Mavi okyanus stratejileri, örgütlerin sürdürülebilir kâr elde etmek için yenilikçi şekilde
düşünmelerini sağlayan stratejiler olarak ifade edilmektedir. Sağlık sektöründe mavi okyanus pazarlama
stratejisi, sağlık pazarını yeniden tanımlamak için kullanılmaktadır. Mavi okyanus liderliği eylem temelli
bir liderlik türü olup liderlerin kim olmaları gerektiğine değil, ne yapması gerektiğine odaklanmaktadır.
Bu liderlik türü, örgütlerin karşı karşıya olduğu pazar gerçekleri ışığında etkili liderlik yapmayı
sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, stratejik yönetim alanyazını için oldukça yeni bir kavram olarak
ifade edilebilen mavi okyanus stratejilerini ve mavi okyanus liderliğini sağlık sektörü özelinde kavramsal
olarak incelemektir. Konuyla ilgili sağlık kuruluşlarında uygulama örneklerine de bu çalışmada yer
verilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 13, 2020 |
Submission Date | July 23, 2019 |
Acceptance Date | June 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 3 |