Bu çalışmanın
amacı, uluslararası öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörleri tespit
etmektir. Yapılacak tespitler doğrultusunda uluslararası öğrencilerin
başarılarının artmasına katkı sağlayacak öneriler sunması açısından bu çalışma
önemli görülmektedir. Bu araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama
modeli kullanılarak yapılan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Kayseri’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerden
oluşmakta olup, örneklemi ise 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erciyes
Üniversitesi ERSEM’de öğrenim gören 48 yabancı uyruklu öğrencilerden
oluşmaktadır. Çalışmanın veri toplama aracını araştırmacı tarafından
geliştirilmiş ve bir bilim uzmanı tarafından incelenmiş anket formu
oluşturmaktadır. Anket formunun içeriğini demografik bilgiler ve açık uçlu
sorular oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlemesinde içerik analizi
kullanılmıştır. Analiz sonucunda, uluslararası öğrencilerin başarılarını
etkileyen faktörlerin aile desteği, disiplinli çalışmak, arkadaş/çevre
ortamları, özgüvenin olması ve zamanı iyi değerlendirmenin olduğu tespit
edilmiştir. Bu bulgular ışığında, uluslararası öğrencilerin başarılarını
etkileyen en önemli faktörlerin ailelerinin desteği, disiplinli çalışmak ve arkadaş
ortamları ve çevreleri olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 12, 2019 |
Submission Date | June 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 11 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.