Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 55 - 67, 31.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf
öğretmenlerinin ev ödevlerine ilişkin görüşlerini almaktır. nitel araştırma
yönteminden yararlanılmış ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri, görüşme türlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme
kullanılmıştır. 2015-2016 öğretim yılında Afyonkarahisar’da ilkokul 4.
sınıfları okutmakta olan 12 öğretmen ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada
yapılan görüşmeler için, araştırmacı tarafından hazırlanmış
yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır.
Araştırmada güvenirlik % 88 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 12 öğretmenle yüz yüze
görüşmeler yapılmıştır. Görüşme sırasında öğretmen adaylarının kendilerine
yöneltilen sorulara verdiği yanıtlardan elde edilen bulgular, temalar ve alt
temalar altında öğretmen adaylarının verdikleri yanıtlardan doğrudan alıntılar
yapılarak sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin görüşme sorularına
vermiş oldukları yanıtlar, ev ödevi verilmesine karşı olumlu bir bakış açısına
sahip olduklarını göstermiştir. Öğretmenler öğrencilere ev ödevi verilmesinin
yararlı olduğuna inanmaktadırlar. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre,
öğretmenler ailelerin ev ödevlerini kontrol etmesi, ev ödevlerini yaparken
öğrencilere yardımcı olması ve öğrenciye ev ödevi sorumluluğu kazandırmasına
gerektiğine inanmaktadırlar.

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Adapazarı: Sakarya kitabevi.
  • Barnes, S. (2001). Ladder to Learning or Stairway to Stres: A Study of Grade. Homework Practices, Unpublished Master Thesis,Prince Edward University.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Cooper, H. (2006). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teacher, And Parents. Third Edition Thousand Oaks, CA: Press.
  • Corno, L. (2000). Looking at Homework Differently. The Elementary School Journal, 100 (5).
  • Doyle, M., & Barber, B. (1990). Homework as a learning experience. what research says to the teacher, 3rd ed. Washington, DC: National Education Association. ED 319, 492.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60.
  • Kathleen, V. (2001). Parental Involvement in Homework, Educational Psychologist, 36, (3).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis : An expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Muhlenbruk, Cooper, Nye & Lindsay (2000). Homework and achievement: explaining the different strengths of relation at the elementary and secondary school levels, [Çevrim-içi: http://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1009680513901, Erişim tarihi: 17 Ekim 2015.]
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe Dersinde Verilen Ev Ödevlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özben, G. Burcu. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına ev ödevi çalışmalarının etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1).
  • Pattil, S.S. (2011). A study on parent participation in the homework of children. Indian Enrams Research Journal, 1(11), 1-4.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury park, CA: SAGE Publications.
  • Şentürk, A. (2013). Ev Ödevlerinin İlköğretim 1. Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., & Karakuş, M. (2007). İlköğretimde ödev. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 55 - 67, 31.12.2016

Abstract

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. & Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Adapazarı: Sakarya kitabevi.
  • Barnes, S. (2001). Ladder to Learning or Stairway to Stres: A Study of Grade. Homework Practices, Unpublished Master Thesis,Prince Edward University.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Cooper, H. (2006). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teacher, And Parents. Third Edition Thousand Oaks, CA: Press.
  • Corno, L. (2000). Looking at Homework Differently. The Elementary School Journal, 100 (5).
  • Doyle, M., & Barber, B. (1990). Homework as a learning experience. what research says to the teacher, 3rd ed. Washington, DC: National Education Association. ED 319, 492.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-25.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60.
  • Kathleen, V. (2001). Parental Involvement in Homework, Educational Psychologist, 36, (3).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis : An expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Muhlenbruk, Cooper, Nye & Lindsay (2000). Homework and achievement: explaining the different strengths of relation at the elementary and secondary school levels, [Çevrim-içi: http://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1009680513901, Erişim tarihi: 17 Ekim 2015.]
  • Oluşum, B. (2016). 4. Sınıf Türkçe Dersinde Verilen Ev Ödevlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özben, G. Burcu. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına ev ödevi çalışmalarının etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1).
  • Pattil, S.S. (2011). A study on parent participation in the homework of children. Indian Enrams Research Journal, 1(11), 1-4.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury park, CA: SAGE Publications.
  • Şentürk, A. (2013). Ev Ödevlerinin İlköğretim 1. Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., & Karakuş, M. (2007). İlköğretimde ödev. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
There are 20 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Nil Duban

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Duban, N. (2016). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 1(1), 55-67.
AMA Duban N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. December 2016;1(1):55-67.
Chicago Duban, Nil. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1, no. 1 (December 2016): 55-67.
EndNote Duban N (December 1, 2016) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1 1 55–67.
IEEE N. Duban, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 1, no. 1, pp. 55–67, 2016.
ISNAD Duban, Nil. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1/1 (December 2016), 55-67.
JAMA Duban N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2016;1:55–67.
MLA Duban, Nil. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 55-67.
Vancouver Duban N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EV ÖDEVLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2016;1(1):55-67.