Bu çalışmanın amacı eğitim bilimleri alanında bilimsel dergilerde yayımlanan otantik liderlik konulu araştırmaların içerik analizini yaparak eğilimlerini belirlemektir. Bu araştırma betimsel içerik analizi yönteminde desenlenen sistematik derleme çalışmasıdır. Bu çalışmada; “Web of Science” veri tabanında, 2014-2020 yılları arasında taranan makaleler farklı değişkenler açısından analiz edilip açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada “Web of Science” veri tabanında hedeflenen evrene ulaşılmış ve tam sayım örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada, elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışmaların büyük bir çoğunluğunda nicel araştırma kullanılmışken, diğer çalışmalarda sırasıyla nitel araştırma, derleme araştırma ve karma yöntem kullanıldığı görülmektedir. Makaleler, kullanılan yöntemler açısından değerlendirildiğinde; nicel araştırmalarda en fazla korelasyonel modelinin kullanıldığı, betimsel ve tarama çalışmaların ise bu yöntemden sonra sıklıkla seçilen yöntemler olduğu söylenebilir. Ayrıca yayımlanan makalelerde daha çok öğretmenlerden örneklem seçildiği tespit edilmiştir. Bu sonuç göz önüne alındığında, yapılacak diğer çalışmalarda otantik liderliğe ilişkin özellikle yöneticilerin örneklem grubu olarak seçilmesi; alanyazın ve yayımların niteliğine katkı sağlayabilir, ayrıca politika geliştiricileri, uygulama alanları ve sonraki çalışmalar açısından önemli bir veri kaynağı olabilir.
The aim of this study is to analyze the content of the articles on authentic leadership in the field of education, and in this way determine the trends of the articles on authentic leadership. This research is a research in descriptive content analysis model. In this study, articles scanned in the "Web of Science" database between 1945-2020 were analyzed and explained in terms of various variables. In the research, the target population in the "Web of Science" database was reached and the full count sampling method was used. In this study, descriptive content analysis technique was used to evaluate the obtained data. As a result of the research, it is seen that most of the studies are conducted with quantitative research methods. In addition, it is seen that the studies mostly used qualitative research, compilation research method and mixed method, respectively. When the methods used in the articles are explained; It can be said that the correlational model is used the most in quantitative research, and descriptive and survey studies are among the most used methods after this method. In addition, it was determined that more samples were selected from teachers in the published articles. Accordingly, in the studies to be carried out, the selection of the sample suitable for the study design, the selection of the managers as the sample group regarding authentic leadership; The nature of the literature, the publications, policy developers, application areas and can be an important source of data for future studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2021 |
Submission Date | April 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |