The Flipped Classroom FC model, which is one of the modern education methods aiming to transfer the accounting education to the students more efficiently, incorporates technology and trains its focus from teacher to student unlike traditional training methods The purpose of this study is to reveal the approaches of undergraduate students towards the applicability of the TYS model in accounting education. For this purpose, the approaches of undergraduate students who are taking accounting courses at Bülent Ecevit University Faculty of Economics and Administrative Sciences were determined by questionnaire method. According to findings, it has been found out that the approach of the students to the TYS model and the preparation of the TYS model, technological tools, course work / flow and duration factors are positive.
Muhasebe eğitiminin öğrencilere daha verimli bir şekilde aktarılmasını hedefleyen modern eğitim yöntemlerinden biri olan Ters Yüz Edilmiş Sınıf TYS modeli, geleneksel eğitim yöntemlerinden farklı olarak teknolojiyi de içine alarak odak noktasını eğitimciden öğrenciye taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin muhasebe eğitiminde TYS modelinin uygulanabilirliğine yönelik yaklaşımlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, Bülent Ecevit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde muhasebe dersi almakta olan lisans öğrencilerinin yaklaşımları anket yöntemi ile belirlenmiştir. Bulgulara göre öğrencilerin TYS modeline TYS modelinin gerekleri olan hazırlık, teknolojik araç, ders işleyişi/akışı ve süre faktörlerine yaklaşımları olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | October 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 ICMEB17 Özel Sayısı |