Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri
öğretmen adaylarının bellek destekleyici olarak kullandıkları harf tekniğine
ait akronyumları ve akrostişleri tespit etmek, bu kodlama tekniklerini daha çok
hangi alanda uyguladıklarını ve öğretmen adaylarının akrostiş ve akronyum ile
ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Fen bilimleri öğretmen adaylarının
hafızalarında yer alan akrostiş veya akronyumlar ve bunlara yönelik görüşlerini
tespit etmek amacıyla derinlemesine bir çalışma yapıldığı için, bu araştırmada
nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yönteminin kullanılmasının uygun
olduğu görülmüştür. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu
bağlamda çalışma grubunu Konya’da bir devlet üniversitesinde 3. sınıf fen
bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 39 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanmış
gözlem formu kullanılmıştır. Toplam 2 sorudan oluşan görüşme formunu doldurmak
üzere öğretmen adaylarına 15 dakika süre verilmiştir. Katılımcılardan toplanan
veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara
göre, öğretmen adaylarının en fazla kimya alanında akronyuma başvurduğu,
akrostişlerinin fizik, kimya ve biyoloji alanlarına dağılmış olduğu ve
akronyum/akrostiş kullanım nedenlerinin akılda kalıcı olması ve kalıcı
öğrenmeyi sağlaması ifadelerinde yoğunlaştığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Submission Date | September 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 12 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.