Bu araştırmanın amacı, sınıf
öğretmenlerinin ev ödevlerine ilişkin görüşlerini almaktır. nitel araştırma
yönteminden yararlanılmış ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri, görüşme türlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme
kullanılmıştır. 2015-2016 öğretim yılında Afyonkarahisar’da ilkokul 4.
sınıfları okutmakta olan 12 öğretmen ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada
yapılan görüşmeler için, araştırmacı tarafından hazırlanmış
yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır.
Araştırmada güvenirlik % 88 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 12 öğretmenle yüz yüze
görüşmeler yapılmıştır. Görüşme sırasında öğretmen adaylarının kendilerine
yöneltilen sorulara verdiği yanıtlardan elde edilen bulgular, temalar ve alt
temalar altında öğretmen adaylarının verdikleri yanıtlardan doğrudan alıntılar
yapılarak sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin görüşme sorularına
vermiş oldukları yanıtlar, ev ödevi verilmesine karşı olumlu bir bakış açısına
sahip olduklarını göstermiştir. Öğretmenler öğrencilere ev ödevi verilmesinin
yararlı olduğuna inanmaktadırlar. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre,
öğretmenler ailelerin ev ödevlerini kontrol etmesi, ev ödevlerini yaparken
öğrencilere yardımcı olması ve öğrenciye ev ödevi sorumluluğu kazandırmasına
gerektiğine inanmaktadırlar.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |