Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYA KULLANIMI EĞİTİMİ VE BİR EĞİTİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMI

Year 2019, Volume: 3 Issue: 4, 1 - 25, 31.08.2019

Abstract

Yirmibirinci yüzyılın çok belirgin bir şekilde ortaya
koyduğu, iletişim ve teknoloji çağı olarak adlandırılmasındaki en temel
etkenlerin başında hiç kuşkusuz internet ve internetin temel altyapısını oluşturan
sosyal medya gelmektedir.
Bilgi
ve teknoloji çağı olarak isimlendirilen yirmi birinci yüzyılda, bilişim
teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler, kişilerarası etkileşimi ve sosyal,
ekonomik ve kültürel yaşamı yeniden biçimlendirmektedir. Yeni iletişim
teknolojileri, insanlara, duygu ve düşüncelerini paylaştıkları fırsatları
ortaya koyan bir medya imkânı sunmaktadır. Sosyal medya olarak isimlendirilen
bu imkan, günümüzde hızla yükselen bir etki alanına sahiptir. Bu yönüyle, aynı
zamanda toplumda yükselen değerler arasında yerini hızla almaktadır. Bu
çalışmada en genel yaklaşımla sosyal medyanın eğitim ile ilişkisine
değinilmiştir. Böyle bir konunun geniş bir yelpazeden oluştuğu söylenebilir.
Ancak bu çalışmada sosyal medya ve eğitim; sosyal medya kullanımı açısından
‘medya okur-yazarlığı’; eğitim yöntemlerine eklenen bir araç olarak sosyal
medya olmak üzere iki eksen üzerinden mevcut kaynaklar doğrultusunda ele
alınmıştır.

References

  • Akdağ, M. ve Cıngı, M., (2012). İnternet ve Sosyal Medyanın Çocukların Oyun Alışkanlıklarına Etkisi. 2nd International Symposium “New Communication Technologies and Social Transformation. 2-4 Mayıs, Kırgızistan.Altun, A . (2014). Medya Okur Yazarlığı Eğitimine Yönelik Türkçe Yayınlar: Bir Bibliyografya Denemesi. Odü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (Odüsobiad), 4 (9), 5-15. Retrieved From Http: //Dergipark.Gov.Tr/Odusobiad/İssue/27573/290150Arslan, A. (2006). Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerine Etkileri. Journal of Human Sciences, 1(1).Babacan, M. E. (2014). Sosyal Medya Sonrası Yeni Toplumsal Hareketler. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 135-160.Bartlett-Bragg, A. (2006). Reflections on pedagogy: Reframing practice to foster informal learning with social software., http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.472.2265&rep=rep1&type=pdfBarış, M. F., & Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.Bulunmaz, B. (2014). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(7), 22-29.Cerrah, L. (2016). Sosyal Medya ve Bazı Kurumsal Etkileşimler ve Sosyal Medyaya Eleştirel Yaklaşım / Some Corporate Social Media and Interaction and Critical Approach to Social Media. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 (4), 1393. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ataunisosbil/issue/26966/283404Derus, S. R., & Ali, A. Z. M. (2014). Integration of visualization techniques and active learning strategy in learning computer programming: a proposed framework. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 5(1), 93-103.Dolu, O., Büker, H. ve Uludağ, Ş., (2010). Şiddet İçerikli Video Oyunlarının Çocuklar ve Gençler Üzerindeki Etkileri: Saldırganlık, Şiddet ve Suça Dair Bir Değerlendirme. Adlî Bilimler Dergisi/Turkish Journal of Forensic Sciences, Sayı: 9(4), 58.Ekici, Murat & Kıyıcı, Mübin (2012). Sosyal A larin E itim Ba laminda Kullanimi. U ak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2012) 5/2, 156-167 Ergün, M. (2015). Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi, Ankara.Görmez, E . (2015). Etkili Medya Okuryazarlığı Eğitimi Ve Uygulamalarından Örnekler. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (1), 93-111.Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4.Güneş, E. P. U. (2016). Toplumsal Değişim, Teknoloji Ve Eğitim İlişkisinde Sosyal Ağların Yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 191-206.Retrieved From Http: //Dergipark.Gov.Tr/Bitlissos/İssue/3713/49126İlhan, E . (2014). Medya Okuryazarlığı Dersi Ve Yeni Medya Algısına Etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 4 (1), . Doı: 10.17680/Akademia.V4i1.5000033736Kara, T., (2011). Görsel Medyanın Aile Bireyleri Üzerindeki Etkileri Üzerine Bir Araştırma. TUİK Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi.Karacoşkun, M. D. (2002). Bireysel ve toplumsal çözülmede televizyon faktörü üzerine düşünceler. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6(1), 227-234.Kejanlıoğlu, D.B., (2004). Türkiye’de Medyanın Dönüşümü. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.Kurt, A. A., & Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 20-34.Lauder, H., Brown, P., Dillabough, J.A., & Halsey, A.H. (2006). Introduction: the prospects for education: individualization, globalization, and social change. (ed. H. Lauder, P. Brown, J.A. Dillabough, & A.H. Halsey). Education, globalization, and social change. Oxford: Oxford University Press, sf. 1-70.McLoughlin, C., & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. (http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.471.2008&rep=rep1&type=pdf)Okur-Berberoğlu, E . (2015). Çocuklar- Ergenler, Medya Bağımlılığı Ve Sınıf dışı Eğitim. Hayef: Journal Of Education, 12 (2), 45-57.; Retrieved from http: //dergipark.gov.tr/iuhayefd/issue/8803/110050Odabaşı, H. F., Mısırlı, Ö., Günüç, S., Timar, Z. Ş., Ersoy, M., Som, S., ... & Erol, O. (2012). Eğitim için yeni bir ortam: Twitter.Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal Değişme Ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim Ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. Özen, Ü , Çam, H , Can, D , Dönmez, Ö . (2018). Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi. The Journal of International Scientific Researches, 3 (1), 64-72. DOI: 10.23834/isrjournal.403692)Öztürk, M. F., ve Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken/Journal Of World Of Turks, 7(1), 101-120.Pettenati, M., & Ranieri, M. (2006). Informal learning theories and tools to support knowledge management in distributed CoPs. Polat, M., ve Arabacı, İ. B. (2014). Eğitimde açık liderlik ve sosyal ağlar. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 6(1), 257-275.Selwyn, N. (2007, October). Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning-a critical review. In Paper for CERI-KERIS International Expert Meeting on ICT and Educational Performance (Vol. 16, p. 17). http://newinbre.hpcf.upr.edu/wp-content/uploads/2017/02/39458556-W2-informal-learning.pdfSemerci, B., (2008). Simge Kullanımı. Medyada Şiddete Duyarlılık Paneli. 26 Kasım 2004, Ankara: RTÜK Yayınları.Solmaz, B., ve Yılmaz, Ra (2012). Medya Okuryazarliği Araştirmasi Ve Selçuk Üniversitesi'nde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi , 7 (3), 56.Soylu, A., Karahasan, O., ve Kuru, S. (2007). Çok Uluslu, İş Birlikçi, Sosyal E-Öğrenme: iCamp Örneği.Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.Şişman, M. (2017). Eğitim bilimine giriş. Pegem Atıf İndeksi, 348- 351.Taşdemir, E. ve Aslan, E.Ş. (2017). Sosyal medya iletişimi. Ankara: Gece Kitaplığı.Tiryakioglu, F., & Erzurum, F. (2011). Use of social networks as an educational tool. Contemporary Educational Technology, 2(2), 135-150.Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., & Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30.Tuncer, M., & TAŞPINAR, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim Ve Öğretimin Geleceği Ve Olasi Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 124.Uysal, M., (2006). Medya ve Şiddet. Toplumsal Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, 20 Mayıs 2006, Ankara.Vural, Z., ve Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 33-49.Yazıcı, T , Özel, M . (2017). Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3 (5 S), 1715-1730. DOI: 10.24289/ijsser.332140Yetik, S. S. Çevrimiçi Öz Düzenleyici Öğrenme Ortamında Metabilişsel Desteğin Öz Düzenleme Becerisine Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6(1), 109.Yıldırım, E. (2014). “Sosyal medya psikolojisi ve dijital yerliler”, Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi, 2104, 31. sayı, s: 80-83.Zorlu, Y. (2016). Medyadaki şiddet ve etkileri. Humanities Sciences, 11(1), 14-15.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 4, 1 - 25, 31.08.2019

Abstract

References

  • Akdağ, M. ve Cıngı, M., (2012). İnternet ve Sosyal Medyanın Çocukların Oyun Alışkanlıklarına Etkisi. 2nd International Symposium “New Communication Technologies and Social Transformation. 2-4 Mayıs, Kırgızistan.Altun, A . (2014). Medya Okur Yazarlığı Eğitimine Yönelik Türkçe Yayınlar: Bir Bibliyografya Denemesi. Odü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (Odüsobiad), 4 (9), 5-15. Retrieved From Http: //Dergipark.Gov.Tr/Odusobiad/İssue/27573/290150Arslan, A. (2006). Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerine Etkileri. Journal of Human Sciences, 1(1).Babacan, M. E. (2014). Sosyal Medya Sonrası Yeni Toplumsal Hareketler. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 135-160.Bartlett-Bragg, A. (2006). Reflections on pedagogy: Reframing practice to foster informal learning with social software., http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.472.2265&rep=rep1&type=pdfBarış, M. F., & Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.Bulunmaz, B. (2014). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(7), 22-29.Cerrah, L. (2016). Sosyal Medya ve Bazı Kurumsal Etkileşimler ve Sosyal Medyaya Eleştirel Yaklaşım / Some Corporate Social Media and Interaction and Critical Approach to Social Media. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 (4), 1393. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ataunisosbil/issue/26966/283404Derus, S. R., & Ali, A. Z. M. (2014). Integration of visualization techniques and active learning strategy in learning computer programming: a proposed framework. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 5(1), 93-103.Dolu, O., Büker, H. ve Uludağ, Ş., (2010). Şiddet İçerikli Video Oyunlarının Çocuklar ve Gençler Üzerindeki Etkileri: Saldırganlık, Şiddet ve Suça Dair Bir Değerlendirme. Adlî Bilimler Dergisi/Turkish Journal of Forensic Sciences, Sayı: 9(4), 58.Ekici, Murat & Kıyıcı, Mübin (2012). Sosyal A larin E itim Ba laminda Kullanimi. U ak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2012) 5/2, 156-167 Ergün, M. (2015). Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi, Ankara.Görmez, E . (2015). Etkili Medya Okuryazarlığı Eğitimi Ve Uygulamalarından Örnekler. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (1), 93-111.Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4.Güneş, E. P. U. (2016). Toplumsal Değişim, Teknoloji Ve Eğitim İlişkisinde Sosyal Ağların Yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 191-206.Retrieved From Http: //Dergipark.Gov.Tr/Bitlissos/İssue/3713/49126İlhan, E . (2014). Medya Okuryazarlığı Dersi Ve Yeni Medya Algısına Etkisi. Erciyes İletişim Dergisi, 4 (1), . Doı: 10.17680/Akademia.V4i1.5000033736Kara, T., (2011). Görsel Medyanın Aile Bireyleri Üzerindeki Etkileri Üzerine Bir Araştırma. TUİK Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi.Karacoşkun, M. D. (2002). Bireysel ve toplumsal çözülmede televizyon faktörü üzerine düşünceler. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6(1), 227-234.Kejanlıoğlu, D.B., (2004). Türkiye’de Medyanın Dönüşümü. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.Kurt, A. A., & Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 20-34.Lauder, H., Brown, P., Dillabough, J.A., & Halsey, A.H. (2006). Introduction: the prospects for education: individualization, globalization, and social change. (ed. H. Lauder, P. Brown, J.A. Dillabough, & A.H. Halsey). Education, globalization, and social change. Oxford: Oxford University Press, sf. 1-70.McLoughlin, C., & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. (http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.471.2008&rep=rep1&type=pdf)Okur-Berberoğlu, E . (2015). Çocuklar- Ergenler, Medya Bağımlılığı Ve Sınıf dışı Eğitim. Hayef: Journal Of Education, 12 (2), 45-57.; Retrieved from http: //dergipark.gov.tr/iuhayefd/issue/8803/110050Odabaşı, H. F., Mısırlı, Ö., Günüç, S., Timar, Z. Ş., Ersoy, M., Som, S., ... & Erol, O. (2012). Eğitim için yeni bir ortam: Twitter.Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal Değişme Ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim Ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. Özen, Ü , Çam, H , Can, D , Dönmez, Ö . (2018). Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi. The Journal of International Scientific Researches, 3 (1), 64-72. DOI: 10.23834/isrjournal.403692)Öztürk, M. F., ve Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken/Journal Of World Of Turks, 7(1), 101-120.Pettenati, M., & Ranieri, M. (2006). Informal learning theories and tools to support knowledge management in distributed CoPs. Polat, M., ve Arabacı, İ. B. (2014). Eğitimde açık liderlik ve sosyal ağlar. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 6(1), 257-275.Selwyn, N. (2007, October). Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning-a critical review. In Paper for CERI-KERIS International Expert Meeting on ICT and Educational Performance (Vol. 16, p. 17). http://newinbre.hpcf.upr.edu/wp-content/uploads/2017/02/39458556-W2-informal-learning.pdfSemerci, B., (2008). Simge Kullanımı. Medyada Şiddete Duyarlılık Paneli. 26 Kasım 2004, Ankara: RTÜK Yayınları.Solmaz, B., ve Yılmaz, Ra (2012). Medya Okuryazarliği Araştirmasi Ve Selçuk Üniversitesi'nde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi , 7 (3), 56.Soylu, A., Karahasan, O., ve Kuru, S. (2007). Çok Uluslu, İş Birlikçi, Sosyal E-Öğrenme: iCamp Örneği.Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.Şişman, M. (2017). Eğitim bilimine giriş. Pegem Atıf İndeksi, 348- 351.Taşdemir, E. ve Aslan, E.Ş. (2017). Sosyal medya iletişimi. Ankara: Gece Kitaplığı.Tiryakioglu, F., & Erzurum, F. (2011). Use of social networks as an educational tool. Contemporary Educational Technology, 2(2), 135-150.Toğay, A., Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., & Bilici, A. (2013). Eğitim süreçlerinde sosyal ağların kullanımı: Bir MYO deneyimi. XIV. Akademik Bilişim Konferansı, 28-30.Tuncer, M., & TAŞPINAR, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim Ve Öğretimin Geleceği Ve Olasi Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 124.Uysal, M., (2006). Medya ve Şiddet. Toplumsal Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, 20 Mayıs 2006, Ankara.Vural, Z., ve Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 33-49.Yazıcı, T , Özel, M . (2017). Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3 (5 S), 1715-1730. DOI: 10.24289/ijsser.332140Yetik, S. S. Çevrimiçi Öz Düzenleyici Öğrenme Ortamında Metabilişsel Desteğin Öz Düzenleme Becerisine Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6(1), 109.Yıldırım, E. (2014). “Sosyal medya psikolojisi ve dijital yerliler”, Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Dergisi, 2104, 31. sayı, s: 80-83.Zorlu, Y. (2016). Medyadaki şiddet ve etkileri. Humanities Sciences, 11(1), 14-15.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Nebiye Konuk This is me

Selime Güntaş

Publication Date August 31, 2019
Submission Date December 10, 2018
Acceptance Date February 21, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Konuk, N., & Güntaş, S. (2019). SOSYAL MEDYA KULLANIMI EĞİTİMİ VE BİR EĞİTİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMI. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 3(4), 1-25.

images?q=tbn:ANd9GcRoj2RSgFvw8N5CG9ZqLQN5NolsDY6Sm-MbIA&usqp=CAU     road-issn.png   download  logo.png 18351   18352       18353    18354  18355     18356    18357     18358


email_ss_1920.png

Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com

JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.