BibTex RIS Cite

A Study On The University Students’ Levels Of Tendency To Violence And Aggression In Relation With The Need They Feel About Receiving Informal Art Education (Erzincan Case Study)

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 10 - 20, 01.06.2011

Abstract

References

  • Budak, Y. (2009). Yaşamboyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. G.Ü., Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 693 – 708.
  • Buyurgan, S & Kumral Ç. (2007). Bireyin Eğitim Sürecinde Sanat Eğitimi Neden Yer Almalıdır? 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Çoraklı, E., Barsamyan, M., & Tuzcuoğlu, S. (2007). Müzik Öğretmeni adaylarının Piyano Dersindeki Başarıları İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Freud, S. (2007). Sanat ve Sanatçılar Üzerine. ( Çev. K. Şipal). (Dördüncü baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fromm, E. (2008). Sevgi ve şiddetin kaynağı ( Çev.Y. Salman, N. İçten). (7. Basım). İstanbul: Payel yayıncılık.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S.,& Keskin, N. S. (2009), Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliği’nin Yaşam Boyu Öğrenme Programları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitim Sempozyumu, 6-7 Kasım, Antalya. Retrieved Marc 19, 2011, from http://www.imoantalya.org.tr/imo_antalya_semp2009/files/14.pdf
  • Kızmaz, Z. (2006 Mayıs). Okullardaki Şiddet Davranışının Kaynakları Üzerine Kuramsal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30 (1), 47-70. Retrieved January 7, 2011, http://www.ikinciadim.org/makaleler/siddetdavranisininkaynaklari.pdf
  • Krug, E.G., Mercy, A.J., Dahlberg, L.L., & Zwi, A.B. (2002a). The world report on violence and health. Geneva: World Health Organization. Retrieved February 10, 2010, from http://whqlibdoc.who.int/publications/2002/9241545615_eng.pdf
  • Michaud, Y. (1986). Şiddet . (Çev: Cem Muhtaroğlu). İstanbul: İletişim yayıncılık. Moeller, T. G. (2001). Youth Aggression and Violence: A Psychological Approach.USA: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Özsoy, V.(2007). Sanat Eğitimi ve Şiddet Sempozyumu Açılış Konuşması. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Peden M, McGee K,& Sharma G.(2002b). The injury chart book: a graphical overview of the global burden of injuries. Geneva, World Health Organization. Retrieved March 10, 2011, from http://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBUQFjAA&url=http%3 A%2F%2Fwhqlibdoc.who.int%2Fpublications%2F924156220x.pdf&rct=j&q=The%20injur y%20chart%20book%3A%20a%20graphical%20overview%20of%20the%20global%20bu rden%20of%20injuries.%20Geneva&ei=NbvVTO2HDor5sgaBqdHUCA&usg=AFQjCNFvvh nDKzZjST4mZ1Nz-SYtJsqGNA
  • Smith, P. (2000). Violence and Art Education. National Art Education Association Convention, Retrieved January 11, 2011, from, http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED441732.pdf
  • Taşkesen, O. (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinin Resim Bölümleri İle Genel Liselerde Verilen Görsel Sanatlar Eğitiminin Öğrencilerin Şiddete Yönelik Davranışlarına Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Unpublished MA thesis. Gazi University, Ankara.
  • Toy, B. (2006), Sanat Egitimi Alan ve Almayan 15-17 Yas Grubundaki Ergenlerin Sosyal Uyumlarının ve Benlik Tasarım Düzeylerinin İncelenmesi, Unpublished MA thesis, Ankara University, Ankara
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2008). 2008 Ölüm İstatistikleri, Retrieved January 17, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/demografiapp/olum.zul
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2008). Ceza İnfaz Kurumuna Giren Hükümlü İstatistikleri, Retrieved January 17, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=1&ust_id=12 04.04.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Tuzgöl, M. (1998). Ana-Baba Tutumları Farklı Lise Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (14), 40-41
  • T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu (1998). Aile İçinde ve Toplumsal Alanda Şiddet. Ankara: Başbakanlık Basımevi
  • Uzman E. , Temiz E. (2007) Sanat Eğitiminin Üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ve kendini ayarlama davranışlarına etkisi. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNFORMAL OLARAK SANAT EĞİTİMİ ALMA İHTİYACI DURUMLARINA GÖRE SALDIRGANLIK VE ŞİDDETE EĞİLİM DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (ERZİNCAN İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 10 - 20, 01.06.2011

Abstract

Bu çalışma üniversite öğrencilerinin informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı düzeylerini belirlemek, informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı duyma durumlarına göre saldırganlık düzeyleri ve şiddete eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit amacıyla yapılmıştır. Araştırma Erzincan üniversitesinde öğrenim gören 182 (78 erkek, 104 kız) öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyaçlarını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen “İnformal Olarak Sanat Eğitimi Alma İhtiyacı Ölçeği”, saldırganlık düzeylerini ölçmek için Tuzgöl tarafından geliştirilen “Saldırganlık Ölçeği”, şiddete eğilimlerini ölçmek için ise, Göka ve Bayat ve Türkçapar tarafından hazırlanmış olan “Şiddet Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır.Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemin bağımlı değişkene ait puanlarını karşılaştırmak için non parametrik testlerden KRUSKAL WALLİS H testi, iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemede ise, Person Korelâsyon Katsayısı kullanılmıştır.İnformal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı duyma durumlarına göre, öğrencilerin saldırganlık düzeyleri arasında ve şiddete eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile şiddete eğilim düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur

References

  • Budak, Y. (2009). Yaşamboyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. G.Ü., Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 693 – 708.
  • Buyurgan, S & Kumral Ç. (2007). Bireyin Eğitim Sürecinde Sanat Eğitimi Neden Yer Almalıdır? 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Çoraklı, E., Barsamyan, M., & Tuzcuoğlu, S. (2007). Müzik Öğretmeni adaylarının Piyano Dersindeki Başarıları İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Freud, S. (2007). Sanat ve Sanatçılar Üzerine. ( Çev. K. Şipal). (Dördüncü baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fromm, E. (2008). Sevgi ve şiddetin kaynağı ( Çev.Y. Salman, N. İçten). (7. Basım). İstanbul: Payel yayıncılık.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S.,& Keskin, N. S. (2009), Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Birliği’nin Yaşam Boyu Öğrenme Programları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitim Sempozyumu, 6-7 Kasım, Antalya. Retrieved Marc 19, 2011, from http://www.imoantalya.org.tr/imo_antalya_semp2009/files/14.pdf
  • Kızmaz, Z. (2006 Mayıs). Okullardaki Şiddet Davranışının Kaynakları Üzerine Kuramsal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30 (1), 47-70. Retrieved January 7, 2011, http://www.ikinciadim.org/makaleler/siddetdavranisininkaynaklari.pdf
  • Krug, E.G., Mercy, A.J., Dahlberg, L.L., & Zwi, A.B. (2002a). The world report on violence and health. Geneva: World Health Organization. Retrieved February 10, 2010, from http://whqlibdoc.who.int/publications/2002/9241545615_eng.pdf
  • Michaud, Y. (1986). Şiddet . (Çev: Cem Muhtaroğlu). İstanbul: İletişim yayıncılık. Moeller, T. G. (2001). Youth Aggression and Violence: A Psychological Approach.USA: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Özsoy, V.(2007). Sanat Eğitimi ve Şiddet Sempozyumu Açılış Konuşması. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Peden M, McGee K,& Sharma G.(2002b). The injury chart book: a graphical overview of the global burden of injuries. Geneva, World Health Organization. Retrieved March 10, 2011, from http://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBUQFjAA&url=http%3 A%2F%2Fwhqlibdoc.who.int%2Fpublications%2F924156220x.pdf&rct=j&q=The%20injur y%20chart%20book%3A%20a%20graphical%20overview%20of%20the%20global%20bu rden%20of%20injuries.%20Geneva&ei=NbvVTO2HDor5sgaBqdHUCA&usg=AFQjCNFvvh nDKzZjST4mZ1Nz-SYtJsqGNA
  • Smith, P. (2000). Violence and Art Education. National Art Education Association Convention, Retrieved January 11, 2011, from, http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED441732.pdf
  • Taşkesen, O. (2011). Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinin Resim Bölümleri İle Genel Liselerde Verilen Görsel Sanatlar Eğitiminin Öğrencilerin Şiddete Yönelik Davranışlarına Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Unpublished MA thesis. Gazi University, Ankara.
  • Toy, B. (2006), Sanat Egitimi Alan ve Almayan 15-17 Yas Grubundaki Ergenlerin Sosyal Uyumlarının ve Benlik Tasarım Düzeylerinin İncelenmesi, Unpublished MA thesis, Ankara University, Ankara
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2008). 2008 Ölüm İstatistikleri, Retrieved January 17, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/demografiapp/olum.zul
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2008). Ceza İnfaz Kurumuna Giren Hükümlü İstatistikleri, Retrieved January 17, 2011, from http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=1&ust_id=12 04.04.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Tuzgöl, M. (1998). Ana-Baba Tutumları Farklı Lise Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (14), 40-41
  • T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu (1998). Aile İçinde ve Toplumsal Alanda Şiddet. Ankara: Başbakanlık Basımevi
  • Uzman E. , Temiz E. (2007) Sanat Eğitiminin Üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ve kendini ayarlama davranışlarına etkisi. 3. Ulusal Sanat Eğitimi Sempozyumu, 19 – 21 Kasım. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Orhan Taşkesen This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Taşkesen, O. (2011). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNFORMAL OLARAK SANAT EĞİTİMİ ALMA İHTİYACI DURUMLARINA GÖRE SALDIRGANLIK VE ŞİDDETE EĞİLİM DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (ERZİNCAN İLİ ÖRNEĞİ). International Journal of Educational Researchers, 2(2), 10-20.