Kullanıcıların istemler aracılığıyla metin, resim ve video içeriği oluşturmasına olanak tanıyan üretken yapay zekâ kavramı, pazarlamada içerik tarafında ve yapay zekâ uygulamalarında devrim yaratmaktadır. Üretken yapay zekâ uygulamalarının artan popülaritesine rağmen, üretken yapay zekaya ilişkin pazar algısı yeterince araştırılmamış durumdadır. Bu çalışma, kullanıcı incelemeleri üzerinden mobil uygulamalar bağlamında üretken yapay zekâ pazarı algısını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, üretken yapay zekâ mobil uygulamalarının belirlenmesi, mobil uygulamaların derecelendirme puanları ve kurulum miktarları yoluyla bağlamın değerlendirilmesi ve sohbete dahil edilen konuların belirlenmesi amacıyla çevrimiçi incelemeler için bir konu modelleme yaklaşımının (BerTopic) kullanılması dahil olmak üzere yapılandırılmış bir yaklaşımı izlemektedir. Araştırmanın örneklemi olarak 22 mobil uygulamadan 8159 kullanıcı yorumu kullanılmış ve örneklemin ortalama derecelendirme puanı 4,06 olarak bulunmuş ve bu da pazar algısının olumlu olduğuna işaret etmektedir. Çalışmada ilk 10 konu olarak; “Uygulamadaki Reklamların Miktarı, Müstehcen (NSFW) İçerik ve Denetimi, “Uygulamanın Övülmesi”, “İşlevsellik sorunları ve Çökmeler”, “Ödeme Gerekliliği ve Deneme Sorunları”, “Uygulama İçi Satın Alımların Geri Yükleme Sorunları”, “Uygulamadaki Belirli Bir Özellik”, “Sohbet İşlevi”, “Kredi sistemi”, “Reklamların Fazlalığı” tespit edilmiştir. Çalışma, yapay zekâ sanatı mobil uygulamalarının pazarlama karar alma süreçlerine yönelik temel konularını ortaya koymaktadır.
Yapay Zeka Sanatı Üretken Yapay Zeka Yapay Zeka Mobil Uygulamalar Kullanıcı Değerlendirmeleri
The generative AI concept, which enables users to create text, image, and video content through prompts, is revolutionizing the content side and AI applications in marketing. Despite the increasing popularity of generative AI applications, the market perception regarding generative AI remains underexplored. This study aims to explore the generative AI market perception through the context of mobile applications with the help of user reviews. The study follows a structured approach including identifying the generative AI mobile applications, assessing the context through rating scores and install amounts of mobile applications, and using a topic modeling approach (BerTopic) for online reviews to identify the topics included in the conversation. 8159 user reviews from 22 mobile applications are used as sample of the study and the average rating score for the sample found as 4,06 which signals a positive perception of market. The study concludes top ten topics as; “Dissatisfaction About Amount of Advertisements in app”, “NSFW Content and Moderation”, “Praise of Application”, “Functionality Problems & Crashes”, “Payment Necessity and Trial Problems”, “In-App Purchase Restoration Problems”, “Specific Feature in App”, “Chat Function”, “Credit System” and “Excess of Ads”. The study reveals the main issues of Ai Art mobile applications for marketing decision-making processes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Systems in Context (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 24, 2024 |
Publication Date | October 30, 2024 |
Submission Date | June 8, 2024 |
Acceptance Date | September 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 20 Issue: ICMEB'24 Özel Sayı |