öğretim yoluyla uygulanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS istatistik paket programından yararlanılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubundan alınan öntest ve sontest ölçümleri için betimsel istatistikler, deney ve kontrol gruplarının puanları arasındaki farkın anlamlılığının test edilmesi için t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda yapılan ölçümlerde, beşinci sınıf öğrencilerinin başlangıç düzeyleri aynı olmasına karşılık deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre başarılarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • instruction on student's achievement. Egitim ve Bilim, 33(147), 26. https://www.proquest.com/openview/1cd1f715c4995fc2f421489ca7582cb2/1?pq- origsite=gscholar&cbl=1056401
  • Arıcan, T. (2021). Türkçe rapin dönüşüm evrelerinde geçişkenlikler: direniş, marjinalleşme ve tarz. Eurasian Journal of Music and Dance (18), 53-69. https://doi.org/10.31722/ejmd.956687
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem Akademi Yayınları.
  • Bilen, S. & Ün Açıkgöz, K. (2019). İşbirlikli öğrenmenin şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 803-817. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.142
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2021). Deneysel desenler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demir, N. & Kabadayı, A. (2008). Erken yaşta renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1), 1-18. https://www.j- humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/issue/archive
  • Ertekin, B. (2023). Geleneksel öğretim yöntemleri ile işbirlikili öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretimi üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Gökşenli, E. Y. (2011). Yabancı dil olarak İspanyolca öğretiminde müziğin öğretim aracı olarak kullanımı. Mediterráneo/Mediterraneo 6, 13-43. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuispanyol/issue/1021/11477
  • Günay, E. (2023). Geleneksel öğretim yöntemleri ile işbirlikli öğrenmenin öğrenci başarısı ve hatırda tutma üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Gürbüz, F., Çeker, E. & Töman, U. (2017). Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 593-612. https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/33599/349832
  • Kahraman, H. (2019). Şarkı ve müziğin yabancı dil öğretiminde yeri ve önemi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Katılmış, T. (2002). İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin sosyal bilgiler dersi tarih konularındaki başarı ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Koç, M. & Dikici, H. (2003). Eğitimde dramanın bir yöntem olarak kullanılması. İlköğretim Online, 2(1). https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8613/107280
  • MEB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (4 ve 5. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Özata, C. & Kalyoncu, N. (2024). Başlangıç düzeyi bağlama eğitiminde programlı öğrenme yaklaşımının çalma performansına etkisi: bir halk eğitim merkezi örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 75-108. https://doi.org/10.30561/sinopusd.1402401
  • Say, A. (2007). Müzik Yazıları, Pan Yayıncılık.
  • Sökezlioğlu, D. (2010). Ritim, hareket ve şarkı öğretimi temelli müzik eğitiminin 7- 11 yaş grubu çocuk yuvası öğrencilerinin sosyal gelişimleri üzerine etkisi (Afyonkarahisar ili örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tan, N. (2016). İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Tanel, Z. (2006). Manyetizma konularının lisans düzeyindeki öğretiminde geleneksel öğretim yöntemi ile işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin karşılaştırılması [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar- ilkeler- yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ural, A.& Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Üstün, H. (2023). Yabancı öğrencilere Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının etkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (32), 1-14. https://doi.org/10.29000/rumelide.1252757
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi, Müzik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşenur Üstün 0000-0003-2808-320X

Salih Aydoğan 0000-0001-5360-4287

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2024
Kabul Tarihi 16 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Üstün, A., & Aydoğan, S. (2024). ŞARKI İLE ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 10(2), 199-205. https://doi.org/10.22252/ijca.1596851

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca