The aim of this study is to examine and classify the e-complaints of hotel customers written online on an internet complaint site. The scope of the study included the complaints listed under the category of hotels in the e-complaint web site called şikayetvar www.sikayetvar.com . This study employed a mixed method design in which both qualitative and quantitative research methods are used. For this purpose, the frequency values of the data analyzed in the qualitative phase of the study were subjected to quantitative associational analyzes in the second phase. The survey results showed that complaints by hotel customer fall into 10 distinct categories. Most complaints were about hygiene and cleaning. As a result of the Chi-Square analysis, it was found that female customers had statistically more complaints about hygiene and cleaning while male customers had statistically more complaints about payment and expenses
Bu çalışma, otel müşterilerinin e-şikâyetlerini, bir internet şikâyet sitesi üzerinden inceleyerek otel müşterilerinin e-şikâyetlerini sınıflandırmayı ve şikâyetlerin hangi boyutlarda yoğunlaştığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın kapsamını, şikayetvar isimli e-şikâyet sitesinde www.sikayetvar.com , otel başlığı altında yer alan şikâyetler oluşturmaktadır. Bu çalışmada, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Bu amaçla, araştırmanın nitel aşamasında analiz edilen verilere ait frekans değerleri, ikinci aşamada nicel ilişkisel analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları, otel müşterilerinin şikâyetlerinin, 10 farklı kod başlığı altında sıralandığını göstermiştir. En fazla şikayet, hijyen ve temizlik başlığı altında yer almaktadır. Yapılan Ki-Kare analizi sonucunda kadın müşterilerin, hijyen ve temizlik konusunda, erkek müşterilerin ise ödeme ve ücretler konusunda, istatistiksel açısından anlamlı düzeyde, daha fazla şikayette bulunduklarını göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |