Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak
ilkokul öğrencilerinin psikososyal ihtiyaçlarını çeşitli değişkenler ile
birlikte incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden biri olan
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Örneklem (çalışma) grubu,
2017-2018 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında İstanbul ili Kağıthane ilçesi Cevdet
Şamikoğlu İlkokulu’nda eğitim görmekte olan799 ilkokul öğrencisinden
oluşmaktadır.
Araştırmada özetle şu bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır: Araştırmaya katılan
ilkokul öğrencilerinin 319’u (% 39.9) ikinci, 213’ü (% 26.7) üçüncü ve 267’si
(% 33.4) dördüncü sınıfta öğrenim görmektedirler. Öğrencilerin 416’sı (% 52.1)
kızlardan, 383’ü (% 47.9) ise erkeklerden oluşmaktadır. Sınıf öğretmenleri,
genel akademik başarı açısından öğrencilerin 54’ünü (% 6.8) zayıf, 140’ını (%
17.5) orta, 199’unu (% 24.9) iyi ve 406’sını (% 50.8) ise pekiyi olarak
değerlendirmektedirler.
Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, araştırmaya katılan ilkokul
öğrencilerinin;757’sinin (% 94.7) özel eğitim alma ihtiyacı yok iken 42’sinin
(% 5.3) böyle bir ihtiyacı bulunmaktadır. 767’sinin (% 96) sürekli (süreğen)
bir hastalığı yokiken32’sinin vardır. 793’ünün (% 92.2) geçirmiş olduğu büyük
bir kaza yokken 6’sının (% .08) vardır.751’inin (% 94) dil ve konuşma
sınırlılığı ya da problemi yok iken 48’inin (% 6)vardır.797’sinin (% 99.7)
işitme sınırlılığı ya da problemi yok iken 2’sinin (% .03) vardır.768’inin (%
96.1) görme sınırlılığı ya da problemi yok iken 31’inin (% 3.9) vardır.
Öğrencilerin 787’si (% 98.5) bedensel özellikleri ile genel olarak uyumlu iken
12’si (% 1.5) değildir.790’ı (% 98.9) genel olarak okula uykusunu almış olarak
gelirken 9’u (% 1.1) bu konuda sorun yaşamaktadır.770’i (% 96.4) genel olarak
düzenli ve sağlıklı beslenirken 20’si (% 3.6)bu konuda sorun yaşamaktadır.705’i
(% 88.2) genel olarak derslerinde başarılı iken 94’ü (% 11.8) değildir. 751’i
(% 94) sınıf içi eğitsel etkinliklere ilgi gösterirken, 48’i (% 6)bu
etkinliklere ilgi göstermemektedirler. 705’inin (% 88.2) dikkati genel olarak
normal iken 94’ü (% 11.8) dikkat konusunda sorunlar yaşamaktadır. 694’ünün (%
86.9) ders motivasyonları yeterli iken 105’i (% 14.1)bu konuda sorun
yaşamaktadır.674’ü (% 84.4) verimli çalışabilirken 125’i (% 15.6)verimli
çalışma yöntemlerini yeterince bilmemektedirler. 785’i (% 98.2) okula düzenli
olarak devam ederken 14’ü (% 1.8) düzenli olarak devam etmemektedir. 734’ü (%
91.9) kendini genel olarak ifade edebilirken 69’u (% 8.1) kendini sağlıklı bir
şekilde ifade edememektedir.706’sının (% 88.4) özgüveni yeterli iken 93’ü (%
11.6)bu konuda sorun yaşamaktadır.775’inin (% 97) nesne ya da kişi bağımlılığı
yok iken 24’ünün (% 3) vardır. 789’u (% 98.7) okula karşı korku geliştirmezken
10’u (%1.3) bu korkuyu yaşamaktadır.754’ü (% 94.4) kültürel, sanatsal ve
sportif faaliyetlere katılırken 45’i (% 5.6)katılmamaktadır.757’si (% 94.7)
akran veya siber zorbalık gibi davranışlar sergilemezken42’si (% 5.3)bu tür
davranışları göstermektedirler. 766’sı (% 95.9) akran veya siber zorbalığa
maruz kalmazken 33’ü (% 4.1) bu tür bir zorbalığa maruz kalmaktadır.747’ü (%
93.5) medya veya teknolojik araçları amacına uygun bir şekilde kullanabilirken
52’si (% 6.5) bu araçları amaçlarına uygun kullanamamaktadırlar.753’ü (% 94.2)
ailesinin sosyo-ekonomik ve kültürel farklılıklarından olumsuz
etkilenmezken46’sı (% 5.8) etkilenmektedir.759’unun (% 95)eğitimini olumsuz
etkileyecek bir ailevi durumu yok iken 40’ının (% 5) vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 7 |