Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of the Relationship Between Teachers' Epistemological Beliefs on Learning and Life Long Learning Tendencies

Year 2023, , 1 - 14, 30.06.2023
https://doi.org/10.25233/ijlel.1200020

Abstract

This study was conducted to determine whether the relationship between epistemological beliefs about learning and lifelong learning tendencies of teachers working in Akyazı district of Sakarya province in the 2020-2021 academic year shows a statistically significant difference in terms of gender, seniority and type of school. The "Lifelong Learning Tendency Scale" was used to determine teachers' lifelong learning tendencies, and the "Epistemological Belief Scale for Learning" was used to determine their epistemological beliefs about learning. Quantity amount of method was used in the study, and easy accessibility sample type was chosen for the sample group. Since the data did not show a normal distribution, Mann Whitney U was used for bivariate questions from non-parametric tests, Kruskall-Wallis for questions with more than two variables, and Spearman Correlation Test to determine the relationship between scales. According to the results, it was determined that teachers' perceptions of their epistemological beliefs towards learning were moderate, and the aver rage of their perceptions of lifelong learning tendencies was high. According to Spearman Correlation Analysis, it was seen that there was no statistical relationship between teachers' epistemological beliefs about learning and their lifelong learning tendencies.

References

  • Adak, F. ve Bakır, S. (2017). Fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının gözüyle bilimin doğası. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(2), 472-503. doi: 10.14812/cuefd.273857
  • Altın,S. (2018).Ortaöğretim öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelemesi(Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 527089).
  • Akpınar, Ş. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iyilik hali ve özyeterlik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 627767).
  • Akyol, B., Başaran, R. ve Yeşilbaş, Y. (2018). Halk eğitim merkezlerine devam eden kursiyerlerin yaşam doyum düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 301-324. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/412680
  • Akyıldız, S. (2014). Lise öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile öğretme-öğrenme anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 383506).
  • Arslan, Ş. F. (2017). Hekimlerin, tıp fakültesi öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin epistemolojik inançları ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 468746).
  • Aslan, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4),1453-1468. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/30766/332490
  • Avrupa Komisyonu. (2007). Directorate-general for education and culture. Key Competences for Lifelong Learning European Reference. Framework, Brussels, Belgium, EC Lifelong Learning Programme. https://www.ab.gov.tr/files/ardb/evt/1_avrupa_birligi/1_4_zirandler_1985_sonrasi/2007_12_bruksel_zirandsi_baskanlik_sonuc_bildirgesi_en.pdf
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 421733).
  • Aydın, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleriyle kariyer geliştirme arzuları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 519188).
  • Ayra, M. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile ilişkisi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 412297).
  • Başer Gülsoy, V. G., Erol, O. ve Akbay, T. (2015). Secondary school öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35),1-28. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19408/206386
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojilerin açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3477/47311
  • Biçer, Y. G. (2019). Okul yöneticilerinin epistemolojik inançları ile politik beceriler arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 580242).
  • Buehl, M. M. (2003, Nisan). At the crossroads: Exploring the intersection of epistemological beliefs, motivation, and culture. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association. Erişim adresi: https://www.redalyc.org/pdf/2931/293121940009.pdf
  • Coşkun, Y. D. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 258438).
  • Coşkun, Y. D. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,42,108-120. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/102006
  • Çüçen, K. A. (2001). Bilgi Felsefesi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Journal of Educational Sciences,3(2):89-119. Erişim adresi: https://www.academia.edu/35528936
  • Deryakulu, D. (2006). Epistemolojik İnançlar. Kuzgun ve diğerleri (Ed), Eğitimde Bireysel Farklılıklar (ss.259–287). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 5(18), 57–70. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZeE5EVTE
  • Doğan, S. ve Kavtelek, C. (2015). Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. Yükseköğretim and Bilim Dergisi, 5(3), 292-303. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61508/918480
  • Duymuş, Y ve Sulak, S. (2018). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Üzerinde Lisans, Eğitimi, Cinsiyet ve Bölümün Etkisi. Sınırsız Eğitim ve Çalışma Dergisi, 3(2), 58-74. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sead/issue/38624/427723
  • Dündar, H. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418226).
  • Ekinci, N. ve Tican, C. (2017). Sınıf öğretmenlerin epistemolojik inançları ve düşünme becerilerinin öğretimine yönelik sınıf içi uygulamaları. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches,6(3), 1748-1773. Erişim adresi: http://www.itobiad.com/tr/download/article-file/337634
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S. ve Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/31226/342918
  • Erdoğan, D. G. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerine etki eden faktörler (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 384700).
  • Erdoğan, G. D. ve Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/20641/220131
  • Fırat, F. (2016). Okulların akademik iyimserlik düzeyinin öğretmenlerin epistemolojik inançları ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:430679).
  • Gedik, G. (2019). Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Manisa- Demirci ilçesi örneği) (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:557454).
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 237-252. Erişim adresi: http://egitimandbilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/viewFile/1847/558
  • Gökyer, N. ve Türkoğlu, İ. (2018). Üniversite öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 125-136. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/537279
  • Güngör, N. B. (2016). Beden eğitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:419343).
  • Haseski, H. İ., Odabaşı H. F. ve Kuzu, A (2015). Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme ve Yansımaları. Akkoyunlu ve diğerleri (Ed.), Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: Ayrıntı Basım ve Yayın.
  • Hofer, B.K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, 13, 353–383. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/226743145_Personal_Epistemology_Research_Implications_for_Learning_and_Teaching
  • İçen, M. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin epistemolojik inançlarının sınıf içi uyguladıkları öğretim stratejileri ile ilişkisi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 320301).
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 101-114. doi: 10.14520/adyusbd.267
  • İzgar, H. ve Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlik algıları ve epistemolojik inançların incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437-446. Erişim adresi: http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/377/359
  • Kahramanoğlu, R. ve Özbakış, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve epistemolojik inançlarının belirlenmesi ve arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Çalışmaları Dergisi,2(3), 8-27. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/39294/434471
  • Kaleci, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:321182).
  • Kangalgil, M. ve Özgül, F. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1),64-72. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jogser/issue/41903/498397
  • Karaduman, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 421728).
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Çalışma Yöntem: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Karhan, İ. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin epistemolojik inançlarının demografik özelliklerine ve bilgi teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 219319).
  • Kaplan, A. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi and öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 191708).
  • Kaya, K. (2018). Öğretmenlerin bilimsel epistemolojik inançları ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 511929).
  • Kaya, E.ve Ekici M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin epistemolojik inançları ve öğretim stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online,16(2), 782-813. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/28560/304735
  • Kervan, S. (2017). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları ve öğretim yaklaşımları (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:475367).
  • Kızıklı, G. (2016). Bilimsel epistemolojik inançlar, TEOG sınavına ilişkin tutumlar ve TEOG başarısı arasındaki ilişkilerin analizi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:456771).
  • Kurt, C. B (2010). Öğretmenlerin epistemolojik inançları ve değişime direnme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 277976).
  • Kurt, F. (2009) Investigating Students' Epistemological Beliefs Through Gender, Grade Leandl, and Fields of Study (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:250701).
  • Kutluca, A. Y., Soysal, Y. ve Radmard, S. (2018). Öğrenmeye Yönelik Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152. doi: 10.17244/eku.335287
  • Meral, M. ve Çolak, E. (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 129-146. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RrNE5EazU
  • Murat, A. ve Erten, H. (2018). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies,5(2), 38-63. doi: 10.33907/turkjes.39922420:59
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri and yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 530583).
  • Özdemir, İ. (2019). Lise öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile öğretim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 573156).
  • Pan, V. L. (2016). İngilizce Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve Çalışma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Çalışmalar Dergisi, 9(45), 650-662. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/307439958
  • Rogers, E.M. (1995). Diffusion of innovations (Third Edition). New York: Free Press.
  • Sadıç, A. ve Çam, A. (2015). 8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pisa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı. Journal of Computer and Education Research,3(5), 18-49. doi 10.18009/jcer.63730.
  • Satmaz, A. (2019). 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerindeki başarılarının bilimsel epistemolojik inançlarına and cinsiyetlerine göre incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:542419).
  • Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological belief research: Temptation understandings and provocation confusions. Educational Psychology Review, 6(4), 293-319. doi:10.1007/BF02213418
  • Şahin, N. (2021). Kamu okullarında görevli öğretmenlerin bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 681970).
  • Taş, B. (2020). Öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 635353).
  • Topçu, M. S. and Yearsmaz-Tüzün, O. (2009). Elementary students‟ metacognition and epistemological beliefs considering science achievement, gender and socioeconomic status. İlköğretim Online, 8, 676-693. Erişim adresi:https://www.researchgate.net/publication/228343186
  • Tunca, N., Alkın Şahin S. and Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(2), 432-446. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161105
  • Yaman, F. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi: Diyarbakır ili örneği (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:357629).
  • Yenilmez, K. and Balbağ, M. Z. (2016). Fen bilgisi and ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının STEM’e yönelik tutumları. Journal of Research in Education and Teaching, 5(4), 301-307. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/30a.kursat_yenilmez.pdf
  • Yıldırım, G. (2015). Epistemolojik İnanç Ölçeği'ne göre ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin resmi müfredata ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 426181).
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). YÖKTEZ Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 454918).
  • Wikipedia (20.12.2020).https://tr.wikipedia.org/wiki/Epistemoloji
  • Wikipedia (20.12.2020).https://tr.wikipedia.org/wiki/İnanç
Year 2023, , 1 - 14, 30.06.2023
https://doi.org/10.25233/ijlel.1200020

Abstract

References

  • Adak, F. ve Bakır, S. (2017). Fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının gözüyle bilimin doğası. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(2), 472-503. doi: 10.14812/cuefd.273857
  • Altın,S. (2018).Ortaöğretim öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelemesi(Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 527089).
  • Akpınar, Ş. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iyilik hali ve özyeterlik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 627767).
  • Akyol, B., Başaran, R. ve Yeşilbaş, Y. (2018). Halk eğitim merkezlerine devam eden kursiyerlerin yaşam doyum düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 301-324. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/412680
  • Akyıldız, S. (2014). Lise öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile öğretme-öğrenme anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 383506).
  • Arslan, Ş. F. (2017). Hekimlerin, tıp fakültesi öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin epistemolojik inançları ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 468746).
  • Aslan, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4),1453-1468. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/30766/332490
  • Avrupa Komisyonu. (2007). Directorate-general for education and culture. Key Competences for Lifelong Learning European Reference. Framework, Brussels, Belgium, EC Lifelong Learning Programme. https://www.ab.gov.tr/files/ardb/evt/1_avrupa_birligi/1_4_zirandler_1985_sonrasi/2007_12_bruksel_zirandsi_baskanlik_sonuc_bildirgesi_en.pdf
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 421733).
  • Aydın, B. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleriyle kariyer geliştirme arzuları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 519188).
  • Ayra, M. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile ilişkisi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 412297).
  • Başer Gülsoy, V. G., Erol, O. ve Akbay, T. (2015). Secondary school öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35),1-28. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19408/206386
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojilerin açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3477/47311
  • Biçer, Y. G. (2019). Okul yöneticilerinin epistemolojik inançları ile politik beceriler arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 580242).
  • Buehl, M. M. (2003, Nisan). At the crossroads: Exploring the intersection of epistemological beliefs, motivation, and culture. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association. Erişim adresi: https://www.redalyc.org/pdf/2931/293121940009.pdf
  • Coşkun, Y. D. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 258438).
  • Coşkun, Y. D. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,42,108-120. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/102006
  • Çüçen, K. A. (2001). Bilgi Felsefesi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Journal of Educational Sciences,3(2):89-119. Erişim adresi: https://www.academia.edu/35528936
  • Deryakulu, D. (2006). Epistemolojik İnançlar. Kuzgun ve diğerleri (Ed), Eğitimde Bireysel Farklılıklar (ss.259–287). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 5(18), 57–70. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZeE5EVTE
  • Doğan, S. ve Kavtelek, C. (2015). Hayat Boyu Öğrenme Kurum Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Görüşleri: Hayat Boyu Öğrenme için Bir Metafor Analizi. Yükseköğretim and Bilim Dergisi, 5(3), 292-303. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61508/918480
  • Duymuş, Y ve Sulak, S. (2018). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Üzerinde Lisans, Eğitimi, Cinsiyet ve Bölümün Etkisi. Sınırsız Eğitim ve Çalışma Dergisi, 3(2), 58-74. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sead/issue/38624/427723
  • Dündar, H. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418226).
  • Ekinci, N. ve Tican, C. (2017). Sınıf öğretmenlerin epistemolojik inançları ve düşünme becerilerinin öğretimine yönelik sınıf içi uygulamaları. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches,6(3), 1748-1773. Erişim adresi: http://www.itobiad.com/tr/download/article-file/337634
  • Ekşioğlu, S., Tarhan, S. ve Çetin Gündüz, H. (2017). Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyetkinlik beklentisi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1925-1940. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/31226/342918
  • Erdoğan, D. G. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerine etki eden faktörler (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 384700).
  • Erdoğan, G. D. ve Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/20641/220131
  • Fırat, F. (2016). Okulların akademik iyimserlik düzeyinin öğretmenlerin epistemolojik inançları ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:430679).
  • Gedik, G. (2019). Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Manisa- Demirci ilçesi örneği) (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:557454).
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 237-252. Erişim adresi: http://egitimandbilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/viewFile/1847/558
  • Gökyer, N. ve Türkoğlu, İ. (2018). Üniversite öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(2), 125-136. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/537279
  • Güngör, N. B. (2016). Beden eğitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:419343).
  • Haseski, H. İ., Odabaşı H. F. ve Kuzu, A (2015). Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme ve Yansımaları. Akkoyunlu ve diğerleri (Ed.), Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: Ayrıntı Basım ve Yayın.
  • Hofer, B.K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, 13, 353–383. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/226743145_Personal_Epistemology_Research_Implications_for_Learning_and_Teaching
  • İçen, M. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin epistemolojik inançlarının sınıf içi uyguladıkları öğretim stratejileri ile ilişkisi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 320301).
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 101-114. doi: 10.14520/adyusbd.267
  • İzgar, H. ve Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlik algıları ve epistemolojik inançların incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437-446. Erişim adresi: http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/377/359
  • Kahramanoğlu, R. ve Özbakış, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve epistemolojik inançlarının belirlenmesi ve arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Çalışmaları Dergisi,2(3), 8-27. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/39294/434471
  • Kaleci, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:321182).
  • Kangalgil, M. ve Özgül, F. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1),64-72. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jogser/issue/41903/498397
  • Karaduman, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 421728).
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Çalışma Yöntem: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Karhan, İ. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin epistemolojik inançlarının demografik özelliklerine ve bilgi teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 219319).
  • Kaplan, A. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi and öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 191708).
  • Kaya, K. (2018). Öğretmenlerin bilimsel epistemolojik inançları ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 511929).
  • Kaya, E.ve Ekici M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin epistemolojik inançları ve öğretim stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online,16(2), 782-813. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/28560/304735
  • Kervan, S. (2017). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları ve öğretim yaklaşımları (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:475367).
  • Kızıklı, G. (2016). Bilimsel epistemolojik inançlar, TEOG sınavına ilişkin tutumlar ve TEOG başarısı arasındaki ilişkilerin analizi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:456771).
  • Kurt, C. B (2010). Öğretmenlerin epistemolojik inançları ve değişime direnme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 277976).
  • Kurt, F. (2009) Investigating Students' Epistemological Beliefs Through Gender, Grade Leandl, and Fields of Study (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:250701).
  • Kutluca, A. Y., Soysal, Y. ve Radmard, S. (2018). Öğrenmeye Yönelik Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152. doi: 10.17244/eku.335287
  • Meral, M. ve Çolak, E. (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 129-146. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RrNE5EazU
  • Murat, A. ve Erten, H. (2018). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies,5(2), 38-63. doi: 10.33907/turkjes.39922420:59
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri and yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 530583).
  • Özdemir, İ. (2019). Lise öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile öğretim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 573156).
  • Pan, V. L. (2016). İngilizce Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve Çalışma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Çalışmalar Dergisi, 9(45), 650-662. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/307439958
  • Rogers, E.M. (1995). Diffusion of innovations (Third Edition). New York: Free Press.
  • Sadıç, A. ve Çam, A. (2015). 8.sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançları ile pisa başarıları ve fen ve teknoloji okuryazarlığı. Journal of Computer and Education Research,3(5), 18-49. doi 10.18009/jcer.63730.
  • Satmaz, A. (2019). 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerindeki başarılarının bilimsel epistemolojik inançlarına and cinsiyetlerine göre incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:542419).
  • Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological belief research: Temptation understandings and provocation confusions. Educational Psychology Review, 6(4), 293-319. doi:10.1007/BF02213418
  • Şahin, N. (2021). Kamu okullarında görevli öğretmenlerin bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 681970).
  • Taş, B. (2020). Öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 635353).
  • Topçu, M. S. and Yearsmaz-Tüzün, O. (2009). Elementary students‟ metacognition and epistemological beliefs considering science achievement, gender and socioeconomic status. İlköğretim Online, 8, 676-693. Erişim adresi:https://www.researchgate.net/publication/228343186
  • Tunca, N., Alkın Şahin S. and Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(2), 432-446. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161105
  • Yaman, F. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi: Diyarbakır ili örneği (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:357629).
  • Yenilmez, K. and Balbağ, M. Z. (2016). Fen bilgisi and ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının STEM’e yönelik tutumları. Journal of Research in Education and Teaching, 5(4), 301-307. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/30a.kursat_yenilmez.pdf
  • Yıldırım, G. (2015). Epistemolojik İnanç Ölçeği'ne göre ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin resmi müfredata ilişkin görüşleri (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 426181).
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). YÖKTEZ Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 454918).
  • Wikipedia (20.12.2020).https://tr.wikipedia.org/wiki/Epistemoloji
  • Wikipedia (20.12.2020).https://tr.wikipedia.org/wiki/İnanç
There are 71 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Ömer Faruk Vural 0000-0002-1520-3762

Onur Settaşı This is me 0000-0002-0371-7133

Early Pub Date June 25, 2023
Publication Date June 30, 2023
Submission Date November 6, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Vural, Ö. F., & Settaşı, O. (2023). Examination of the Relationship Between Teachers’ Epistemological Beliefs on Learning and Life Long Learning Tendencies. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 9(1), 1-14. https://doi.org/10.25233/ijlel.1200020