Örgütsel iyileştirme, dinamik değişim ve zorlayıcı rekabet ortamında örgütlerin sürece uyum kapasitelerinin artırılmasını sağlayan örgütsel uygulamaları içermektedir. Örgütsel sağlığın korunmasına yönelik bu uygulamalar kültür, insan kaynakları, süreç ve performans düzenlemeleri, değişimin yönetilmesi ve inovasyon, öğrenme gibi bir dizi boyutun dikkate alınmasını gerektirmektedir. Bununla birlikte örgütsel sürecin, performansın ve kalitenin metrik olarak sayısallaştırılmasını, somut hale getirilmesini ve buna yönelik önleyici tedbirlerin alınmasını gerektiren bir anlayışı kapsamaktadır. Bu doğrultuda günümüz örgütsel iyileştirme uygulamalarında Kaizen, TKY, Six Sigma, Yalın Üretim gibi yöntem ve anlayışlar ile kalite yönetim standartları gibi bir çok standardize edilmiş iyileştirme çerçeveleri yaygın olarak kullanılmaktadır. Bir döngü içerisinde kendini var eden ve süreklilik kazanan örgütsel iyileştirmeler, döngü içerisindeki geri dönütler ve sonuçlar ile beslenmekte ve her iyileştirme başka bir iyileştirme için girdi sağlamaktadır. Bu bağlamda örgütsel iyileştirmeler, profesyonel yeterlikler gerektirmekte ve örgütler açısından kurumsal iyileştirme birimlerini ve uzmanlaşmayı zorunlu kılmaktadır.
Organizational improvement includes organizational practices that increase the capacity of organizations to adapt to the process in an environment of dynamic change and compelling competition. These practices for the protection of organizational health require consideration of a number of dimensions such as culture, human resources, process and performance regulations, management of change, and innovation and learning. In addition, it includes an understanding that requires the metrical digitization of the organizational process, performance and quality, making it concrete and taking preventive measures for this. In this direction, many standardized improvement frameworks such as Kaizen, TQM, Six Sigma, Lean Manufacturing and quality management standards are widely used in today's organizational improvement practices. Organizational improvements that create and sustain themselves in a cycle are fed by the feedback and results in the cycle, and each improvement provides input for another improvement. In this context, organizational improvements require professional competencies and require institutional improvement units and specialization for organizations.
Organizations organizational health ınstitutional improvement organizational improvement methods
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | February 25, 2022 |
Publication Date | February 25, 2022 |
Submission Date | September 8, 2021 |
Acceptance Date | January 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 11 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.