Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Perceptions of Turkish Teachers Regarding Effective Classroom Communication Skills

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 52 - 75, 30.03.2018

Öz

The objective of this study is to examine the perceptions of Turkish teachers regarding efficient classroom communication skills in terms of gender, marital status, communication skills education status, leadership training status, managerial status, vocational seniority and number of students in. The quantitative study was conducted using the screening model. Target population of the study consists of 207 Turkish teachers working in all districts of Kırşehir in the school year of 2017-2018. No sample was selected and the entire population was reached. Developed by the researcher; "Perception Scale for Efficient Classroom Communication Skills (PSECCS)" was used as the data collection tool. It was concluded that Turkish teachers had very high perceptions regarding the entire “Perception Scale for Efficient Classroom Communication Skills” and the sub-factors of "efficient speaking, active listening, showing empathy, efficient use of body language” and independent variables like "gender, state of having trained on efficient communication and leadership, state of having been a manager, professional seniority, number of students in the classroom" affected the perceptions of Turkish teachers regarding efficient classroom communication skills.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2012). Sınıf içi iletişim ve etkileşim. İçinde, Ruhi Sarpkaya (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 117–150). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baker, S. B. ve Shaw, M. C. (1987). Improving counseling through primary prevention. Ohio: Merrill Publishing Company.
  • Başar. H. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayınlan.
  • Beytekin, O., F. ve Yalçınkaya, M. (2014). Öğretim sürecinde iletişim. İçinde, İkram Çınar (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 42–70). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care. Neurologic Clinics, 19(4), 989- 1004.
  • Bozkurt-Bulut, N. (2004). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,2 (4), 443- 454.
  • Cüceloğlu, D. (2002). İletişim donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Cüceloğlu, D., (2016). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf İçi Etkili İletişim Becerilerine İlişkinin Algılarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 52 - 75, 30.03.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerilerine ilişkin algılarını “cinsiyet, medeni durum, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısı” değişkenleri açısından incelemektir. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında, Kırşehir’in bütün ilçelerinde görev yapmakta olan 207 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem alma yoluna başvurulmamış, evrenin tamamına ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği (SİEİBAÖ)” kullanılmıştır. “Cinsiyet, iletişim becerileri eğitimi alma durumu, liderlik eğitimi alma durumu, yöneticilik yapma durumu, mesleki kıdem, sınıftaki öğrenci sayısı” bağımsız değişkenlerinin Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi etkili iletişim becerileri algılarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2012). Sınıf içi iletişim ve etkileşim. İçinde, Ruhi Sarpkaya (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 117–150). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baker, S. B. ve Shaw, M. C. (1987). Improving counseling through primary prevention. Ohio: Merrill Publishing Company.
  • Başar. H. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayınlan.
  • Beytekin, O., F. ve Yalçınkaya, M. (2014). Öğretim sürecinde iletişim. İçinde, İkram Çınar (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 42–70). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care. Neurologic Clinics, 19(4), 989- 1004.
  • Bozkurt-Bulut, N. (2004). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,2 (4), 443- 454.
  • Cüceloğlu, D. (2002). İletişim donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Cüceloğlu, D., (2016). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahadir Gülbahar

Gülşah Aksungur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülbahar, B., & Aksungur, G. (2018). Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf İçi Etkili İletişim Becerilerine İlişkinin Algılarının İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(1), 52-75.